Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 talviautona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KirsiH
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 35

    #16
    E46 dieseliin saa vissiin kaikkiin tuon lämmitysvastuksen ja eristetyt putket suoraan tiskiltä. Huohotin voi jäätyä ja pukata öljyt pihalle koneesta... bensavehkeissä kait yleisempää, kun tuottaa sitä keltaista möhnää enemmän. Ei se kai kallis päivitys olisi, mä suosittelisin laittamaan...
    Näistä on useampia keskusteluja foorumilla, oliskohan tossa jotain http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=82693
    nyk.Volvo S60 2,4T -02 ex.E39 523iA -96

    Comment

    • Makee28
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 527
      • Kitee

      #17
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Näin on. Kuten täällä onkin varmaan ~100 kertaa todettu, toiminnan voi helposti varmistaa ajotietokoneen salavalikosta katsomalla jäähdytysnesteen lämpötila ennen kuin autoa käynnistää.
      Pakkasta tuulisella säällä -20c , "silitysrauta" 2 tuntia päällä, niin paljonko näyttää salavalikko..? :think

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Makee28 View Post
        Pakkasta tuulisella säällä -20c , "silitysrauta" 2 tuntia päällä, niin paljonko näyttää salavalikko..? :think
        Yleensä on näyttänyt siinä 0°C pintaan, mutta lämmitän toki noilla keleillä vähintään sen 2,5 tuntia, mieluummin reilu 3 tuntia. Oulussakaan harvemmin tuulee -20°C pakkasilla kovin lujaa. Käytännössä noilla keleillä kone kuitenkin käynnistyy vielä ihan siinä missä kesällä, vasta -25°C kylmemmällä on huomannut että pyörittää vähän nahkeammin kun käyntiin veivaa. Hämmästyttävän hyvin E39 toimii kyllä -30°C lämmöissäkin kun työkavereiden juttuja muista autoista kuuntelee. Vaihteet, ohjaus, ja kaikki muukin vastaava vain toimii.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 31-10-2008, 17:51.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #19
          Kertookas ny mullekki et mikä toi salavalikko oikee on? Mitä sieltä näkee ja miten? Onko mun autossa esim. sellainen E39 6/99 530d m-sport


          Originally posted by Makee28 View Post
          Pakkasta tuulisella säällä -20c , "silitysrauta" 2 tuntia päällä, niin paljonko näyttää salavalikko..? :think
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Marko.K View Post
            Kertookas ny mullekki et mikä toi salavalikko oikee on? Mitä sieltä näkee ja miten? Onko mun autossa esim. sellainen E39 6/99 530d m-sport
            Kaiken olennaisen kertonee tämä erinomainen sivu: http://munkotisivut.net/mybmw528/obc.html
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #21
              Lyötyhän se jo
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • Makee28
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 527
                • Kitee

                #22
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Yleensä on näyttänyt siinä 0°C pintaan, mutta lämmitän toki noilla keleillä vähintään sen 2,5 tuntia, mieluummin reilu 3 tuntia. Oulussakaan harvemmin tuulee -20°C pakkasilla kovin lujaa. Käytännössä noilla keleillä kone kuitenkin käynnistyy vielä ihan siinä missä kesällä, vasta -25°C kylmemmällä on huomannut että pyörittää vähän nahkeammin kun käyntiin veivaa. Hämmästyttävän hyvin E39 toimii kyllä -30°C lämmöissäkin kun työkavereiden juttuja muista autoista kuuntelee. Vaihteet, ohjaus, ja kaikki muukin vastaava vain toimii.
                Kyllähän se toki käyntiin lähtee 20-30 asteen pakkasellakin mainiosti, ja tuo 0 on jo vallan mainio käynnistyslämpötila. Itte vaan mieluummin käännän auton käyntiin 15-30 min polttoainelämmittimen käytön jälkeen, jolloin koneen lämpötila on 30-60 astetta.
                Joku mulle joskus sanoi, että kun kerran on autossa ko. lämmitin, se on jokaisessa autossa senkin jälkeen. Ja valitettavasti oikeassa hän oli..

                On tietysti suurempi investointi laittaa ko. lämmitin, mutta mielestäni se on sen arvoista.
                Varsinkin jos asut betonipunkkerissa, minkä säännöt kieltää ehdottomasti sisätilanlämmittimen käytön.

                Comment

                • jupasa
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 98
                  • Turku

                  #23
                  Ei ole minullakaan ihmeempiä ongelmia talvella ollut. DSC eli ajovakauden hallintajärjestelmä on ihan hyvä, eikä ole kitkarenkailla ollut etenemisvaikeuksiakaan. Suuntavakavuus ja ohjauksen keskitys on kyllä 205/65-15 talvirenkailla ihan olematonta, mutta tästä minä olen purnannut kesärenkaillakin. Talvirenkailla tuo ongelma vaan korostuu.

                  Lämpö nousee sisällä riittävän hyvin, ainoastaan puhaltimen tehoa ja ilmansuuntausta joutuu välillä säätämään, kun automaatti-ilmastointi ei saa pidettyä ikkunoita auki.

                  Elektroniikkaongelmia ei ole ollut.

                  Ylipäätään autossa toimii talvellakin kaikki, eikä tule sellaista oloa, että sitä ei talvikeleihin olisi suunniteltu.
                  ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                  Comment

                  • Messerschmitt
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 85
                    • Helsingfors

                    #24
                    Pakkasella kaikki kivat yllärit aina sattuu...
                    Sen mitä itse olen huomannut E39 528i Touring -99

                    -Pakkasella käynistyksen jälkeen joskus(n.2-4) kertaa/talvella takapää jäätynyt taikka yms. (selflevel suspens.inakt.) tai sinne päin eny way...
                    Kompura käy mutta kosteutta pusissa/seissa:think
                    -Sammutuksen jälkeen kaikki ok.
                    -Iskarit jäässä kovalla pakkasella (kuin kivireki) + laatikko steptronik. yleistä:think
                    -Ovia (yleensä taka) jää auki. Ei taho siis mennä kiinni vaikka laitettu silikoonia yms..
                    -Takaluukun solenoidi jumittaa.... korjatkaa jos olen väärässä...
                    Muuten ok. noiden kanssa pärjää...
                    E39 528i Touring -99

                    Comment

                    • edge
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 7
                      • espoo

                      #25
                      tuore bimmer(n)isti kyselee...

                      Moro

                      Missäs tuollainen lohkolämmitin sisäpistokkeineen kannattaisi asennuttaa?? Itsellä kun ei tarpeeksi pysy työkalut kädessä ko operaatiota varten.

                      PS. Mihis muuten viittais lievä ravistelu kun kevyesti nojaa jarruun 80-120kmh vauhdissa??
                      PPS. Maistuis khyl webasto/eberkin kaukolla...
                      semiviisastunut edGe

                      - e39 2000 523iA preface-

                      ex. V40,
                      Omega MV6
                      pari muutaki ooppelia...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎