Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d diesel paineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aragon
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 54
    • Lohja

    e39 530d diesel paineet

    elikkäs, kiinnostais kiinostais tietää mitkä on ohjepaine, tai min. ja max. siirtopumpulle, rail-tukille, suuttimille ja paluulinjalle. kiitos etukäteen viisaamille....
    ARAGON
    E61 530d M
    E39 523i
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    M57 ja M47 koskevaa tietoa. Arvoista osa löytyy TIS:stä ja osa on kantapään kautta tulleita.

    Tankin pumppu: 0,4 bar

    Siirtopumppu: Tyhjäkäynnillä ~4 bar, max.kuorimituksessa laskee ~3,5 bar. Yleensä oireita ilmenee, mikäli laskee kuormituksessa <3 bar.

    Rail-paine: Käynnistyksessä >250 bar, tyhjäkäynnillä ~300 bar, max.kuormituksella ~1350 bar.

    Paluupaine: max 500 mbar.

    Ahtopaine (vakio): max.kuormituksella 1,15 bar (2,15 bar abs.)
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • JerryC
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 20

      #3
      Minkälaisia arvoja pitäisi ahtopaineen säätösolenoidin antaa. Carsoftilla antaa iddlellä 85%, ajossa liikkuu suunnilleen 40-70% välissä. Pitäisinkö tuon käydä välillä lähempänä 0% tai 100%. Eikös tuon arvon pitäisi kertoa, että kuinka paljon siipiä avataan tai suljetaan, vai olenko täysin metsässä?

      Railipaine iddlellä 360bar, tämä varmaankin normaalin rajoissa?
      E39 525d Touring -02

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        Millasia arvoja pitäis IMM antaa?

        -Janne
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • JerryC
          Newbiemmer
          • Dec 2007
          • 20

          #5
          Itsellä ainakin elää ihan omaa elämäänsä tuo IMM:n arvo versus pyynti, hetkellisesti saattavat olla tasoissa mutta useammin kaukana toisistaan. Iddlellä pysyvät suunnilleen tasoissa. Ajossa todella hankalaa vertailla carsoftilla hitaan päivittymisen vuoksi. Tiedä sitten onko mittarini hajalla.

          edit: Clavurionin neuvo toisaalla: vetää täyskaasukiihdytyksen ja kun arvot asettuvat hieman, niin ilmavirran pitäisi olla ~10% korkeampi kuin pyynnin. Silloin ollaan terveillä lukemilla.
          Last edited by JerryC; 11-12-2008, 20:41.
          E39 525d Touring -02

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎