Ensimmäinen talvi tulossa e39:n omistajana ja olen yrittänyt talveen varautua hyvän sään aikana eli lämmittimet on asennettu ja huohotin järjestelmä on vaihdettu kylmän maan malliin, mutta kiinnostaisi noin yleisesti tietää millainen e39 on talviautona? Oma yksilö on 528iA Touring vm. -99 jos sillä jotain merkitystä tässä on. Muutama asia on tullut mieleen, eli kun nyt ensimmäistä kertaa omistan automaatti vaihteisen auton, niin miten tuon kanssa pärjää talvella? Lähinnä mahdollinen kiinnijääminen mietityttää ja helpottaako vai pahentaako luistonesto tuossa asiassa? Toinen asia on takaluukun sähkölukko. Onko tuon toiminnan kanssa kellään ollut ongelmia talvi aikoina?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 talviautona
Collapse
X
-
Itselläni 530da touring... automaatin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia... auton olen antanut käydä jonkuaikaa aina ennen ajoa, ja alkumatkat aina rauhallisesti jotta laatikossa öljyt lämpenee. Takaluukku on toiminu hyvin, ainoa että joskus kun kerääntyy lunta ja sohjoa, joka sitten jäätyy siihen luukun eteen niin se ei aukea. Hyvin on menny talvella, ainoa mitä jää kaipaamaan, niin neliveto olis aina neliveto."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
-
-
Itellä 525 tdsa -98 farkku, ja on talviautona pelannut todella hyvin. Automaattilaatikkokin toiminut lumen ja jään kanssa hyvin. Luistonesto on joskus otettava pois jos on pahaan paikkaan jämähtänyt, muuten voi tulla ongelmia.
Oma takaluukku oireilee joskus eikä sähköinen sulkemismekanismi toimi, epäilen että jostain pääsee kosteutta sisään. Toistaiseksi on pärjätty.---------------------------------
sigpic
Exä..BMW 525 TDSA TOURING E39
Comment
-
-
528iA Touringilla -98 on pärjätty hyvin. Kunnon pakkasella -20C pitää kone ikävää ääntä aluksi vaikka on ollut roikassa. Eihän se säteilylämmitin saa konetta kunnolla lämpimäksi. Takaovien kanssa on ollut ongelmia, kun avaa niin lukko jumittaa eikä ovi enää tartu kiinni. Lämpöpuhallin lukkomekanismiin auttaa mutta on kiusallinen ongelma. Automaatti pelaa ok.1998 E39 528iA Touring
2002 VW Golf Variant Tdi
Ex: E36 328iA
Comment
-
-
Originally posted by Familienwagen View PostTakaovien kanssa on ollut ongelmia, kun avaa niin lukko jumittaa eikä ovi enää tartu kiinni. Lämpöpuhallin lukkomekanismiin auttaa mutta on kiusallinen ongelma.
Comment
-
-
Eikös täällä oikeat bemaristit pistä nää harvinaiset helmet talviteloille, ja osta talveks vaikka farmari Corollan..
Eikun polttoainelämmitintä pellin alle ja menoksi. Niillä säteilylämmittimillä ei taida saada muuta kuin sähkölaskua aikaiseksi, jos mittari painuu miinuksen puolelle.
Takaluukun kanssa ei muuta ongelmaa kuin se, että tahtoo jäätyä siihen puskurin päälle kivat kokkareet, jotka estää kontin aukeamisen.
Luistonesto on kiva varuste, mutta vielä kivempaa on ajella välillä ilman sitä. Keväällä loskakeleillä joutuu sen raivaamaan pelistä pois, ei tahdo päästä sohjossa etenemään sen avulla.
Comment
-
-
Ei ollu itellä ainakaan mitään ongelmia viime lopputalvena. Kertaakaan ei jäänyt mihinkään kiinni. Ei tarvinnu luistonestoakaan kokeilla ku pari kertaa pois päältä, puuttuu hauskuus luisuttelusta jotenki tämmösellä.:think Erivehkeet sitä varten. Kaikkiaan mahtava pirssi talvellakin.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
-
Originally posted by Familienwagen View Post528iA Touringilla -98 on pärjätty hyvin. Kunnon pakkasella -20C pitää kone ikävää ääntä aluksi vaikka on ollut roikassa. Eihän se säteilylämmitin saa konetta kunnolla lämpimäksi. Takaovien kanssa on ollut ongelmia, kun avaa niin lukko jumittaa eikä ovi enää tartu kiinni. Lämpöpuhallin lukkomekanismiin auttaa mutta on kiusallinen ongelma. Automaatti pelaa ok.
Aineita kokeilin vaikka mitä siihen mekanismiin mutta lopulta laitoin sitten crc:n 5-56 ruosteen poisto ainetta (vitutti ja päätin kokeilla) ja sen jälkeen ei ovet temppuillut ja autona oli siis -98 540i.
Ja pakkasia oli parhaimmillaan -35 astetta jos oikein muistan. :think
Ei porukka varmaan viitsi puhallin kädessä odotella että saa auton oven kiinni ja pääsee kotiin/töihin?ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Mulla ei ole ainakaan pahaa sanottavaa bemusta talviautona, luistonestoa kun välillä ottaa pois niin pääsee liikkeelle! Tuo lämppäri roikalla toimii mulla ainakin hyvin kun tuo letkujen väliin tuleva lämmitin, mikä on ts. paras tapa lämmittää moottori, toki webastoakin joskus tulee käytettyä jos ei ole kotona!!
Näihin jäätyneisiin lukkoihin, niin eikös tuossa ole sellanen sydeemi, että kun pitää kahvaa ylhäällä vähän aikaa, niin lukkoa lämmittää pieni sähkövastus.. Ihan kun olisin lukenut tuon jostain auton papereista?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Makee28 View PostEikös täällä oikeat bemaristit pistä nää harvinaiset helmet talviteloille, ja osta talveks vaikka farmari Corollan..
Eikun polttoainelämmitintä pellin alle ja menoksi. Niillä säteilylämmittimillä ei taida saada muuta kuin sähkölaskua aikaiseksi, jos mittari painuu miinuksen puolelle.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostEi taida etuoven lukon sulaminen takaoven aukeamiseen/sulkeutumiseen vaikuttaa:think
Eniten siis itsellä temppuili kuskin ovi ja käsittelin sitten kaikkien ovien mekanismit tuolla tökötillä ja sen jälkeen oli kaikki ok.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Itsellä kanssa tulossa ensimmäinen talvi E39 523i -98:n kanssa, mutta menee seisontaan joskus joulukuussa kun ei ole niin paljoa tarvetta autolle tällä hetkellä. Tuo on siitä harvinainen suomiauto ettei tuossa ole lohkolämmitintä ja kun kysyin siitä edelliseltä omistajalta niin sanoi vaan ettei ole semmoista tarvinnut kun hyvin on aina lähteny käyntiin
Semmoista kysyisinkin nyt, että mitenkä paljon tuossa tekee kipeetä koneelle lyödä tuo M52B25 kylmänä tulille vaikka -10 asteen pakkasessa? Öljyinä käytän Castrolin 5W40:ä.
Varmasti lohkolämmitin olisi hyvä hankkia, mutta ajan autolla talvisin niin vähän että ei oikein viittisi turhaakaan laittaa...
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostSe nimittäin toimii.
Originally posted by LowFlyer View PostSemmoista kysyisinkin nyt, että mitenkä paljon tuossa tekee kipeetä koneelle lyödä tuo M52B25 kylmänä tulille vaikka -10 asteen pakkasessa? Öljyinä käytän Castrolin 5W40:ä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment