Miten paljon bmw e39 kokonaispaino on

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer39535
    BTCF Member
    • Sep 2023
    • 55
    • Finland

    Miten paljon bmw e39 kokonaispaino on

    Miten paljon bmw e39 535i kokonaispaino on?
  • slaissi_
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 29
    • Sievi

    #2


    Tuolta löytyy.
    Ei voi tähän heittää suoraan kun ei tiedä onko farkku, sedan, automaatti vai manuaali.
    E39 528ia Touring -97 käyttis
    E39 520i Touring -98 luisurässi
    E39 530da Touring -02 romu
    E46 316i Sedan -99 romu

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4183
      • Finnland

      #3
      Tervehdys. Tähän on tullut vähän huonosti vastauksia näemmä joten menen nettiautoon, ensimmäinen 535 E39 automaatti ja rekkari siitä, sitten trafin sivulta katsomaan julkiset tiedot ja tadaa:

      vm. 2000 sedan:
      " Massatiedot

      Omamassa (kg)
      1 730
      Kattokuorma (kg)
      100
      Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)
      2 195
      Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg)
      2 195
      Perävaunumassa jarruin (kg)
      2 000
      Perävaunumassa jarruitta (kg)
      750 Akseli 1

      Tekninen sallittu akselimassa (kg)
      1 090
      Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg)
      1 090
      Akselivälit (mm)
      2 830 Akseli 2

      Tekninen sallittu akselimassa (kg)
      1 200
      Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg)
      1 200"

      Heitetään vielä verrokiksi vuoden 1996 523i, kun sen saa omista tiedoista, sedan ja manuaali:

      " Massatiedot

      Omamassa (kg)
      1 495
      Kattokuorma (kg)
      100
      Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)
      1 955
      Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg)
      1 955
      Perävaunumassa jarruin (kg)
      1 800
      Perävaunumassa jarruitta (kg)
      745"
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7468
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Jarger View Post
        Heitetään vielä verrokiksi vuoden 1996 523i, kun sen saa omista tiedoista, sedan ja manuaali:

        " Massatiedot

        Omamassa (kg)
        1 495
        Kattokuorma (kg)
        100
        Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)
        1 955
        Ja tähän vielä verrokiksi 2000 523i sedan manuaali:
        Omamassa (kg)
        1 550
        Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)
        1 985
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 4183
          • Finnland

          #5
          Hain eilen navigaatiojutut postista, se paketti painoi navigaatiolaitteiden osalta noin 14,5kg. Varmaan toki eri radiokin jotain painaa, mutta navi ilmeisesti saattaa tuoda likemmäs 10 kiloa myös painoa varustelistattuna bokseineen. Pelkkä -96 setin näyttö-osio oli 3kg.
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7468
            • Oulu

            #6
            Mun autossa on alkuperäinen irrotettava vetokoukku, sen vaikutus lienee myös tuon navin luokkaa jos ei enemmänkin.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 4183
              • Finnland

              #7
              Joo nuo varusteet varmasti selittää. Tuossa mulla tosiaan likipitäen vaan se minimipaino varmaan mitä noihin on saanut, kevein mahdollinen kun tai ainakin liki, 9/96 oli ensimmäinen jossa loota vaihtui Getragiksi noissa, joka on köykäisempi kuin kuukautta vanhempi ZF.
              ZF on tietenkin parempi tuntumaltaan ja löytyy samassa kuussa edelleen valmistetusta 528:sta mm. Getrag (S5D 250G) 29,73kg ja ZF (S5D 320Z) 35kg.
              Ja ihan varmasti minäkin tuonne ZF mielummin ottaisin tuossa ikäluokassa, koska keppituntuma. Getrag valoisana puoleva toki on ettei puslajumppaa, kun ei jumita, mutta tuntuma huonompi ja loota heikompi, kuten speksauskin kertoo.
              Toki hyvin se on kestänyt ja vaihtaa ongelmitta.
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1784
                • vihti

                #8
                Toikin on varmaan kuivapaino mikä otteeseen merkattu koska omassa vm.-96 siellä lukee 1515kg(ilmastointia lukuunottamatta aika spartalainen malli) ja muutoskatsastuksessa punnittiin yli 1650kg puolella tankillisella
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16433
                  • Leppävirta

                  #9
                  Jos topikin aloittaja kaipaa tietoutta omaan autoonsa liittyen, mikä ei tässä ilmi toki ole tullut niin nehän kaivat traficomilta helposti niin saat ne tiedot mitä autosi käsittää.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E32 Diamantscwharz 750iL '94

                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4183
                    • Finnland

                    #10
                    Originally posted by naikou View Post
                    Toikin on varmaan kuivapaino mikä otteeseen merkattu koska omassa vm.-96 siellä lukee 1515kg(ilmastointia lukuunottamatta aika spartalainen malli) ja muutoskatsastuksessa punnittiin yli 1650kg puolella tankillisella
                    Äänieristys, lisävarusteet ja varsinkin isommat jarrut ja renkaat kermana kakun päällä tuo paljon painoa lisää.

                    Tuo 1495kg minunkin autolle on 15-tuumaisilla rattailla todennäköisesti punnittu.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1784
                      • vihti

                      #11
                      Originally posted by Jarger View Post

                      Äänieristys, lisävarusteet ja varsinkin isommat jarrut ja renkaat kermana kakun päällä tuo paljon painoa lisää.

                      Tuo 1495kg minunkin autolle on 15-tuumaisilla rattailla todennäköisesti punnittu.
                      Ahdinkamppeet ja 18x8,5 vanteet kumeineen tuo ehkä max. 50kg lisää painoa, tarvikesoitin ja coilover-alustasarja olivat kevyempiä kuin orkkisosat.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 4183
                        • Finnland

                        #12
                        Originally posted by naikou View Post

                        Ahdinkamppeet ja 18x8,5 vanteet kumeineen tuo ehkä max. 50kg lisää painoa, tarvikesoitin ja coilover-alustasarja olivat kevyempiä kuin orkkisosat.
                        Originaalit iskarit edessä muistaakseni painoivat noin 2kg vähemmän per kappale kuin rautaiset tarvikemalliset, kun kevytmetallia ovat.
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1784
                          • vihti

                          #13
                          Joo ne pelkät iskaripatruunat on todella kevyitä mutta kokonaisuutena tolpat ovat painavemmat kuin tuning-alustasatsin tolpat, E39 mallin etujarruja en voi käsittää miksi toteutettu niin että isompi 324mm laikka on painavasta valurautapökäleestä valmistetulla jarrusatulalla kun taas pikkujarrut ovat alumiinisilla satuloilla, eikö tuon pitäisi mennä just toisin päin?
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 4183
                            • Finnland

                            #14
                            En tiedä kyllä, tai luulis että molemmat ois kevytmetallia. Tuon takia en viitsinyt alkaa jarruja vaihtaan tuossa isompiin, vaikka halpaa lystiä ois. Taaksekin jätin orkkiksen jäähdyttämättömän pikkulevyn, toki ihan laatupalaa ja levyä kuitenkin.
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            Working...
                            X