elikkäs, kiinnostais kiinostais tietää mitkä on ohjepaine, tai min. ja max. siirtopumpulle, rail-tukille, suuttimille ja paluulinjalle. kiitos etukäteen viisaamille....
e39 530d diesel paineet
Collapse
X
-
M57 ja M47 koskevaa tietoa. Arvoista osa löytyy TIS:stä ja osa on kantapään kautta tulleita.
Tankin pumppu: 0,4 bar
Siirtopumppu: Tyhjäkäynnillä ~4 bar, max.kuorimituksessa laskee ~3,5 bar. Yleensä oireita ilmenee, mikäli laskee kuormituksessa <3 bar.
Rail-paine: Käynnistyksessä >250 bar, tyhjäkäynnillä ~300 bar, max.kuormituksella ~1350 bar.
Paluupaine: max 500 mbar.
Ahtopaine (vakio): max.kuormituksella 1,15 bar (2,15 bar abs.)E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Minkälaisia arvoja pitäisi ahtopaineen säätösolenoidin antaa. Carsoftilla antaa iddlellä 85%, ajossa liikkuu suunnilleen 40-70% välissä. Pitäisinkö tuon käydä välillä lähempänä 0% tai 100%. Eikös tuon arvon pitäisi kertoa, että kuinka paljon siipiä avataan tai suljetaan, vai olenko täysin metsässä?
Railipaine iddlellä 360bar, tämä varmaankin normaalin rajoissa?E39 525d Touring -02
Comment
-
Itsellä ainakin elää ihan omaa elämäänsä tuo IMM:n arvo versus pyynti, hetkellisesti saattavat olla tasoissa mutta useammin kaukana toisistaan. Iddlellä pysyvät suunnilleen tasoissa. Ajossa todella hankalaa vertailla carsoftilla hitaan päivittymisen vuoksi. Tiedä sitten onko mittarini hajalla.
edit: Clavurionin neuvo toisaalla: vetää täyskaasukiihdytyksen ja kun arvot asettuvat hieman, niin ilmavirran pitäisi olla ~10% korkeampi kuin pyynnin. Silloin ollaan terveillä lukemilla.Last edited by JerryC; 11-12-2008, 20:41.E39 525d Touring -02
Comment
Comment