Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i bensan kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 0mika0
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 5

    e39 523i bensan kulutus

    Mistä vois lähteä vikaa hakemaan kun bensan kulutus on kasvanut. Mitään vuotoa ei näy eikä bensa haise.
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Lambda-anturi(e)n toimimattomuus aiheuttaa kasvanutta kulutusta...

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 923
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Myös vanha ja jo osittain tukkoinen polttoainesuodatin voi lisätä kulutusta.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Originally posted by ockelbo4500 View Post
        Myös vanha ja jo osittain tukkoinen polttoainesuodatin voi lisätä kulutusta.
        Tai yleensäkin huoltamattomuus...
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Uudempi vai vanhempi kuin 8/98?

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2171
            • Himas

            #6
            Itellä -96 523i ja kulutus noussut. Epäilen lambda-antureita. 400 eurolla saa kyllä aika paljon bensaakin...
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • Enska325i
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 333
              • Masku

              #7
              Auto vain piuhan päähän, niin tulee viisaammaksi. Turhaa on arvailla ja varmuuden vuoksi vaihtaa kaikkea mahdollista tai vaikkaa väärää lambdaa.

              Olettaen tietenkin, että perusjutun on kunnossa ja auto normaalisti huollettu.
              E46 330i M-sport touring

              ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
              sigpic

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                #8
                Originally posted by Enska325i View Post
                Auto vain piuhan päähän, niin tulee viisaammaksi. Turhaa on arvailla ja varmuuden vuoksi vaihtaa kaikkea mahdollista tai vaikkaa väärää lambdaa.

                Olettaen tietenkin, että perusjutun on kunnossa ja auto normaalisti huollettu.
                Piuhan päässä käytetty, eikä vikakoodeja. Olen saanut käsityksen, että lambda-anturi ei välttämättä anna vikakoodia.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Tuossa M52 motissa on eri tyyppinen lambda kuin vanhemmissa (titaani vs. zirkoni). M52:n titaanilambda toimii eri tavalla, ja näkyisi kyllä vikakoodeissa hyvin suurella todennäköisyydellä. Mikäli ei näy, livedatalla voi katsoa lambdojen toimintaa ja muistaakseni näkee myös molempien pankkien ruiskutuksen adaptaatioarvot :think
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • J-Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 835
                    • There's a place in the North, far far away

                    #10
                    miten pitkältä ajalta oot seurannut kulutusta? ja paljonko noussut?

                    Comment

                    • claude
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 144
                      • Hollola

                      #11
                      Voiskohan tukkonen ilmanputsari olla syyllinen....:think



                      F31 320d lci
                      ex bemut.
                      e92 325i -07
                      e91 325d -08
                      e60 530da "m-sport" -04
                      e39 525iat -01

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2171
                        • Himas

                        #12
                        Originally posted by J-Poika View Post
                        miten pitkältä ajalta oot seurannut kulutusta? ja paljonko noussut?
                        Auton omistuksen ajan, eli vajaa kolme vuotta. Etenkin pätkäajon kulutus on noussut n. vuosi sitten. En ole hirveästi asialla stressannut, kun ajoa tulee alle 10tkm vuodessa.


                        Originally posted by claude View Post
                        Voiskohan tukkonen ilmanputsari olla syyllinen....:think
                        Ilmansuodatin vaihdettu joka vuosi. Samoin turha tulpanvaihto (ei vaikuttanut mitään, ja vanhat tulpat näytti vielä hyviltä).
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2171
                          • Himas

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Tuossa M52 motissa on eri tyyppinen lambda kuin vanhemmissa (titaani vs. zirkoni). M52:n titaanilambda toimii eri tavalla, ja näkyisi kyllä vikakoodeissa hyvin suurella todennäköisyydellä. Mikäli ei näy, livedatalla voi katsoa lambdojen toimintaa ja muistaakseni näkee myös molempien pankkien ruiskutuksen adaptaatioarvot :think
                          Kuka pk-seudulla pystyisi tuon livedatahomman tekemään? Rahu?

                          Päästöt on ollut molemmissa katsastuksissa rajoilla. Päästöthreadin perusteella epäilen lambdoja.
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • nikke006
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 70

                            #14
                            itellä oli 523 toinen lambda paskana ja vaikutti kulutukseen 2.5l/100km. ei antanut vikakoodeja, katsastuksessa pomppas päästöistä. alkuperäinen lambda 1kpl 136euroo ja auto korjaamolle jossa pakokaasu testerin kans testattiin että kumpi on rikki! myös tulpat kannattaa uusia samalla. tai ainakin itse uusin

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎