Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i ’97 kieltäytyy starttaamasta EDIT Toimii taas, maadoitusvika!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpalvima
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 46
    • Hämeenkyrö City

    e39 528i ’97 kieltäytyy starttaamasta EDIT Toimii taas, maadoitusvika!

    Nyt on grocery getter 39 suuttunut pahasti, jätti parkkipaikalle ja kiikutettiin lavalla kotiin.
    Avainta kun vääntää niin oikeat valot syttyy tauluun mutta bensapumppu ei käynnisty eikä startti naksahda. Uusittua tämän takia
    - akku
    - startti
    - virtalukon pohja
    INPAn mukaan EWS ei estä starttia, kaikkiin bokseihin saa yhteyden ja vaihdekepin asentotunnistin näyttäisi pelaavan.
    Akkukaapelit tsekattu, kuivaa joka paikassa. Kaikki sulakkeet ok.
    Bensapumpun saa INPAlla päälle, hienosti hurisee
    Jokunen (haamu)koodi DMEltä ( kaasun asennon tunnistus, lambda) joita ei aiemmin ole näkynyt? Lieneekö akun irroituksen jäljiltä tms??
    INPA näyttäisi12.2V joten ei varmaankaan ole pääkaapeli paskana
    Ainoa erikoisuus on starttiyrityksen jälkeen hieman himmeästi hehkuva latausvalo??

    Ideoita, ajatuksia? Pitääkö hankkia manaaja?
    Last edited by jpalvima; 06-03-2024, 13:24.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8221
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Laitappa apuvirtakaapeli koneen ja korin välille ja kokeile startata.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • jpalvima
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 46
      • Hämeenkyrö City

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Laitappa apuvirtakaapeli koneen ja korin välille ja kokeile startata.
      Hyvä pointti, täytyypä käydä huomenna tsekkaamassa

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9867
        • KVLA

        #4
        Akkukaapelin "paukkuliitos" kunnossa/tiukka, (vaikka kaapeli onkin tsekattu)? Eikös dme kuitenkin ohjaa bensapumpun relettä (maadoitus)? Tuleeko relepohjaan virrat ja maadoitus oikein startatessa? Eli toimiiko releen "ohjaus" kun yritetään käynnistää?
        Last edited by Heguli 31; 06-03-2024, 07:28.

        Comment

        • jpalvima
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 46
          • Hämeenkyrö City

          #5
          No niin taas toimii. Maadoitus hukassa koneen ja korin väliltä.

          Laitoin ensin kaksi apukaapelia maadoittamaan eikä startti toiminut sen paremmin, mutta kun tsekkasin ohmit niin 160 oli kannen ja lokarin välillä?

          Seuraavaksi kokeillaan n 100mm2 kaapelilla jossa prässätty liittimet kiinni, toinen pää kannen etuosaan ja toinen oik sisälokariin ja siitä lähti.

          Tulipa nyt rempattuakin sitten, startti oli ollut jo pitkään pahaääninen ja virtalukon pohja ei ole ikuinen sekään

          Johtopäätökset
          - näyttäisi että liitokset oikeasti hapettuu suolasohjossa, orkkiskaapeli on alhaalla korin ja moott kannakkeen välillä
          - markettien apukaapelit on pelkkää paskaa. Utter shit. Kaikki tarttis itte tehrä
          - huonon maadoituksen vikaoireet on melkoisen epämääräisiä, suuri osa samoista oireista tulee virtalukostakin
          - foorumimme on oikein hyvä, isot kiitokset kaikille ideoita heitelleille
          Last edited by jpalvima; 06-03-2024, 13:32.

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3284
            • Finnland

            #6
            Oon ruukannut joka autosta nuo orkkis maadoitukset vähintään ruostesuojata ettei suola ota. Jos niissä alkaa olla muuttunutta näköä niin se ois varmaan hyvä uusia suosiolla.
            Hienoa että kirjoitit ratkaisun
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

            Comment

            • azlakki
              Bimmer Rookie
              • Oct 2015
              • 34
              • Tampere

              #7
              12.2V on liian vähän, laturi varmaan elinkaaren päässä jos valokin himmailee taulussa.

              Comment

              • jpalvima
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 46
                • Hämeenkyrö City

                #8
                Originally posted by azlakki View Post
                12.2V on liian vähän, laturi varmaan elinkaaren päässä jos valokin himmailee taulussa.
                Joo kyllä, mutta tuo 12.2v oli kun kone ei ollut käynnissä. Taitaa olla niin että taka-akkuisissa laturin pitää tuupata 14v jos akkua aikoo ladata

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎