Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 automattivaihteisto öljyvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer39535
    BTCF Member
    • Sep 2023
    • 38
    • Finland

    Bmw e39 automattivaihteisto öljyvaihto

    Moi,

    Missä kohdassa pitää automattivaihteisto öljyvaihto tehdä? Ei ole tiedossa milloin minun autoon on tehty sitä viimeksi.

    Onko se niin että jos automattivaihteiston öljyt on tullut mustaksi niin ne öljyt on huuhdeltava ensin pois?
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    #2
    Virallisesti ne ovat ikiöljyt, mutta järkevä vaihtoväli voisi olla vähän ajoprofiilista riippuen esim. 80tkm. Jos ja kun ei ole tiedossa milloin viimeksi vaihdettu niin parasta olisi tehdä vaihto kunnolla huuhtelemalla, muuten sinne saa vaihdettua vain osan öljyistä --> kaikkea karstaa yms. lähtee liikkeelle ja parhaassa tapauksessa rikkoo laatikon.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3505
      • Raisio

      #3
      Nämä jo niin vanhoja vaihteistoja, sama tekeekö 8tkm vai 180tkm välein öljyjen vaihdon. Ovat jo niin kuluneita tai mekaanisesti väsyneitä heikoista kohdistaan, joten poksahdus tai turbiininin nykikinen voi alkaa ihan milloin vaan.

      Keräilyhelmet alle 100tkm ajettuna eri juttu. Näissä voi jatkaa alkuperäisillä öljyillä tai ylihuoltaa uusilla nesteillä. Oikea öljymäärä näissä tärkeässä roolissa myöskin, joten tarkkana vaihdon kanssa.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3713
        • Finnland

        #4
        Oma GM oli 2001 autoon tehdaskunnostettu 2005, sitten edellisen omistajan toimesta 2013 ja itse puolestaan jouduin tekemään sille remppaa pari vuotta sitten, sitten lähtikin pois. Kilsoja tuolloin noin 418tkm. Vähän liian heppoinen loota M57:n perään X5:n massan alle. E39:ssä moisen tiedän kestäneen ilman ongelmia 450tkm, käsittääkseni ei ollut remontoitu, tyyppikilpeä en muista katsoinko.

        50tkm välein vaihtaisin tuohon öljyt. Vvoihan sen huuhdella itsekin jos viitsii nähdä vaivaa. Lootassa on "tyyppivikana" se että tahtoo venttiilipöydässä paikat kulua väljiksi ja sitten käy ne hupsit, tuo taas varmaan jollain tavalla tapahtuu yhdistettynä liian pitkiin öljynvaihtoväleihin. Toisaalta jokainen muukin automaatti kuluu iän myötä, mutta uudemmissa yleensä käytetään vähän parempaa öljyä kuin tuossa käytetty minimi, ja kun lootassa on "ikiöljyt" niin katastrofi on valmis.

        Ja itse oon sitä mieltä että jos se uusilla öljyillä menee rikki tai paskaa saa kiertoon, se olisi sen tehnyt vanhojenkin öljyjen kanssa väistämättä.

        Ei kierrossa pitäisi mitään ihmeitä olla, onhan lootassa kuitenkin magneetit ja filtteri jonka läpi tavara menee öljypumpulle ja vasta sitten kiertoon.
        Last edited by Jarger; 11-09-2024, 22:13.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 931
          • Espoo

          #5
          Jos laatikkoöljy on ihan mustaa, niin jotain siellä sitten on mennyt tai menossa, jota ei pelkkä öljynvaihto enää korjaa.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎