Mistä vois lähteä vikaa hakemaan kun bensan kulutus on kasvanut. Mitään vuotoa ei näy eikä bensa haise.
e39 523i bensan kulutus
Collapse
X
-
Lambda-anturi(e)n toimimattomuus aiheuttaa kasvanutta kulutusta...
-
Myös vanha ja jo osittain tukkoinen polttoainesuodatin voi lisätä kulutusta.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
Itellä -96 523i ja kulutus noussut. Epäilen lambda-antureita. 400 eurolla saa kyllä aika paljon bensaakin...F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Auto vain piuhan päähän, niin tulee viisaammaksi. Turhaa on arvailla ja varmuuden vuoksi vaihtaa kaikkea mahdollista tai vaikkaa väärää lambdaa.
Olettaen tietenkin, että perusjutun on kunnossa ja auto normaalisti huollettu.E46 330i M-sport touring
ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
sigpic
Comment
-
Piuhan päässä käytetty, eikä vikakoodeja. Olen saanut käsityksen, että lambda-anturi ei välttämättä anna vikakoodia.Originally posted by Enska325i View PostAuto vain piuhan päähän, niin tulee viisaammaksi. Turhaa on arvailla ja varmuuden vuoksi vaihtaa kaikkea mahdollista tai vaikkaa väärää lambdaa.
Olettaen tietenkin, että perusjutun on kunnossa ja auto normaalisti huollettu.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Tuossa M52 motissa on eri tyyppinen lambda kuin vanhemmissa (titaani vs. zirkoni). M52:n titaanilambda toimii eri tavalla, ja näkyisi kyllä vikakoodeissa hyvin suurella todennäköisyydellä. Mikäli ei näy, livedatalla voi katsoa lambdojen toimintaa ja muistaakseni näkee myös molempien pankkien ruiskutuksen adaptaatioarvot :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Auton omistuksen ajan, eli vajaa kolme vuotta. Etenkin pätkäajon kulutus on noussut n. vuosi sitten. En ole hirveästi asialla stressannut, kun ajoa tulee alle 10tkm vuodessa.Originally posted by J-Poika View Postmiten pitkältä ajalta oot seurannut kulutusta? ja paljonko noussut?
Ilmansuodatin vaihdettu joka vuosi. Samoin turha tulpanvaihto (ei vaikuttanut mitään, ja vanhat tulpat näytti vielä hyviltä).Originally posted by claude View PostVoiskohan tukkonen ilmanputsari olla syyllinen....:thinkF11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Kuka pk-seudulla pystyisi tuon livedatahomman tekemään? Rahu?Originally posted by Cell View PostTuossa M52 motissa on eri tyyppinen lambda kuin vanhemmissa (titaani vs. zirkoni). M52:n titaanilambda toimii eri tavalla, ja näkyisi kyllä vikakoodeissa hyvin suurella todennäköisyydellä. Mikäli ei näy, livedatalla voi katsoa lambdojen toimintaa ja muistaakseni näkee myös molempien pankkien ruiskutuksen adaptaatioarvot :think
Päästöt on ollut molemmissa katsastuksissa rajoilla. Päästöthreadin perusteella epäilen lambdoja.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
itellä oli 523 toinen lambda paskana ja vaikutti kulutukseen 2.5l/100km. ei antanut vikakoodeja, katsastuksessa pomppas päästöistä. alkuperäinen lambda 1kpl 136euroo ja auto korjaamolle jossa pakokaasu testerin kans testattiin että kumpi on rikki! myös tulpat kannattaa uusia samalla. tai ainakin itse uusin
Comment

Comment