Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540IA Käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EOL
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 175
    • Kankaanpää, Finland

    #16
    Ja ongelmat alkoi uudestaan.

    Eli tuossa muutama kuukausi takaperin vaihdoin ton kaasuläpän asentotunnistimen ja auto pelasi sen jälkeen hienosti.

    Nyt vika on alkanut uudelleen ja eilen kun ajelin poriin niin teki koko matkan sitä et ei vastannut kaasuun yhtään ja sit taas yhtäkkiä hyökkäskin.

    Uusi ilmiö on se että kun hiljensin risteykseen auto sammui kokonaan ja sitten ei meinannut jäädä käyntiin eli starttasin, käynnisty ja hetken aikaa souti tyhjäkäynnillä sit sammui, mutta sain jäämään käyntiin painelemalla kaasua vähän kun olin startannut ja saman teki sitten välillä kun parkkeeras auton ja yritti käynnistää kuitenkaan joka kerta se ei tota tee. :think

    Mikähän voisi olla kyseinen vika kummallista on kuitenkin?
    Kävin eilen siin merkkihuollos samalla ja kysäsin mikä vois olla mut ei osannut ihan heti sanoa siihen mitään bensa pumppua epäili mut auton pitäis kuulemma sammua sit aina.

    Mut ens viikon torstaille sain ajan huoltoon ja katotaan nyt mitä koodeja sieltä löytyy ja mitä he toteevat. Toivotaan et vika löytyis.

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      #17
      Originally posted by EOL View Post
      Eli tuossa muutama kuukausi takaperin vaihdoin ton kaasuläpän asentotunnistimen ja auto pelasi sen jälkeen hienosti.

      Nyt vika on alkanut uudelleen ja eilen kun ajelin poriin niin teki koko matkan sitä et ei vastannut kaasuun yhtään ja sit taas yhtäkkiä hyökkäskin.

      Uusi ilmiö on se että kun hiljensin risteykseen auto sammui kokonaan ja sitten ei meinannut jäädä käyntiin eli starttasin, käynnisty ja hetken aikaa souti tyhjäkäynnillä sit sammui, mutta sain jäämään käyntiin painelemalla kaasua vähän kun olin startannut ja saman teki sitten välillä kun parkkeeras auton ja yritti käynnistää kuitenkaan joka kerta se ei tota tee. :think

      Mikähän voisi olla kyseinen vika kummallista on kuitenkin?
      Kävin eilen siin merkkihuollos samalla ja kysäsin mikä vois olla mut ei osannut ihan heti sanoa siihen mitään bensa pumppua epäili mut auton pitäis kuulemma sammua sit aina.

      Mut ens viikon torstaille sain ajan huoltoon ja katotaan nyt mitä koodeja sieltä löytyy ja mitä he toteevat. Toivotaan et vika löytyis.
      se on saletti kuin moskovan baletti että kammenanturi on slutt eli merde :nä . eikä välttis edes anna vikakoodia, been there done that . . .

      Comment

      • EOL
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 175
        • Kankaanpää, Finland

        #18
        Originally posted by bmw e34 View Post
        se on saletti kuin moskovan baletti että kammenanturi on slutt eli merde :nä . eikä välttis edes anna vikakoodia, been there done that . . .
        Okei kiitos tiedosta pitääpäs toi katsoa sit kuntoon jos eivät siel huollossa mitään selitystä löydä tuolle vialle.

        Comment

        • EOL
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 175
          • Kankaanpää, Finland

          #19
          No niin eli päivitystä vikakoodit luettiin merkkiliikkees ja sieltähän löytyi nokka akselin asentotunnistin vika.
          Tunnistin vaihdettiin uuteen ja nyt auto on ainakin toiminut ihan hyvin ja tuntuu jopa että kulutus olisi pienentynyt noin litralla mitä olen mittaria seurannut.
          Joten toivotaan nyt että vika oli siinä ja se on nyt korjaantunut.

          Comment

          • micchu
            Newbiemmer
            • Nov 2007
            • 20
            • Kaalimaalla

            #20
            Terve

            Onko auto pelannut? Arvon itse samojen vaihtoehtojen kanssa, viime viikolla jäin tielle omalla lotjalla. Oireet on vastaavan laiset. Auto saatiin lavetilla kotikorjaamon luo, piru kehtasi lähteä käymään lyhyen seisonnan jälkeen kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.

            Tien päälle tuolla ei viitsi lähteä ennenkuin autonkuljetuskärry on käytössä.

            Polttoainepumppua näyttää saavan halvalla tuolta, jos joutuu vaihtamaan.



            Kyseessä on pelkkä pumppu, VDOn merkkiosa taasen tulee muovisen "telakointirenkaan", tankinkannentiivisteen ja letkunpätkän kera ja pyynti oli täällä Suomessa 260 euroa.

            Pumpun vaihto-ohjetta (E38:iin).

            Pelkkä pumppu:
            BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎