Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ratin heilahdus kanttareissa/montuissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    e39 ratin heilahdus kanttareissa/montuissa

    Noniin eli joku varmasti tietää mitä alustan osaa vaihtoon kun ajaa esim. johonkin terävään monttuun tai semmoseen terävään kohtaan mistä on esim. asvalttia raavittu niin ratti heilahtaa aina pienen liikkeen edestakasin eli ikäänkuin tekee semmosen nopean vatkaus liikkeen, mistä moinen? :think
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1764
    • Honkajoki

    #2
    onkos iskarit missä kunnossa? heijaako routaheitoissa
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by okko View Post
      onkos iskarit missä kunnossa? heijaako routaheitoissa
      Vaikea sanoa ku ei oo mitää hajuu kuinka kova ajettava tommonen m-sport alusta pitäs todellisuudessa olla, mutta aika pintakovalta tuntuu...mitä meinaat tolla routaheitolla?
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1764
        • Honkajoki

        #4
        Originally posted by Marko.K View Post
        Vaikea sanoa ku ei oo mitää hajuu kuinka kova ajettava tommonen m-sport alusta pitäs todellisuudessa olla, mutta aika pintakovalta tuntuu...mitä meinaat tolla routaheitolla?
        ei sais olla pintakova paukuttaja. Iskarit vaihtoon jos kopisee. Routaheitto on jotain mitä teilläpäin ei vissiin pääse kokeen Paskoissa maaseututeissä pitkiä monttuja, eli routa on pudottanut tien runkoa ja "heittää" autoa kun ajaa kovaa. Tää voimistuu huonoilla iskareilla ja auto jää keinumaan hetkeksi.
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • J-Poika
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 835
          • There's a place in the North, far far away

          #5
          oletkos tarkastanut pyöränkulmat? jos auraus pielessä niin vänkää myös rattia...

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by J-Poika View Post
            oletkos tarkastanut pyöränkulmat? jos auraus pielessä niin vänkää myös rattia...
            Eestä kyllä puoltaa niin paljon että oikean eturenkaan ulkoreuna on ihan sileä, tai siis ei mitenkään järkyttävän paljon mutta kuitenkin sen verran että jos päästää ratista irti niin lähtee puoltaa oikeelle...olisikohan tossa sitten ratkasu ongelmaan, pitänyt jo kyllä kuukauden ajan käydä säädättämässä noi kulmat...ja toi heilahdus tapahtuu siis eturenkaitten osuessa johonkin, takarenkaiden kohalla ei tapahdu tota heilahdus ilmiötä
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • J-Poika
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 835
              • There's a place in the North, far far away

              #7
              Originally posted by Marko.K View Post
              Eestä kyllä puoltaa niin paljon että oikean eturenkaan ulkoreuna on ihan sileä, tai siis ei mitenkään järkyttävän paljon mutta kuitenkin sen verran että jos päästää ratista irti niin lähtee puoltaa oikeelle...olisikohan tossa sitten ratkasu ongelmaan, pitänyt jo kyllä kuukauden ajan käydä säädättämässä noi kulmat...ja toi heilahdus tapahtuu siis eturenkaitten osuessa johonkin, takarenkaiden kohalla ei tapahdu tota heilahdus ilmiötä
              suosittelen säädättämään pyöränkulmat niin suurella todennäköisyydellä poistuu samalla toi vaivakin

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by J-Poika View Post
                suosittelen säädättämään pyöränkulmat niin suurella todennäköisyydellä poistuu samalla toi vaivakin
                Juu täytyy varailla aikaa, ilmottelen sitten tänne että poistuko ongelma
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1764
                  • Honkajoki

                  #9
                  iskarit paskana= auto lepää alempana= kulmat sekasi. Iskarit vaihtoon ja sit kulmien säätöön, ne kulmat kun ei itessään muutu, vaan joku komponentti alustassa muuttu ja kulmat sen myötä.

                  En toki maksa iskareitasi, jos ne turhaan vaihdat, mutta kuvailemasi oireet siihen viittaa
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • J-Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 835
                    • There's a place in the North, far far away

                    #10
                    Originally posted by okko View Post
                    iskarit paskana= auto lepää alempana= kulmat sekasi. Iskarit vaihtoon ja sit kulmien säätöön, ne kulmat kun ei itessään muutu, vaan joku komponentti alustassa muuttu ja kulmat sen myötä.

                    En toki maksa iskareitasi, jos ne turhaan vaihdat, mutta kuvailemasi oireet siihen viittaa
                    yleensä jouset määrää korkeuden, iskarit vaan estää turhat heilahdukset

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #11
                      No alotetaan nyt eka tosta halvemmasta vaihtoehdosta eli kulmien säädöstä, ja jos ei auta niin sen jälkeen mietitään lisää
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Alfredson
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 463
                        • Uusimaa

                        #12
                        Mulla oireet samat. Ratti "lyö käsille" töyssyissä ja tuntuu muutenkin ei niin mukavalta kuin pitäisi. Kesärenkailla laitoin sen isojen pyörien + ylipaineiden piikkiin mutta nykyisillä pitäisi mennä pehmeämmin. Lisäksi ratti täristää hieman kovissa vauhdeissa, satunnaisesti. Jotenkin tuntuu että se täristys johtuu nimenomaan tienpinnan mukaan. eli huonommalla pinnalla saattaa täristää helpommin kuin hyvällä. Tiedä sitten voiko johtua iskareista. Kulmista en tiedä mutta renkaat kuluu melko tasaisesti (takaa syö VÄHÄN, siis _VÄHÄN_ enemmän sisäreunaa).

                        Huoltohistoria tosin kertoo että taka-iskarit olisi vaihdettu auton lähihistoriassa... Tosin etuiskarit lienee tässä suhteessa kriittisemmät.

                        SAMAAN hengenvetoon saa suositella mitä tolppaa ja jousta laittaa alle järki budjetilla. Pieni madallus olisi plussaa sekä jämäköityminen (mutta mukavuutta pitäisi jäädä, eli ei mitään perfomanssialustaa).
                        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                        Comment

                        • Marko.K
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1193
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Alfredson View Post
                          Mulla oireet samat. Ratti "lyö käsille" töyssyissä ja tuntuu muutenkin ei niin mukavalta kuin pitäisi. Kesärenkailla laitoin sen isojen pyörien + ylipaineiden piikkiin mutta nykyisillä pitäisi mennä pehmeämmin. Lisäksi ratti täristää hieman kovissa vauhdeissa, satunnaisesti. Jotenkin tuntuu että se täristys johtuu nimenomaan tienpinnan mukaan. eli huonommalla pinnalla saattaa täristää helpommin kuin hyvällä. Tiedä sitten voiko johtua iskareista. Kulmista en tiedä mutta renkaat kuluu melko tasaisesti (takaa syö VÄHÄN, siis _VÄHÄN_ enemmän sisäreunaa).

                          Huoltohistoria tosin kertoo että taka-iskarit olisi vaihdettu auton lähihistoriassa... Tosin etuiskarit lienee tässä suhteessa kriittisemmät.

                          SAMAAN hengenvetoon saa suositella mitä tolppaa ja jousta laittaa alle järki budjetilla. Pieni madallus olisi plussaa sekä jämäköityminen (mutta mukavuutta pitäisi jäädä, eli ei mitään perfomanssialustaa).
                          Mulla ei niinkään "lyö käsille" mutta jos hennosti pidät ratista kiinni tommosissa kohissa niin väkisinkin ratti tekee semmosen nopean vasenoikea liikkeen
                          F11 535d -11 367hv/728nm
                          E39 M5 -99 Alpine White II
                          E65 730da -02
                          E60 530da -03
                          E39 530da -03 240hv/600nm
                          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                          E38 740iaL -95
                          E39 530d -99 245hv/528nm

                          Comment

                          • Alfredson
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 463
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by Marko.K View Post
                            Mulla ei niinkään "lyö käsille" mutta jos hennosti pidät ratista kiinni tommosissa kohissa niin väkisinkin ratti tekee semmosen nopean vasenoikea liikkeen
                            Nojoo. About sellasta. Mutta täristääkö sulla ratti koskaan? edes vähää?
                            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                            Comment

                            • jbu
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 70

                              #15
                              Originally posted by Alfredson View Post
                              Nojoo. About sellasta. Mutta täristääkö sulla ratti koskaan? edes vähää?
                              Minulla on autossani samantapaisia oireita. Kuopassa ratti tuntuu "muljahtavan" sekä ratti täristää hieman noin 100-120 nopeudessa ja voimistuu kun jarrua painaa. Joskus aivan sileällä tiellä ei ole tärinää, tai tärinä ei ole niinkään ratissa, vaan tuntuu penkissä pienenä vapinana. Tärinää ei ole muilla nopeuksilla, ei edes jarrutettaessa. Olen miettinyt missä vika voisi olla. Iskarit vaihdettiin kun tuli öljyt ulos mutta se ei korjannu vapinaa. Myöskään renkailla ei ole vaikutusta.
                              Olen yrittänyt tutkia asiaa heiluttamalla käsin etupyörää klo 9-15 otteella auton ollessa paikalla. Aika jäykkää on kun auto seisoo pyörillä mutta jotenkin tuntuu että noin 1,5cm renkaan reuna saattaa liikkua, vaikka rattilukko on päällä. Mielestäni alatukivarren sisäpään pusla antaa myöten sen verran että rengas pääsee heilumaan. Onkohan tämä normaalia? Vaikea itse ottaa kantaa kun ei ole vertailukohtaa.
                              -jbu

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎