memebuy23buy

E39:n automaatti oireilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArcDucK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 97
    • espoo, kivenlahti

    #16
    Koska tuo minun oma tredi automaattini oireille ei tuota haluttua tulosta kysyn sitä täällä.!

    itselläni on normi laatikko (ei steppiä) autona 523ia -96. laatikko taisi olla tuo sama kun täällä käsitelty 5hp18.

    laatikko touhuaa tuota että kun lähtee liikkeelle niin kierrokset nousee paljon nopeammin kuin vauhti kiihtyy. ja taustalta kuulluu sellainen kiihtyvä. ei ujellus mutta sellainen kuin joku pyörivä vempele kiihtyisi. ja kun vaihde ottaa isompaa sisään ujellus madaltuu ja alkaa taas kierroksien myötä kasvaa.

    Jos kaasun kanssa pelaa siten että vaihde ei vaihdukkaan niin ujellus muuttuu "rohinaksi" pitkään tätä en ole uskaltanut kuunnella vaan joko polkassut kaasua että kiihdyttää tai nostanut kaasun pois..

    tämä tapahtuu vain ihan 1 ja 2 vaihteilla.

    myöskin kick back on ihan hyödytön.. laatikko miettii 2-3 sec että HÄH. mikä nappi tuo on. ja kun tiputtaa niin napsahtaa kierrokset 5-6 tuhanteen ja eli yhtä pykälää liian alas.. ja melkein heti vaihtaa sitten isompaan ja meno jatkuu paremmin..

    mitä laatikolle voisi tehdä.? onko siellä jotain hajoamassa. vai onko laatikko omaksunut pahat tavat. Konehan siis käy rikkaalla kun jokin 1 puolella kiukuttelee. etummainen pakosarja pitäs vaihtaa kunhan sen saisi jostain hommattua. Jos se ei vikaa muuta niin sit loppuu ideat.

    mutta mikä mahtaisi laatikossa olla.? öljyn taso pitää tarkistaa kun keksin miten saan laatikon jäähtymään tarpeeksi jotta montun päällä ollessani saisin ne tarkistettua. kuinka paljon tuo öljyn määrä valehtelee jos sen tarkistaa lähellä sitä 50`c kun 30`c.?

    auttakaa nyt please, harmittaa vietävästi jos jotain olisi ollut tehtävissä. laatikko jos levii niin se on se 2000 joka menee kivasti sen korjaamiseen.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by ArcDucK View Post

      auttakaa nyt please, harmittaa vietävästi jos jotain olisi ollut tehtävissä. laatikko jos levii niin se on se 2000 joka menee kivasti sen korjaamiseen.
      Laatikkoa ei kannata korjata, vaan romikselta ehjä tilalle muutamalla satasella.

      Comment

      • ArcDucK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 97
        • espoo, kivenlahti

        #18
        mistä saa toimivan automaattilaatikon muutamassa satasella.?

        tuntuvat maksamaan jo alkuunsa tonnin poikineen.?

        ja miten mahtaavat sopia ihan suoraan kiinni.? pitänee jotain ohjainlaatikolle tehdä vaiko osaako se ohjata uutta samanlaista ihan suoraan.?

        + ei tuolle varmaan tässä muuta voi tehdä kun katsoa öljyn taso ja lisätä jos puuttuu.? ja sormet ristissä ajella ja korjaamolle kun laatikko räjähtää.?

        Comment

        • antteri
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 222
          • Tampere

          #19
          Poistettu
          Last edited by antteri; 25-09-2011, 21:12.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Tälläkin foorumilla on ollut vuosien varrella useita ZF5HP18 laatikoita 300-800€ myynnissä.

            Romuttamoilta kyselemään ja purkuautoja etsimään. Laatikko on erittäin yleinen eikä kovin herkkä hajoamaan, joten ehjiä tarpeettomia on maailma pullollaan.

            Comment

            • sartsi
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 4

              #21
              Mulla oli e39 525iA ja laatikko + turbiini vaihtoon 155 tkm kohdalla. Pakki hävis yllättäin ja syynä jonkun alumiini seinämän / tuen retkahtaminen:think.
              Sen verran on tuttavapiirissä noita laatikoita mennyt, että täydellinen öljynvaihto on ainoa oikea tapa välttyä ikäviltä ongelmilta.
              Turha vaihdella puolittain öljyjä ja suodatinta. Ne pitää vaihtaa "huuhtelemalla" koko systeemi läpi turbiinia myöden, ~10l. Vaihtovälinä saa olla 60tkm tai 3 vuotta.

              Comment

              • antteri
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 222
                • Tampere

                #22
                Poistettu
                Last edited by antteri; 25-09-2011, 21:18.

                Comment

                Working...
                X