E39 523iA -98 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grapes
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 607
    • Hämeenlinna

    #16
    Ei pukkailtu tomaattia ja kaapelit tökättiin kiinni juurikin näihin etäpistokkeisiin. Täytyy nyt sitten kokeilla vielä tökätä niitä suoraan akkuun.

    Kävin korjaamolla kysymässä akkua, 170€ oli hinta Varta 100 Ah möhköstä, lupas kyllä vielä tulla laittaan sen sinne kiinni. Sitten soitin vielä BMW-liikkeeseen ja ei tulis maksaan kuin n. 350 €, LOL!!! Surffataan n yt netissä vielä jos löytyis vähän edullisempaan hintaan, tosin halvinta en aio tökätä sinne.

    Se nyt vaan vähän mietityttää, että jos vika ei korjaannukkaan ja akku tuli ostettuu. Pah, mitä sitä enempää miettimään, uutta akkuu kehiin ja sit kirjaillaan tänne lisää notta miten kävi.
    F11 M550d -13

    ex:
    E60 535d -08 405/800
    E39 M5 -99
    E60 530dA -03 302/660
    E39 523iA -98
    Lada 1600 -91
    Ford Escort Sport -72

    Comment

    • Kamikaze
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 296
      • Mänttä-Vilppula

      #17
      Onpas alkuperäisellä akulla hintaa! Omaan autooni ostin äskettäin Trane 100 Ah akun, TM testivoittaja 18/06. Hinnaksi jäi 135 e.

      Et varmaankaan ole mitannut akun navoista jännitettä? Omassa entisessä 100 Ah sinisessä Vartassa oli muutaman tunnin seisonnan jälkeen 12,3 V, ja viikon seisonnan jälkeen 12,06 V. Silti lähti käyntiin ihan normaalisti. Joku 60 Ah akku ei enää starttaa autoa noin alhaisilla jännitteillä. Varmuuden vuoksi ostin uuden, ettei joku pakkasaamu enää sitten lähdekään käyntiin ja joudun jalkamieheksi. Kun uudessa akussahan jännite on 12,7 V.
      BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
      Toyota MR2 2.0 GTi -93

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7468
        • Oulu

        #18
        Täällähän noista E39:n akkuhommista oli joskus juttua:


        Originally posted by Kamikaze View Post
        Omassa entisessä 100 Ah sinisessä Vartassa oli muutaman tunnin seisonnan jälkeen 12,3 V, ja viikon seisonnan jälkeen 12,06 V. Silti lähti käyntiin ihan normaalisti. Joku 60 Ah akku ei enää starttaa autoa noin alhaisilla jännitteillä. Varmuuden vuoksi ostin uuden, ettei joku pakkasaamu enää sitten lähdekään käyntiin ja joudun jalkamieheksi. Kun uudessa akussahan jännite on 12,7 V.
        Itellä on 80Ah BMW-akku autossa ja hyvin se on startannut vaikka jännite painuu ainakin OBC:n mukaan alle 12V hyvinkin äkkiä kun paikoillaan seisoo autossa niin että virtaa kuitenkin kuluu. Tosin tuo OBC taisi näyttää aika erilaisia lukemia kuin mittaus suoraan akun navoista? :think
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #19
          Autossasi riittää 80Ah akku, jos siinä ei ole Webastoa tai Eberiä.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Sipa
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 60
            • Pohjois-Karjala

            #20
            Originally posted by Grapes View Post
            Vai vaihdelaatikon lämpöanturi, kuulostaa kalliilta operaatiolta. Vai oliko?

            Ei tässä sitä akkua sit varmaankaan kannata rynnätä ostaan, nimittäin jos sen vaihtaa eikä mitään tapahdu, niin sitten on nekin rahulit mennyt ihan hukkaan.

            Ei koitetu työntää käyntiin kun se on kadulla parkissa kahden auton välissä. Täytyy alkaan ettiin kohtuuhintaista hinauspalvelua. Onks kellään vinkkii moisesta Helsingissä?

            Kieltämättä kallis paukku! En tiedä mitä muualla päin suomessa maksaa, mutta Joensuussa merkkiliikkeessä vaihdatin ja töinee tuli maksamaan 900€....
            530da e39, exät: 330d e46, 520i e60, 520ia e39,
            325i e36

            Comment

            Working...
            X