Announcement

Collapse
No announcement yet.

m62b44 non vanos käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • parsakone
    Newbiemmer
    • Mar 2025
    • 6
    • Suomi

    m62b44 non vanos käynnistys ongelma

    Moro,

    M62b44 non vanos bemarissa ollut käynnistys ongelmia. Luin inpalla koodit ja antoi tulokseksi - 112 nockenwellengeber. Vaihdoin OEM nokka-akselin anturin ja kampiakselin anturin, näiden vaihtamisen jälkeen auto ei lähde enää käyntiin. Alla video josta näkee kuinka auto käyttäytyy. Auton sää vain käyntiin ottamalla nokka-anturin irti liittimestä, sen jälkeen auto lähtee käyntiin, välillä ensimmäisellä, välillä saa pari kertaa startata ennen kuin käynnistyy.

  • parsakone
    Newbiemmer
    • Mar 2025
    • 6
    • Suomi

    #2
    https://www.youtube.com/shorts/nMSLEBmed-U toimiva linkki videoon

    Comment

    • BiltemaMotorWork
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 467
      • Joensuu

      #3
      Menihän johdot varmasti oikein päin? Olikohan M50 moottorissa antureiden liittimet on vierekkäin ja helposti menee ristiin liittimet asennettaessa.

      Comment

      • parsakone
        Newbiemmer
        • Mar 2025
        • 6
        • Suomi

        #4
        Mun muistikuva oli, että antureita laittaessa ei ollut edes mahdollista laittaa liitintä väärin päin.

        Comment

        • parsakone
          Newbiemmer
          • Mar 2025
          • 6
          • Suomi

          #5
          Voiko tuo nro 12 prikka vaikuttaa niin paljon, että ilman sitä ei lähde käyntiin, koska sitä siellä ei ollut alunperinkään ja uutta nro 11 kampiakselin impulssianturia laittaessa.

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1369
            • Pohjanmaa

            #6
            muistelisin ettei minullakaan ollut prikkaa, mutta olisihan se anturin ilmarako hyvä tarkistaa ja käyttää anturi ainakin sen verran irti ettei se ole sorvannut triggerikehään

            sen saa mitattua tönärillä kun käännät vauhtista niin että hammas on kohdalla ja mittaat kytkinkopan anturin laipasta etäisyyden hampaaseen ja sitten vertaat sitä anturin rungon samoihin mittoihin
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 467
              • Joensuu

              #7
              Oisko tuosta apua:
              RA Replacing impulse sensor (M62)
              Last edited by BiltemaMotorWork; 01-04-2025, 08:43. Reason: Linkin kanssa säheltämistä.

              Comment

              • parsakone
                Newbiemmer
                • Mar 2025
                • 6
                • Suomi

                #8
                Kiitoksia vastauksista, pääsen auton luokse parin viikon päästä, ja alan ensimmäiseksi kampiakselin mittaamaan.

                Comment

                • parsakone
                  Newbiemmer
                  • Mar 2025
                  • 6
                  • Suomi

                  #9
                  Nuohan nokka-anturin trikkeripyörän pitäsi olla suorassa reunat. Tuossa kun käytin kannen auki, näyttää trikkeripyörän sivut olevan mutkalla?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎