memebuy23buy

E39 etupää kolisee PRKL!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne1974
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 405
    • Kuopio

    #31
    Voin yhtyä edellisten mielipiteeseen Motonetin osista... Neljät tukivarret vaihdettu takuuseen ja silti kolisee ja välystä. Ei kestä hetkeäkään ehjänä, jos ne edes on ehjiä uutenakaan. En suosittele kenellekkään moisia osia... valmistipa ne kuka hyvänsä.
    Katsastuksessa oli taas väljä alatukivarsi ja katsastussetä totes heti että onko motonetin osa... Kertoi sitten tapauksen jossa oli kanssa tukivarsi väljä ja hylkäsi auton... Omistaja oli heti samana päivänä käyttänyt autoa uudelleen (osa vaihdettu) ja samasta syystä tuli hylky. Eli se osa oli jo valmiiksi rikki..
    Ei muuta kuin KL:ltä osat tilaukseen tai marmoritiskiltä. Kannattaa myös katsoa ne kallistuksenvakaajan korinpuolen kumit... Itse vaihdoin ne just vaikka entiset "tuntui" ehjiltä -> kolina väheni.

    -Janne-
    -Janne-

    F10 535iX sedan -11
    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
    ex. E39 528i touring -99
    ex. E36 325ia coupe -93

    Comment

    • koz-528
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 339
      • Ylivieska

      #32
      itsekkin vaihdoin ensin koiranluut, sitten alatukivarret ja lopulta tilasin powerflex puslat reaktiotankoihin ja kun rupesin niitä vaihtaan niin oli reaktiotangon pallonivet aivan väljät no sitten tilasin tangot ilman heloja mutta tuli reaktiotangot helat prässättynä joten mulla on myynnissä powerflex:it jos joku tarvii... niin ja sitten rupesi vielä kuuluun kauhea narahdus kun käänsi paikoillaan rattia oikealle... se korjaantu tänään neulalla ja spray-vaseliinilla raidetangon palloniveleen ruiskuttamalla. mutta kyllä nyt rupee tuntuun alusta semmoselta kun sen olisi pitänyt olla jo ajat sitten
      f11 520 da m-sport
      ex e61 530 da
      ex e39 530 da
      ex e38 725 tdsa
      ex e39 528i m5-look

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8975
        • Kellokoski

        #33
        Lemföderiä kun ostaa niin tulee orkkislaatua. Saa myös merteilistä tai sitten ebayn kautta saksasta. Myös Meylestä itsellä hyviä kokemuksia.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1228
          • LAHTI

          #34
          Sitä saa Motonetista..E39 takaetummainen 69€

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Lemföderiä kun ostaa niin tulee orkkislaatua. Saa myös merteilistä tai sitten ebayn kautta saksasta. Myös Meylestä itsellä hyviä kokemuksia.
          Ainakin MOTONETISSA E39 takatukivarsi etummainen on merkiltään Lemföderi kun ottaa vuosimallin 2001-2003 mallisen ettei ota 1996-2001.
          Koska ne vanhempiin myytävät ei ole vahvistettuja malleja, tämä on jätetty bemarilta omasta tuotannosta pois ja korvattu uudella varaosanumerolla ja esim. BMW ETK:n mukaan se ei erittele "kahtamallia" kuten Motonet eli alkuperäisenä takatukivarsi etummainen on AINA sama vuosimalleissa 1996-2003.

          Tämän edm. takatukivarsi etummaisen käyvyyden selvitin Marmoritiskiltä, joten voitte huoletta ostaa Motonetin 2001-2003 tarkoitetun mallin myös vanhempiin autoihinne 1996-2001.

          Niin se Motonetin 2001 ja eteenpäin takatukivarsi etummainen on n.20€ kaliimpi kuin heidän vanhempiin vuosimalleihin tarkoitettu joten otin uudemman mallin joka oli merkiltään se Lemföderi hyvästä vaan joutuu maksaan hyvän hinnan 69€/kpl.

          Lahdessa he eivät kuulemma pidä hyllyssä kuin sitä halpaa kun ihmisille 20€ (nuuka perseille/perseaukisille) on kuulemma se ratkaisevin seikka joka vaikuttaa ostopäätökseen ei "LAATU" vaan valitettavasti "hinta".
          Last edited by 325E; 07-04-2009, 10:14.

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by janne1974 View Post
            Katsastuksessa oli taas väljä alatukivarsi ja katsastussetä totes heti että onko motonetin osa... Kertoi sitten tapauksen jossa oli kanssa tukivarsi väljä ja hylkäsi auton... Omistaja oli heti samana päivänä käyttänyt autoa uudelleen (osa vaihdettu) ja samasta syystä tuli hylky. Eli se osa oli jo valmiiksi rikki..

            -Janne-
            Saako tuota edes tehdä? jos ihan maalaisjärjellä miettii niin tuommoiset osathan pitäs kieltää kokonaan?

            Jos ostat "uuden" osan ja se on valmiiksi väljä/viallainen niin eikö tuosta pitäs rahat saada takaisin?

            Nytten en ihmettelekkään enään miksi asiakas ei saa/hyväksytä omia ostamiaan osia koska korjaamolla on takuu, varsinkin ex-duuni paikassa oli tapana
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • janne1974
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 405
              • Kuopio

              #36
              Myykööt Motonet vaikka alkuperäisiä BMW osia kultaisina, niin minä en enää rahoita sitä kauppaa enää sentilläkään... Sen verran paskaa oon sieltä saanut.

              -Janne-
              -Janne-

              F10 535iX sedan -11
              ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
              ex. E39 528i touring -99
              ex. E36 325ia coupe -93

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1228
                • LAHTI

                #37
                Tosi vakuuttavaa saa nähdä onko vihtaani kustu

                Originally posted by janne1974 View Post
                Myykööt Motonet vaikka alkuperäisiä BMW osia kultaisina, niin minä en enää rahoita sitä kauppaa enää sentilläkään... Sen verran paskaa oon sieltä saanut.

                -Janne-
                Saa nähdä onko vihtaani kustu kun ostin Motonetista en ole vielä asentanut edm. osia tarkoitus olisi kuukauden sisällä.
                Oliko sinulla kaikki tukivarret jo väljiä siis takapäässä vai edessä...todennäköisesti kiinnit ne mulla tavoin kuin pulttipyssyllä...

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  #38
                  Itsellä kanssa juuri tuotu E39 ja etupäässä tuntuu kolisevan. Mukulakivet, nimismiehen kiharat ja teräväreunaiset töyssyt roplottavat melkoisesti. Renkaita vaihtaessani huomasin, että iskareiden pohjaanlyöntikumit ovat ihan tohjona. Auto tällä viikolla pajalle saa nahdä mitä kaikkea mitä muuta sieltä joutuu vaihtaa...
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1228
                    • LAHTI

                    #39
                    Oletko meinannut päivittä alustaa samalla

                    Originally posted by 174000 View Post
                    Itsellä kanssa juuri tuotu E39 ja etupäässä tuntuu kolisevan. Mukulakivet, nimismiehen kiharat ja teräväreunaiset töyssyt roplottavat melkoisesti. Renkaita vaihtaessani huomasin, että iskareiden pohjaanlyöntikumit ovat ihan tohjona. Auto tällä viikolla pajalle saa nahdä mitä kaikkea mitä muuta sieltä joutuu vaihtaa...
                    Oletko meinannut päivitää alustaa samalla vai tyydytko vain korjaa rikkinäisset kohteet...Onko autossasi nyt vakio vai M-Teknik alusta...

                    Comment

                    • janne1974
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 405
                      • Kuopio

                      #40
                      Originally posted by 325E View Post
                      Saa nähdä onko vihtaani kustu kun ostin Motonetista en ole vielä asentanut edm. osia tarkoitus olisi kuukauden sisällä.
                      Oliko sinulla kaikki tukivarret jo väljiä siis takapäässä vai edessä...todennäköisesti kiinnit ne mulla tavoin kuin pulttipyssyllä...
                      Autoon on vaihdettu kaikki tukivarret paitsi takaa ne alatukivarret. Edessä erehdyin käyttämään motonetistä ostettuja osia ja niitä onkin saanut vaihtaa jatkuvasti takuuseen. Ja TÄYSIN ohjeitten mukaan on osat vaihdettu. Ei pulttipyssyllä eikä hitsaamalla. Mulle on ihan sama mistä kukin osansa ostaa, mutta minä en osta edes wunderia sieltä. (tod. näk sekin olisi kuivunut)

                      -Janne-
                      -Janne-

                      F10 535iX sedan -11
                      ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                      ex. E39 528i touring -99
                      ex. E36 325ia coupe -93

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1178
                        • Tuusula

                        #41
                        Originally posted by 325E View Post
                        Oletko meinannut päivitää alustaa samalla vai tyydytko vain korjaa rikkinäisset kohteet...Onko autossasi nyt vakio vai M-Teknik alusta...
                        On ihan vakioalusta. Tyydyn kyllä ens alkuun vain korjaamaan vanhaa, jos sillä saa hyvän mutta jos isompaa remppaa joutuu tekemään niin kai samalla voisi madalluttaa...
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • Bimmerman88
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 117
                          • Tämä profiili poistettu käytöstä

                          #42
                          Itellä levis alusta(iskarit/jouset) olivat vm-96 sachin orkkikset, tuota kolinaa pitivät kiharoissa ja mielestäni juuri tuossa ulospäin vaimennuksessa.
                          nyt sitten laitoin eibachin pro-street-s sarjan alle kolina väheni, tosin asennus tilanteessa tuo kallistuksen vakaajan tanko lähti nivelestä irti auto on muutama kuukausi sitten katsastettu niin naureskelin että on se jännä kun ei huomannut/en huomannut aikaisemmin, lisäksi iskarin yläpäissä oli välystä sen verran että tilasin nekin uudet. Katsoo nyt loppuuko kolina.

                          Comment

                          • Polarman
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 83
                            • Hämeenlinna

                            #43
                            Originally posted by janne1974 View Post
                            Autoon on vaihdettu kaikki tukivarret paitsi takaa ne alatukivarret. Edessä erehdyin käyttämään motonetistä ostettuja osia ja niitä onkin saanut vaihtaa jatkuvasti takuuseen. Ja TÄYSIN ohjeitten mukaan on osat vaihdettu. Ei pulttipyssyllä eikä hitsaamalla. Mulle on ihan sama mistä kukin osansa ostaa, mutta minä en osta edes wunderia sieltä. (tod. näk sekin olisi kuivunut)

                            -Janne-
                            Itse kans suosittelen käyttämään KL-osia ,sillä motonetin osia saa vaihdella etupäähän 3-5 kk välein

                            Comment

                            • Polarman
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 83
                              • Hämeenlinna

                              #44
                              Míkähän nyt kolisee kuljettajan puolella etupäässä ,kun mukulakivellä ajaa niin kolisee terävästi? Vaimenee kokonaan kun painaa jonkin verran jarrua. :think

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10114
                                • KVLA

                                #45
                                Originally posted by Polarman View Post
                                Míkähän nyt kolisee kuljettajan puolella etupäässä ,kun mukulakivellä ajaa niin kolisee terävästi? Vaimenee kokonaan kun painaa jonkin verran jarrua. :think
                                Etupyörän laakeri?Tuntuuko välystä ravistellessa?Laakerivälykset vaan häviää jarrua painettaessa.
                                Last edited by Heguli 31; 21-07-2009, 09:54.

                                Comment

                                Working...
                                X