Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 -96 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haunet13
    Newbiemmer
    • May 2024
    • 12
    • Pohjois-suomi

    523 -96 ei pysy käynnissä

    Eli ongelma seuraavanlainen starttaa ja lähtee hädintuskin käyntiin käy todella vaivalloisesti tyhjäkäyntiä hetken ja sammuu. Kaasun painaminen ei juuri vaikuta muuten kuin että bensa rupeaa haisemaan. uudelleen startatessa ei edes lupaa.. antaa vikakoodin tyhjäköyntiventtiililke joka on puhdistettu ja liikkuu kohtuu herkästiå
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    #2
    Onko koodit luettu jollain BMW-spesifillä laitteella vai ihan yleismallisella lukijalla? Liikkeelle voisi lähteä vaikka bensapaineiden mittauksesta, siellä voi olla esim. bensapumppu ihan lopussa, polttoainesuodatin ja/tai katti tukossa tms.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Haunet13
      Newbiemmer
      • May 2024
      • 12
      • Pohjois-suomi

      #3
      Tuossapa nuo olis ja inpalla luettu edellinen omistaja on vaihtanut nokka-akselin asentotunnistimen mutta vaatiiko oem tunnistimen

      Date: 06/13/24 10:56:42 ECU: MS410DS3
      JobStatus: OKAY Variant: MS410DS3 -------------------------------------------------------------
      RESULT: 1 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 65 Nockenwellen
      - Geber Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 192.00 1/min Motorbetriebszustand 2.00 1 Motortemperatur 17.74 Grad C Batteriespannung 10.81 Volt Abgasrelevanter Fehler Abgasrelevanter Fehler Fehler nach Entprellung abgespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        #4
        Kai ne monesti hyvälaatuisella tarvikkeellakin voi toimia, mutta toki orkkis on aina varmin, eipähän ainakaan siitä sitten jää kiinni. Tuosta kyllä pistää heti silmään tuo akkujännite reilusti alle 11V.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2692
          • .fi

          #5
          Originally posted by Wespa View Post
          Kai ne monesti hyvälaatuisella tarvikkeellakin voi toimia, mutta toki orkkis on aina varmin, eipähän ainakaan siitä sitten jää kiinni. Tuosta kyllä pistää heti silmään tuo akkujännite reilusti alle 11V.
          muistaakseni juuri tuon ikäisessä ei kyllä tarvikenokka-anturilla tee yhtään mitään.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            #6
            Joo nyt kun sanoit niin samaa muistelen että joku M5x oli erityisen herkkä tuolle, oliko juuri sitten sinkkuvanos M52.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1673
              • vihti

              #7
              Ei se nokan anturi estä käyntiin lähtemästä mutta kampiakselin anturi voi hyvinkin vaikuttaa, voi olla silti sökö vaikka ei vikakoodia oliskaan, mittaa nyt bensan paine siitä kiskon päästä ihan ensimmäiseksi
              E39 523i Turbo

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #8
                Ja huomio siihen jännitelukemaan kuten joku jo vihjaisi.

                Comment

                • Haunet13
                  Newbiemmer
                  • May 2024
                  • 12
                  • Pohjois-suomi

                  #9
                  Nyt on nokka-aksekin asentotunnistin vaihdettu vikakoodin katosi. Bensanpaineet virrat päällä 3 bar ja kun starttaa niin nousee 3.5 baariin mutta ei vain käy

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1673
                    • vihti

                    #10
                    Kurkkaa kampiakselin asentoanturi sieltä pistokkeen päästä, eli suojakumin pois paikaltaan niin näkee onko johdot kuorutunut
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • Haunet13
                      Newbiemmer
                      • May 2024
                      • 12
                      • Pohjois-suomi

                      #11
                      Ei ollut kuoriutunut aivan ehjät oli johtimet liittimessä. Tulpat aivan normi näköset

                      Comment

                      • Haunet13
                        Newbiemmer
                        • May 2024
                        • 12
                        • Pohjois-suomi

                        #12
                        Nyt vaihdettu uusi kampiakselin asentotunnistin tilanne ei muuttunut miksikään.eculle lisätty maata ei apua. Kierroslukumittari ei puhu startatessa mitään mutta inpa näyttää vajaa 200rpm kun starttaa. Pakosarjan jälkeinen laippaliitos märkä eli tuntuu bensaa saavan mutta kipinä hukassa.

                        Comment

                        • slaissi_
                          Newbiemmer
                          • Nov 2017
                          • 24
                          • Sievi

                          #13
                          Mites moottorin maadotus? Kokeile heittää vaikka starttikaapelilla moottorista koriin johto.
                          Myös hyvä tarkistaa puolien kiinnityspelti että on maapiuhat kiinni.
                          E39 528ia Touring -97 käyttis
                          E39 520i Touring -98 luisurässi
                          E39 530da Touring -02 romu
                          E46 316i Sedan -99 romu

                          Comment

                          • Haunet13
                            Newbiemmer
                            • May 2024
                            • 12
                            • Pohjois-suomi

                            #14
                            Nämä kaikki on tehty tähän mennessä

                            -bensanpaine virrat päällä 3bar startatessa noin 3.5bar
                            -akku uusittu
                            -maadoituksia lisätty ecu ja moottori
                            - kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
                            -nokka-akselin asentotunistin vaihdettu
                            -tyhjäkäynti venttiili putsattu
                            -tulpat katottu

                            Tovin kun seisoo niin käy hetken sitten saa sahata todella pitkään ja taas käy hetken tosi raskaasti kiekat ei nouse yli 2000 vaikka kuinka polkee kaasua tai on polkematta.

                            Comment

                            • Haunet13
                              Newbiemmer
                              • May 2024
                              • 12
                              • Pohjois-suomi

                              #15
                              Noniin tämäkin epistola on saatu päätökseen ja vika löytyi katista mikä oli umpitukossa tyhjentämällä käy kuin kello

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎