Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3826
    • Finnland

    #16
    Originally posted by ritariässä View Post
    Noita koneitahan saa irtosatasilla, joten ei hirveän kallis harrastus siinä mielessä.
    Sieltä toinen neuvo jolla ei tekeminen lopu
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • ekkoo1
      BTCF Member
      • Jun 2019
      • 1368
      • Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by aatran View Post
      Oli paljon kylmä juotoksia ollut moottori ohjauksessa ku käytin raahessa elehuollossa
      Outoa, en ole kuullut että näissä Motronic 5.2 olisi tällaista vikaa yleisesti. Mutta fiksaa ehdottomasti läppärille INPA sopivalla kaapelilla niin on elämä m62:n kanssa vähän helpompaa.
      E39 540i -96 Ajamisen iloa
      E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
      E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
      Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2712
        • .fi

        #18
        Originally posted by ekkoo1 View Post

        Outoa, en ole kuullut että näissä Motronic 5.2 olisi tällaista vikaa yleisesti. Mutta fiksaa ehdottomasti läppärille INPA sopivalla kaapelilla niin on elämä m62:n kanssa vähän helpompaa.
        me7.2, on kato vanokset
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • aatran
          BTCF Member
          • Jul 2022
          • 19
          • Oulu

          #19
          Nonii nyt on koodia luettua ja monee kertaa ja vaihdettu nokka akseli asentotunnistimet ja kampi akselein anturi ensimmäisellä kerralla ku koodit luettiin nii nokka anturista tuli koodia no sitä ei enää tuu mutta ei kyllä auto pelaa kiertää edellee vaan 2000-3000rpm ja paukkuu ja enää tulee vaan koodit 125 ja 140

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            #20
            Eli ilmeisesti 125 Radiator Outlet Temperature Sensor ja 140 Map Cooling Thermostat Activation? Ei kyllä äkkiseltään pitäisi kummankaan aiheuttaa misfirejä ellei ole vesi ja hapettuma noussut sähkötermarin piuhoja pitkin ecun kampaan.
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • aatran
              BTCF Member
              • Jul 2022
              • 19
              • Oulu

              #21
              Ei ecu liittimessä yhtään hapettumaa ja mielestäni nuo koodiy o aina ollu minun ainakana eikä ole käytiin vaikuttanut ja tuon nesteen lämpötila anturinki olen vaihtanut

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2712
                • .fi

                #22
                alan kallistumaan hajonneisiin katalýsaattoreihin. sillä kun dme ollut huollossakin, että varmaan olis syöpymät jo havaittu?
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • aatran
                  BTCF Member
                  • Jul 2022
                  • 19
                  • Oulu

                  #23
                  Eikai se auta ku napata putket irti enne katteja ja kokeilla mitä se sitten sanoo ku enää ei eed moottori vika valo syty kun rupiaa Pakkuu ja rötää ku vaihto ne noka anturit että kai seo nyt joku ihan mekaaninen vika ku ei mitää vikakoodia tule

                  Comment

                  • jaskap
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 528
                    • Finland Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by aatran View Post
                    Eikai se auta ku napata putket irti enne katteja ja kokeilla mitä se sitten sanoo ku enää ei eed moottori vika valo syty kun rupiaa Pakkuu ja rötää ku vaihto ne noka anturit että kai seo nyt joku ihan mekaaninen vika ku ei mitää vikakoodia tule
                    Katit voi olla hyvinkin sulaneet. Taitaa olla ihan common ongelma näissä. Jos ne ovat kunnossa, sitten alkaa olla mysteeri. Katsoisin kuitenkin bensasuodattimen, se on kuskin alla pohjassa ja sisältänee paineensäätimen. Jos se on ok, miten jako. Onko tehty jakopääremppa joskus. Olisiko jako pielessä tai nokkien pikkupyörät pyörähtäneet.
                    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                    e32 750 iA -88 DoubleSex.
                    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                    e32 735 1/18
                    e34 M5 1/18
                    e24 635 Csi 1/18
                    e9 3.0 CSi 1/18
                    e31 850 Csi

                    Comment

                    • aatran
                      BTCF Member
                      • Jul 2022
                      • 19
                      • Oulu

                      #25
                      On tehty Jakopääremppa ja kaikki kasattu momentti avaimen ja lukitteen kanssa että epäilen Että ois pyörähtänyt mutta se varmaa sitte seuraavaksi tutkintaan jos ei kateista löydy ongelmaa

                      Comment

                      • jaskap
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 528
                        • Finland Rovaniemi

                        #26
                        Originally posted by aatran View Post
                        On tehty Jakopääremppa ja kaikki kasattu momentti avaimen ja lukitteen kanssa että epäilen Että ois pyörähtänyt mutta se varmaa sitte seuraavaksi tutkintaan jos ei kateista löydy ongelmaa
                        Niin ja se polttoainesuodatin. Helppo ja halpa.

                        Ja ennen kuin alat venakoppia repimään irti, onko autossa millainen ilmamassamittari. Onko originaalilaatiinen, eikä jokin kiinantarvike. Muistelen, että tuo ei välttämättä jätä vikakoodeja, jos on siis rikki tai jokin tarvikeosa, mikä ei toimi. Näennäisesti toimii oikein, vaikka antaa ulos puutaheinää.

                        Mikä vikavalo siellä tarkkaan ottaen palaa?

                        Muistelen, että m62 käy myös, jos ottaa Imm- johdon irti ( ei käydessä tai virrat päällä). Toki luistoneston valo palaa koko ajan ja taitaa käydä jossain nilkutusmoodissa. Auttaa ehkä haarukoimaan vikaa.

                        Ja onko luistonestoon tehty joitain virityksiä? Jos keltainen valo vilkkuu, hyvinkin tuolle akselille vika haarukoituu.

                        Ja alkoiko yllättäen vai jonkin toimenpiteen jälkeen. Oliko muita oireita.

                        Mutta nuo katit siellä varmaan on, ei ole ensimmäinen.
                        Last edited by jaskap; 25-06-2024, 11:39.
                        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                        e32 750 iA -88 DoubleSex.
                        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                        e32 735 1/18
                        e34 M5 1/18
                        e24 635 Csi 1/18
                        e9 3.0 CSi 1/18
                        e31 850 Csi

                        Comment

                        • aatran
                          BTCF Member
                          • Jul 2022
                          • 19
                          • Oulu

                          #27
                          Ilmamassa on mielestäni iha alkuperäinen ja tällä hetkellä ei pala mitää vikavaloja ei mitää vikakoodia ole muutaku jostain termostaatista ja nesteen lämpötila anturista. Alkoi sillaai että isolla vaihteella kiihyttäessä tuntu semmone nypyttyd ettei oikee kiihu ja sitte se pahemi koko aja ettei oikee enää millää vaihteella kiihtyny ja nyt sitte ei paljo ajeta yhtään mihinkään ku vaa nytkii ja paukkuu

                          Comment

                          • jaskap
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 528
                            • Finland Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by aatran View Post
                            Ilmamassa on mielestäni iha alkuperäinen ja tällä hetkellä ei pala mitää vikavaloja ei mitää vikakoodia ole muutaku jostain termostaatista ja nesteen lämpötila anturista. Alkoi sillaai että isolla vaihteella kiihyttäessä tuntu semmone nypyttyd ettei oikee kiihu ja sitte se pahemi koko aja ettei oikee enää millää vaihteella kiihtyny ja nyt sitte ei paljo ajeta yhtään mihinkään ku vaa nytkii ja paukkuu
                            Jep jep. Joko toinen tai molemmat katit tukossa, melkein uskaltaisi lyödä vetoa.
                            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                            e32 750 iA -88 DoubleSex.
                            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                            e32 735 1/18
                            e34 M5 1/18
                            e24 635 Csi 1/18
                            e9 3.0 CSi 1/18
                            e31 850 Csi

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2712
                              • .fi

                              #29
                              olikos näissä jo neljä kattia? pakosarjoissa ekat, ja putkissa vielä toiset?
                              tarpeeks ku polkee, ni tämmösest m62tu:st saa niitä kattien kennojen paloja ihan takapuskurille asti pakoputkesta ulos. t.kokemusasiantuntija
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • aatran
                                BTCF Member
                                • Jul 2022
                                • 19
                                • Oulu

                                #30
                                Toine siellä on tarvike ja toine alkuperänen pitää tänää käyttää putket irti ja toivoa että ois niissä vika ja hakia melkee se polttoaine suodatinki uusi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎