elikkäs, kiinnostais kiinostais tietää mitkä on ohjepaine, tai min. ja max. siirtopumpulle, rail-tukille, suuttimille ja paluulinjalle. kiitos etukäteen viisaamille....
M57 ja M47 koskevaa tietoa. Arvoista osa löytyy TIS:stä ja osa on kantapään kautta tulleita.
Tankin pumppu: 0,4 bar
Siirtopumppu: Tyhjäkäynnillä ~4 bar, max.kuorimituksessa laskee ~3,5 bar. Yleensä oireita ilmenee, mikäli laskee kuormituksessa <3 bar.
Rail-paine: Käynnistyksessä >250 bar, tyhjäkäynnillä ~300 bar, max.kuormituksella ~1350 bar.
Paluupaine: max 500 mbar.
Ahtopaine (vakio): max.kuormituksella 1,15 bar (2,15 bar abs.)
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Minkälaisia arvoja pitäisi ahtopaineen säätösolenoidin antaa. Carsoftilla antaa iddlellä 85%, ajossa liikkuu suunnilleen 40-70% välissä. Pitäisinkö tuon käydä välillä lähempänä 0% tai 100%. Eikös tuon arvon pitäisi kertoa, että kuinka paljon siipiä avataan tai suljetaan, vai olenko täysin metsässä?
Railipaine iddlellä 360bar, tämä varmaankin normaalin rajoissa?
Itsellä ainakin elää ihan omaa elämäänsä tuo IMM:n arvo versus pyynti, hetkellisesti saattavat olla tasoissa mutta useammin kaukana toisistaan. Iddlellä pysyvät suunnilleen tasoissa. Ajossa todella hankalaa vertailla carsoftilla hitaan päivittymisen vuoksi. Tiedä sitten onko mittarini hajalla.
edit: Clavurionin neuvo toisaalla: vetää täyskaasukiihdytyksen ja kun arvot asettuvat hieman, niin ilmavirran pitäisi olla ~10% korkeampi kuin pyynnin. Silloin ollaan terveillä lukemilla.
Comment