memebuy23buy

E39 etupää kolisee PRKL!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Habi
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 23
    • JKL

    E39 etupää kolisee PRKL!

    No mikä mättää? Koiranluut vaihdettu, alatukivarret vaihdettu, raidetangon ulommat ja sisemmät systeemit vaihdettu. Ja kolina jatkuu monttuun ajaessa. Auttakie! Muuten auto on erittäin OK, sen voi halukas ostaa.
    E39>E90>E61>F10

    Kiinteistönhävittäjä
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10114
    • KVLA

    #2
    Vaihdettiinko molemmat tukivarret?Eli myös pitkittäistukivarsi/reaktiotankokin (osa 4 puslineen osa5)?


    Onko iskarit vielä iskussaan?
    Last edited by Heguli 31; 03-10-2008, 15:39.

    Comment

    • Simpel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 405

      #3
      munkin pitäis vaihtaa ne mitä Heguli mainitsi, vaihdoin osan nr. 11 (edellisessä kuvassa) eikä auttanut..siellä on joku 3 varsi vielä joka menee eteenpäin siitä "renkaasta" mikä se mahtaa olla..ei ole kuvassa?

      Comment

      • Habi
        Newbiemmer
        • Mar 2007
        • 23
        • JKL

        #4
        Ei tietääkseni. Korjaamolla ne on noita laitellu, kun en itse mikään järin pätevä remonttimies ole ajan- ja taitojen puutteen takia. Voisko siellä ohjauksen hammastangon systeemeissä olla välyksiä? Huomaa ammattisanasto
        E39>E90>E61>F10

        Kiinteistönhävittäjä

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          #5
          Tuo reaktiotangon pusla (osa num.5) on hyvin yleinen kolinan aiheuttaja.Ohjaus vaeltelee ja jarrut saattaa täristää yms.

          Comment

          • Simpel
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 405

            #6
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Tuo reaktiotangon pusla (osa num.5) on hyvin yleinen kolinan aiheuttaja.Ohjaus vaeltelee ja jarrut saattaa täristää yms.
            Kiitos tästä, minulla juuri samanlainen ongelma!=)

            Comment

            • KYLKAI
              Newbiemmer
              • Jul 2007
              • 17

              #7
              Kato nyt vielä iskarin yläpään kiinnitys,eli otat konehuoneen puolelta
              muoviset suojahatut pois ja tarkastat että nylockmutterit on kiinni.

              Comment

              • waudeville
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 2089
                • Nokia

                #8
                minkälaista kolina on?? itsellä kolisi vanhassa e34 ssa etupäässä kun ajoi monttuun semmonen pieni metallinen kolina ja syypääksi ilmoittautui jarrupalan kiinnikelamellit mitkä puristi sitä palaa mäntään.oli kaikki lamellit poikki ja pala kolisi irralaan
                e34 540ia -94 Batmobile
                candy-king

                ex: e32 735i -89
                e34 525i -89

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Tuo reaktiotangon pusla (osa num.5) on hyvin yleinen kolinan aiheuttaja.Ohjaus vaeltelee ja jarrut saattaa täristää yms.
                  Ei se pusla kyllä kolise. Noita muita kyllä aiheuttaa.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

                    #10
                    Iskarit vaihtoon.
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10114
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Ei se pusla kyllä kolise. Noita muita kyllä aiheuttaa.
                      Kun pusla antautuu kunnolla,niin varmasti pitää ääntä.Siis kun ollaan ohitettu tuo "vetelyvaihe" ja kiinityspultin metalliholkki irtoaa vulcanoinnista.Tällöin varsi/tanko elää omaa elämäänsä ja kolistaa aivan satavarmasti,kun ottaa poskiin kiinni.

                      Comment

                      • Härski69
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 41

                        #12
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Kun pusla antautuu kunnolla,niin varmasti pitää ääntä.Siis kun ollaan ohitettu tuo "vetelyvaihe" ja kiinityspultin metalliholkki irtoaa vulcanoinnista.Tällöin varsi/tanko elää omaa elämäänsä ja kolistaa aivan satavarmasti,kun ottaa poskiin kiinni.
                        Jep, itelle vaihettiin just kans tuo reaktiotanko ja pusla. Oireet katos. Eli kyllä piti vitullisen kolinan joka kuopassa. Kun paino jarrua niin POKS ja hölläs jarrusta POKS. Ja kolina oli todellakin pirun kovaa. Vaan kyllä se mulla olikin pirun heikossa kunnossa. Ei selvinny enää pelkälllä puslan vaihdolla vaan meni varsikin vaihtoon.

                        Comment

                        • Habi
                          Newbiemmer
                          • Mar 2007
                          • 23
                          • JKL

                          #13
                          Oire itseasiassa häviää kun painaa jarrua montun kohdalla.. Esim alamäessä. Täytyypä käydä nosturin alla kun ehtii.. Ei viitti joka kerta työntää korjaamolle turhista monia satasia.
                          E39>E90>E61>F10

                          Kiinteistönhävittäjä

                          Comment

                          • Shadow-line
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 245
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Entäpä kallistuksenvakaimen/rungon väliset gummit..

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Kun pusla antautuu kunnolla,niin varmasti pitää ääntä.Siis kun ollaan ohitettu tuo "vetelyvaihe" ja kiinityspultin metalliholkki irtoaa vulcanoinnista.Tällöin varsi/tanko elää omaa elämäänsä ja kolistaa aivan satavarmasti,kun ottaa poskiin kiinni.
                              toki... mutta reaktiotangon puslaa on vaikea kuvitella niin paskassa kunnossa ihan muutaman sadan tuhannen ajomäärällä kyllä ne taitaa pallot ensin kulua ja alkaa kolistella. kaikki tietysti joskus menee rikki.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X