memebuy23buy

E39:n automaatti oireilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sensio
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 4

    E39:n automaatti oireilee

    Moro

    E39:n, vm -97. Moottorina 2,5 l kone. Automaatti on alkanut oireilemaan ajoittain sellaisissa tilanteissa kun joutuu jarruttamaan voimakkaasti vaikkapa rsiteykseen ja pysähtymään. Tällöin laatikko heittää vaihteen "vapaalle" ja kestää jonkun sekunnin ennenkuin mitään alkaa tapahtua kun lähtee liikkeelle. Kierrokset kyllä nousee mutta joskus auto ei vain lähde liikkeelle. Joskus tätä viivettä on 1 sek. joskus jopa 5 sek.
    Vaihteiston öljyt on vaihdettu parikin kertaa noin vuoden sisällä kun on haettu syytä tähän.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by Sensio View Post
    Moro

    E39:n, vm -97. Moottorina 2,5 l kone. Automaatti on alkanut oireilemaan ajoittain sellaisissa tilanteissa kun joutuu jarruttamaan voimakkaasti vaikkapa rsiteykseen ja pysähtymään. Tällöin laatikko heittää vaihteen "vapaalle" ja kestää jonkun sekunnin ennenkuin mitään alkaa tapahtua kun lähtee liikkeelle. Kierrokset kyllä nousee mutta joskus auto ei vain lähde liikkeelle. Joskus tätä viivettä on 1 sek. joskus jopa 5 sek.
    Vaihteiston öljyt on vaihdettu parikin kertaa noin vuoden sisällä kun on haettu syytä tähän.
    Liian vähän öljyä.

    Searchilla löytyy ohjeita vaihtoon ja tarkistukseen.

    Comment

    • antteri
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 222
      • Tampere

      #3
      Poistettu
      Last edited by antteri; 25-09-2011, 21:08.

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1203
        • GrassLake

        #4
        Voi olla liian vähän sullakin öljyä, lämpöisenä toimii kun öljy laajenee lämmetessään ja sitten se juuri ja juuri riittää...

        Käykää tarkistamassa se määrä jossain missä se osataan tehdä oikein.

        Jos öjymäärän tarkistaa liian lämpimillä öljyillä, jää sitä askiin liian vähän!
        (kylmätkään ei saa tietty olla)

        Comment

        • antteri
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 222
          • Tampere

          #5
          Poistettu
          Last edited by antteri; 25-09-2011, 21:07.

          Comment

          • antteri
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 222
            • Tampere

            #6
            Poistettu
            Last edited by antteri; 25-09-2011, 21:07.

            Comment

            • antteri
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 222
              • Tampere

              #7
              Poistettu
              Last edited by antteri; 25-09-2011, 21:08.

              Comment

              • ArcDucK
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 97
                • espoo, kivenlahti

                #8
                nämä kiinnostaisi minuakin.. tuntuu olevan meidän automaatti asiantuntijat tarviunilla..

                tuo lootan öljymäärä on hiton vaikee muutenkin tarkistaa. se laatikko jäähtyy nimittäin asteenverran hitaasti.

                minkä kokoinen se kuuskolo on tossa täyttö aukossa.?
                pitää käyä ostamassa kolo, kun ei ole sopivaa avainta.

                ja onpa muuten tiukassa tuo ruuvi.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by antteri View Post
                  Tietääkö kukaan kuinka paljon laatikko jää mahdollisesti vajaaksi öljyn lisäyksessä, jos 2,3 ja 4 vaihteet jää käymättä läpi? Noiden vaihteiden päälle kytkeminen paikallaan ollessahan onnistuu vain winter-moodissa (huomasin liian myöhään).
                  Mikset tarkista jos epäilet vajausta? Mutta kuitenkin, ei sinne vajausta jää vaikkei winteriä käytäkkään.

                  Originally posted by ArcDucK View Post
                  nämä kiinnostaisi minuakin.. tuntuu olevan meidän automaatti asiantuntijat tarviunilla..

                  tuo lootan öljymäärä on hiton vaikee muutenkin tarkistaa. se laatikko jäähtyy nimittäin asteenverran hitaasti.

                  minkä kokoinen se kuuskolo on tossa täyttö aukossa.?
                  pitää käyä ostamassa kolo, kun ei ole sopivaa avainta.

                  ja onpa muuten tiukassa tuo ruuvi.


                  Tuossa hiukan ohjetta.

                  Täyttöproppu 17mm ja on lujaa kiinni todellakin. Kiristys kohtuudella. Laatikon kannattaa antaa jäähtyä yön yli.

                  Comment

                  • antteri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 222
                    • Tampere

                    #10
                    Poistettu
                    Last edited by antteri; 25-09-2011, 21:13.

                    Comment

                    • Moonshine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1018
                      • Järvenpää

                      #11
                      Ongelman korjaamiseksi en kykene tarjoilemaan mitään infoa mutta linkkaanpa oman bensa-e39 automaagiongelman tähän threadiin jos vaikka pyöritään saman vian ympärillä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=175070

                      Itselläni ei ole ongelmaa vaihteen kytkeytymisen kanssa mutta liikkeellelähtö tahmaa (ainakin) kostealla kelillä heti käynnistyksen jälkeen. Huomasin tuossa päivänä eräänä että käynnistyksen jälkeenhän laatikosta (tai varmaankin turbiinista) kuuluu sellainen aavistuksenomainen "viheltävä" ääni joka nousee muutamien sekunttien ajan vakiintuen sitten tietylle taajuudelle. Turbiini varmaankin pyörii koko ajana joten tuo ujellus tullee sieltä kyseisten osien kerätessä vauhtia startin jälkeen moottorin tyhjäkäyntinopeuden tasolle? Kun malttaa odottaa tuon ujelluksen vakiintumisen tyhjäkäyntitasolle ei tuota tahmaustakaan enää ainakaan havaittavasti tapahdu.
                      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                      Comment

                      • Dandy
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1438
                        • ....

                        #12
                        Originally posted by antteri View Post
                        No ei se tarkistaminen niin yksinkertaista ole kun ei ole mitään pukkeja/nosturia mihin auton saisi ylös tai monttua, että pääsisi alle.
                        Pelkääjän puolelta edestä auto tunkilla ilmaan ja tarkistamaan. Ei tuo nyt kovin vaativa toimenpide ole...

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8975
                          • Kellokoski

                          #13
                          Originally posted by Dandy View Post
                          Pelkääjän puolelta edestä auto tunkilla ilmaan ja tarkistamaan. Ei tuo nyt kovin vaativa toimenpide ole...
                          Auton pitäisi olla vaakatasossa esim nosturilla ja öljyn oikean lämpöistä.
                          Joten miten luotettava tulos tulee jos toiselta puolelta tunkkailee :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Dandy
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1438
                            • ....

                            #14
                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Auton pitäisi olla vaakatasossa esim nosturilla ja öljyn oikean lämpöistä.
                            Joten miten luotettava tulos tulee jos toiselta puolelta tunkkailee :think
                            No joo, itse olen tarkistusreiästä katsonut lähinnä minkälaiset öljyt sisässä. Tarkka pinnan määritys nyt muutenkin hankalaa. Em. tilanteessa vaihtaisin öljyt ja se kyllä onnistuu tunkillakin. Ei kuitenkaan mikään iso investointi.

                            Comment

                            • antteri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 222
                              • Tampere

                              #15
                              Poistettu
                              Last edited by antteri; 25-09-2011, 21:13.

                              Comment

                              Working...
                              X