Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA -98 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grapes
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 606
    • Hämeenlinna

    E39 523iA -98 ei käynnisty

    Oli kiva yllätys tänä aamuna, kun töihin piti lähteä. Avain virtalukkoon ja prkl! Mitään ei tapahtunut, ei syttynyt ku joku öljyn merkkivalo palamaan. Outoa, sillä yleensä siinä palaa jos jonkinlaista valoa sun muuta.
    No bussilla kiroillen töihin ja ja sitten illalla ostamaan kaapelit ja kaveri piipahti jeesaan. Piuhat kiinni ja starttaan, mittarivalot sytty normaalisti, poppi alko soimaan ja sai valot päälle. Mut eipä siinä sitten muuta, ei pyöriny startti eikä mitään. WTF?!?!? Keskuslukituskaan ei pelaa.

    Autolla on ajettu 203 000km ja huollot on tehty merkkikorjaamolla. Mitään ongelmia ei viikonloppuna esiintynyt kun käytiin Tammisaaressa ja takas Helsinkiin.

    Voiko startti sanoa sopimuksen irti tuosta noin vaan mitään varoittelematta? Tai voiko akku pamahtaa kanssa noin vain? Kait se voi jos se on alkuperäinen, mutta olisi nyt luullut että virta toisesta autosta olisi auttanut mutta kun ei mitään.

    Searchilla etin vastaavii ongelmii ja ehkä se sitten on se startti sit paskana. Vai olisiko muilla vastaavaa kokemusta?

    Ja ei kait tässä muu auta kuin tilata hinausauto ja viedä biimeri korjaamolle. Huoh.


    No niin, uusi akku tuli autoon ja ongelmat haihtuivat kuin tuhka tuuleen. Kiitokset palstalaisille vinkeistä.

    The Beemer is on the road again!!!
    Last edited by Grapes; 04-11-2008, 19:59. Reason: Ongelma ratkaistu!
    F11 M550d -13

    ex:
    E60 535d -08 405/800
    E39 M5 -99
    E60 530dA -03 302/660
    E39 523iA -98
    Lada 1600 -91
    Ford Escort Sport -72
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    Voi olla että kun akku hajoaa niin ei riitä edes apuvirta toisesta autosta (autosta riippuen), Ja virran vähyydeltähän tuo kuulostaa. Eli uutta akku kokeilemaan
    M550d

    Comment

    • Grapes
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 606
      • Hämeenlinna

      #3
      OK, akkukauppaan vaan sitten aamulla. Onkohan kellään tietoa käykö sinne esim. tälläinen

      varta blue dynamic 12V 100Ah

      Mut iköhän ne kaupassa kerro mikä biimerin käy ja toivottavsti ongelma on sillä ratkaistu.
      F11 M550d -13

      ex:
      E60 535d -08 405/800
      E39 M5 -99
      E60 530dA -03 302/660
      E39 523iA -98
      Lada 1600 -91
      Ford Escort Sport -72

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Kun yritit käynnistää, naksuttiko mittari 1-2s välein ja vilkkuiko siinä valot samaan tahtiin?

        Edit: Jos siis näin, niin akku on tyhjä.
        Last edited by peltone; 03-11-2008, 21:28.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Grapes
          BTCF Member
          • Jul 2008
          • 606
          • Hämeenlinna

          #5
          Ei naksunu, vaan hyvin hiljaista oli. Sit kun sain apuvirtaa niin valot vilkutti ja naksutti mutta ei sit muuta. Toivottavsti se nyt on se akku eikä mitään vakavampaa. Mut jotenkin outoa ettei mitään varoitusvaloja oli palanut että latais huonosti, aina lähtenyt laakista käymään. Mut jos se on alkuperäinen akku niin se sit vaan sano poks.
          F11 M550d -13

          ex:
          E60 535d -08 405/800
          E39 M5 -99
          E60 530dA -03 302/660
          E39 523iA -98
          Lada 1600 -91
          Ford Escort Sport -72

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Ekalla kerralla ei siis ollut ollenkaan virtaa, toisella kerralla vähän että jaksoi edes naksuttaa eli akku on johonkin purkanut itsensä.
            Ette sattuneet kokeilla työntää sitä autoa käyntiin? pari kertaa itse joutunut tehdä niin..
            Jos uusi akku tyhjenee samanlailla niin sitten valvovan silmän alle laturi ja ettei mikään sähkövempele jää vahingossa päälle kun autosta poistuu.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Grapes
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 606
              • Hämeenlinna

              #7
              Muuten oli aivan hiljaista, silloin kun kaveri antoi apuvirtaa niin syttyi enemmän valoja mittaritauluun. Ja sillon se naksui, mutta startti ei pyörittänyt.

              No, tänään ostaan uus akku ja sit katotaan miten käy.
              F11 M550d -13

              ex:
              E60 535d -08 405/800
              E39 M5 -99
              E60 530dA -03 302/660
              E39 523iA -98
              Lada 1600 -91
              Ford Escort Sport -72

              Comment

              • Sipa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 60
                • Pohjois-Karjala

                #8
                Originally posted by Grapes View Post
                Oli kiva yllätys tänä aamuna, kun töihin piti lähteä. Avain virtalukkoon ja prkl! Mitään ei tapahtunut, ei syttynyt ku joku öljyn merkkivalo palamaan. Outoa, sillä yleensä siinä palaa jos jonkinlaista valoa sun muuta.
                No bussilla kiroillen töihin ja ja sitten illalla ostamaan kaapelit ja kaveri piipahti jeesaan. Piuhat kiinni ja starttaan, mittarivalot sytty normaalisti, poppi alko soimaan ja sai valot päälle. Mut eipä siinä sitten muuta, ei pyöriny startti eikä mitään. WTF?!?!? Keskuslukituskaan ei pelaa.

                Autolla on ajettu 203 000km ja huollot on tehty merkkikorjaamolla. Mitään ongelmia ei viikonloppuna esiintynyt kun käytiin Tammisaaressa ja takas Helsinkiin.

                Voiko startti sanoa sopimuksen irti tuosta noin vaan mitään varoittelematta? Tai voiko akku pamahtaa kanssa noin vain? Kait se voi jos se on alkuperäinen, mutta olisi nyt luullut että virta toisesta autosta olisi auttanut mutta kun ei mitään.

                Searchilla etin vastaavii ongelmii ja ehkä se sitten on se startti sit paskana. Vai olisiko muilla vastaavaa kokemusta?

                Ja ei kait tässä muu auta kuin tilata hinausauto ja viedä biimeri korjaamolle. Huoh.

                Mutta itsellä omassa 520ia:ssa olivat samat oireet kuin mitkä mainitsit...mut viaksi paljastui vaihdelaatikon lämpöanturi!
                530da e39, exät: 330d e46, 520i e60, 520ia e39,
                325i e36

                Comment

                • Grapes
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 606
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Vai vaihdelaatikon lämpöanturi, kuulostaa kalliilta operaatiolta. Vai oliko?

                  Ei tässä sitä akkua sit varmaankaan kannata rynnätä ostaan, nimittäin jos sen vaihtaa eikä mitään tapahdu, niin sitten on nekin rahulit mennyt ihan hukkaan.

                  Ei koitetu työntää käyntiin kun se on kadulla parkissa kahden auton välissä. Täytyy alkaan ettiin kohtuuhintaista hinauspalvelua. Onks kellään vinkkii moisesta Helsingissä?
                  Last edited by Grapes; 04-11-2008, 08:19.
                  F11 M550d -13

                  ex:
                  E60 535d -08 405/800
                  E39 M5 -99
                  E60 530dA -03 302/660
                  E39 523iA -98
                  Lada 1600 -91
                  Ford Escort Sport -72

                  Comment

                  • 2Gee
                    Newbiemmer
                    • Jan 2007
                    • 17

                    #10
                    Noiden oireiden perusteella itse kyllä kokeilisin toisella akulla, ennenkuin hinausta paikalle pyytäisin.

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      #11
                      Akulle kanssa ääni.
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2098
                        • *

                        #12
                        Originally posted by Grapes View Post
                        No bussilla kiroillen töihin ja ja sitten illalla ostamaan kaapelit ja kaveri piipahti jeesaan. Piuhat kiinni ja starttaan, mittarivalot sytty normaalisti, poppi alko soimaan ja sai valot päälle. Mut eipä siinä sitten muuta, ei pyöriny startti eikä mitään. WTF?!?!? Keskuslukituskaan ei pelaa.
                        Mihin kiinnititte käynnistyskaapelit? Jos laitoitte niihin "etäpistokkeisiin" niinkun ohjekirja neuvoo, ei välttämättä auto starttaa. Näin mulla edellisessä e46:ssa, kun kaapelit laitettiin etäpistokkeisiin kiinni ei tapahtunut mitään, mutta kun kaapelit lyötiin suoraan akkuun niin samantien auto hörähti käyntiin.
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • Kamikaze
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 296
                          • Mänttä-Vilppula

                          #13
                          Originally posted by peltone View Post
                          Ette sattuneet kokeilla työntää sitä autoa käyntiin?
                          Automaattia ei kannattaisi paljoa työnnellä käyntiin...
                          BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
                          Toyota MR2 2.0 GTi -93

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            #14
                            Originally posted by Kamikaze View Post
                            Automaattia ei kannattaisi paljoa työnnellä käyntiin...
                            Aaah anteeksi kovasti en huomannut A:ta mallimerkinnän perässä Eihän sitä soppakauhan veivaajana pysty edes kuvittelee että jotku ihmiset saattaa ajella automaageilla
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              ...akku vain vaihtoon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎