Jos oon oikeen ymmärtänyt, niin kilsat on tallennettu vain avaimiin/kaukosäätimiin, joissa sinivalkonen bemarilogo. Vanhemmissa, joissa musta logo, kilsoja ei ole...
Ei kun nyt alkaa menee puuro ja vellit lopullisesti sekaisin, tuossa uudemmassa avaimessa on ymmärtääkseni erona lähetystaajuus ja avainmuisti, eli peilien, penkkien, radion, ilmastoinnin asetusten muistaminen avainkohtaisesti?
Ei ole eroa taajuudessa ja vanhassakin saa keymemoryn käyttöön jos auto sitä tukee, tosin saattaa olla, että tuo onnistuu vasta 9/98 jälkeen tehtyihin autoihin. Mutta uudemmasta avaimesta on ilmeisesti luettavissa muutakin tietoa kuin vain sarjanumero ja kilometrit. Lisäksi siinä ei ole vaihdettavaa paristoa vaan akku joka latautuu kun avain on virtalukossa.
Jos oon oikeen ymmärtänyt, niin kilsat on tallennettu vain avaimiin/kaukosäätimiin, joissa sinivalkonen bemarilogo. Vanhemmissa, joissa musta logo, kilsoja ei ole...
Olet ymmärtänyt väärin, kaverin 97-mallisesta E39:stäkin on saatu kilometrit luettua avaimesta. Ja avaimessa on musta logo.
Onko aina kyse tuonti autosta, kun avain ei tallenna/anna kilometrejä ulos?
Ei, kyse voi olla myös avainta lukevasta firmasta... Paikallinen Laakkonen ei saanut luettua avaimesta mitään ja antoivat ymmärtää sen tarkoittavan mittarin ruuvausta, siitä sitten vinoili jo liikkeen BMW-myyjäkin kun seuraavan kerran kävin. Kuitenkin Tampereen Metro-Autossa lukeminen onnistui, sillä myös tiedettiin ettei uudempi BMW:n ohjelma (tuli uuden 5-sarjan myötä) luekaan kaikkia vanhoja avaimia ja heillä oli käytössä molemmat ohjelmat. Niin ja ne kilometrit siis täsmäsi mittarin, huoltodiagnoosin ja valomodulin lukemien kanssa. Auto on tehty 2/99 ja avain on sellainen vanhemman mallinen jossa 3-mustaa nappia.
Onko sulla TJJ tuontiauto?Ja milloin kävit Treen Metroautossa tsekkaan km:t? Mä kävin toukokuussa ja heinäkuussa-04 ja niinku aikaisemmin kirjoitin, siellä ei mun avaimesta (myös uudesta) saatu km:ä????Avain
on kaukosäätimellä varustettu;3 mustaa nappulaa.
Auto on tuontiauto ja sain varmistettua km:t edelliseltä omistajalta
sekä huollot tehneeltä merkkiliikkeltä, jotka ok.
Mutta mikäköhän toi totuus on, tuntuu olevan mielipiteitä suuntaan jos
toiseenkin :shock: :shock: :shock:
Onko sulla TJJ tuontiauto?Ja milloin kävit Treen Metroautossa tsekkaan km:t? Mä kävin toukokuussa ja heinäkuussa-04 ja niinku aikaisemmin kirjoitin, siellä ei mun avaimesta (myös uudesta) saatu km:ä????Avain on kaukosäätimellä varustettu;3 mustaa nappulaa.
Auto on tuontiauto ja sain varmistettua km:t edelliseltä omistajalta sekä huollot tehneeltä merkkiliikkeltä, jotka ok. Mutta mikäköhän toi totuus on, tuntuu olevan mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin :shock: :shock: :shock:
On tuontiauto, 528iA 2/99. Heinäkuun lopulla -04 kävin Tampereella. Käyttikö ne siellä sitä vanhempaa lukuohjelmaa? Sen liikkeen tietokoneella (siis siinä huollon asiakaspalvelussa) oli se uudempi ohjelma jossa oli monta tietokenttää avaimelle, sillä ei näkynyt mitään. Mutta sitten siellä oli myös se vanhempi ohjelma jolla avaimesta näkyi sarjanumero ja kilometrit eikä sillä ohjelmalla muuta olisi voinutkaan näkyä. Onko sinulla katsottu kilometrit myös huoltodiagnostiikalla? Siis sen huoltotietokoneen päänäytöstä sekä lisäksi vielä erikseen valomodulista?
jep, siellä huollon asiakaspalvelussa ne luki km:t, ohjelmasta en tiiä,mikä
siellä oli käytössä.Ei mun km oo luettu muualta,en kyllä epäilekkään ja sain edelliseltä omistajalta sekä BMW-merkkiliikkeltä hyvät tiedot historiasta!!!!LOISTAVAA palvelua muuten Saksan päässä!!!!(Toisin kun meillä Suomessa :( )
Mut voishan ton uudestaan luettaa, pyytää lukeen sit eri ohjelmilla, jos niitä kiinnostaa..
4/97 e39 (tuonti) ja kilometrit luettu Laakkosella muutaman kerran ja täsmää . Sekä Hertsikka ja Olari. Avain on siis sellainen musta, kolmella napilla.
Samanikäisestä E36:sta antoi errorin, mutta siihen onkin vaihdettu ja dokumentoitu mittariston vaihto.
Comment