Noniin eli joku varmasti tietää mitä alustan osaa vaihtoon kun ajaa esim. johonkin terävään monttuun tai semmoseen terävään kohtaan mistä on esim. asvalttia raavittu niin ratti heilahtaa aina pienen liikkeen edestakasin eli ikäänkuin tekee semmosen nopean vatkaus liikkeen, mistä moinen? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ratin heilahdus kanttareissa/montuissa
Collapse
X
-
Originally posted by okko View Postonkos iskarit missä kunnossa? heijaako routaheitoissaF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostVaikea sanoa ku ei oo mitää hajuu kuinka kova ajettava tommonen m-sport alusta pitäs todellisuudessa olla, mutta aika pintakovalta tuntuu...mitä meinaat tolla routaheitolla?Paskoissa maaseututeissä pitkiä monttuja, eli routa on pudottanut tien runkoa ja "heittää" autoa kun ajaa kovaa. Tää voimistuu huonoilla iskareilla ja auto jää keinumaan hetkeksi.
When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by J-Poika View Postoletkos tarkastanut pyöränkulmat? jos auraus pielessä niin vänkää myös rattia...F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostEestä kyllä puoltaa niin paljon että oikean eturenkaan ulkoreuna on ihan sileä, tai siis ei mitenkään järkyttävän paljon mutta kuitenkin sen verran että jos päästää ratista irti niin lähtee puoltaa oikeelle...olisikohan tossa sitten ratkasu ongelmaan, pitänyt jo kyllä kuukauden ajan käydä säädättämässä noi kulmat...ja toi heilahdus tapahtuu siis eturenkaitten osuessa johonkin, takarenkaiden kohalla ei tapahdu tota heilahdus ilmiötä
Comment
-
-
Originally posted by J-Poika View Postsuosittelen säädättämään pyöränkulmat niin suurella todennäköisyydellä poistuu samalla toi vaivakinF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
iskarit paskana= auto lepää alempana= kulmat sekasi. Iskarit vaihtoon ja sit kulmien säätöön, ne kulmat kun ei itessään muutu, vaan joku komponentti alustassa muuttu ja kulmat sen myötä.
En toki maksa iskareitasi, jos ne turhaan vaihdat, mutta kuvailemasi oireet siihen viittaa
When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by okko View Postiskarit paskana= auto lepää alempana= kulmat sekasi. Iskarit vaihtoon ja sit kulmien säätöön, ne kulmat kun ei itessään muutu, vaan joku komponentti alustassa muuttu ja kulmat sen myötä.
En toki maksa iskareitasi, jos ne turhaan vaihdat, mutta kuvailemasi oireet siihen viittaa
Comment
-
-
No alotetaan nyt eka tosta halvemmasta vaihtoehdosta eli kulmien säädöstä, ja jos ei auta niin sen jälkeen mietitään lisääF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Mulla oireet samat. Ratti "lyö käsille" töyssyissä ja tuntuu muutenkin ei niin mukavalta kuin pitäisi. Kesärenkailla laitoin sen isojen pyörien + ylipaineiden piikkiin mutta nykyisillä pitäisi mennä pehmeämmin. Lisäksi ratti täristää hieman kovissa vauhdeissa, satunnaisesti. Jotenkin tuntuu että se täristys johtuu nimenomaan tienpinnan mukaan. eli huonommalla pinnalla saattaa täristää helpommin kuin hyvällä. Tiedä sitten voiko johtua iskareista. Kulmista en tiedä mutta renkaat kuluu melko tasaisesti (takaa syö VÄHÄN, siis _VÄHÄN_ enemmän sisäreunaa).
Huoltohistoria tosin kertoo että taka-iskarit olisi vaihdettu auton lähihistoriassa... Tosin etuiskarit lienee tässä suhteessa kriittisemmät.
SAMAAN hengenvetoon saa suositella mitä tolppaa ja jousta laittaa alle järki budjetilla. Pieni madallus olisi plussaa sekä jämäköityminen (mutta mukavuutta pitäisi jäädä, eli ei mitään perfomanssialustaa).Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
Originally posted by Alfredson View PostMulla oireet samat. Ratti "lyö käsille" töyssyissä ja tuntuu muutenkin ei niin mukavalta kuin pitäisi. Kesärenkailla laitoin sen isojen pyörien + ylipaineiden piikkiin mutta nykyisillä pitäisi mennä pehmeämmin. Lisäksi ratti täristää hieman kovissa vauhdeissa, satunnaisesti. Jotenkin tuntuu että se täristys johtuu nimenomaan tienpinnan mukaan. eli huonommalla pinnalla saattaa täristää helpommin kuin hyvällä. Tiedä sitten voiko johtua iskareista. Kulmista en tiedä mutta renkaat kuluu melko tasaisesti (takaa syö VÄHÄN, siis _VÄHÄN_ enemmän sisäreunaa).
Huoltohistoria tosin kertoo että taka-iskarit olisi vaihdettu auton lähihistoriassa... Tosin etuiskarit lienee tässä suhteessa kriittisemmät.
SAMAAN hengenvetoon saa suositella mitä tolppaa ja jousta laittaa alle järki budjetilla. Pieni madallus olisi plussaa sekä jämäköityminen (mutta mukavuutta pitäisi jäädä, eli ei mitään perfomanssialustaa).F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostMulla ei niinkään "lyö käsille" mutta jos hennosti pidät ratista kiinni tommosissa kohissa niin väkisinkin ratti tekee semmosen nopean vasenoikea liikkeenToistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
Originally posted by Alfredson View PostNojoo. About sellasta. Mutta täristääkö sulla ratti koskaan? edes vähää?
Olen yrittänyt tutkia asiaa heiluttamalla käsin etupyörää klo 9-15 otteella auton ollessa paikalla. Aika jäykkää on kun auto seisoo pyörillä mutta jotenkin tuntuu että noin 1,5cm renkaan reuna saattaa liikkua, vaikka rattilukko on päällä. Mielestäni alatukivarren sisäpään pusla antaa myöten sen verran että rengas pääsee heilumaan. Onkohan tämä normaalia? Vaikea itse ottaa kantaa kun ei ole vertailukohtaa.
-jbu
Comment
-
Comment