Tuli projektiks tuollanen 530 -01. Ajettu nyt pari päivää, ja satunnaisesti työntää älyttömän valkosen savupilven lähinnä liikkeelle lähettäes. Samalla myös käynti hieman nykivää. Tämä sumu ei haise millekkään. Suurimmaks osaks toimii aivan normaalisti. Osaisko joku kertoa, mistä tämä vois johtua?
							
						
					M54B30 Valkoinen Savutus
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Olisikohan jäähdytinnestettä palotilassa? Kannentiiviste?F10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 = Huohotin.Originally posted by Toubi View PostNyt tulee uutta sanastoa, separaattori?!?
 
 Tämä näin:
 https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_7534
 
 Jos öljyä palotilassa niin kyllä silloin savu on sinertävää ei valkoista.F10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei kyllä tuommosta ääntä pidä. Alkaa nyt näyttämään siltä, että alettava vaan pois'sulkemaan asioita. Jonku verran huohottaa venttiilikopasta. Alkanu kans epäilyttää, miten tuota moottoria on oikeen huollettu, öljyä sai lisätä 3l, ennenku alko näkyä tikussa.. Ajettu vasta 290tkm, elikkä ei sen nyt ihan loppu pitäs vielä olla.Originally posted by Jarger View PostPitääkö auto mitään erityistä ääntä jos otat öljykorkin pois käydessä? https://youtu.be/bc7btJx98ko?si=ZDX0Hf0J9iEE45Fl&t=235
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onhan se voitu vaikka joskus keittää tms.
 Minulla oma M52 pölläytti eräs kevät vuosia sitten koko peräpeilin täyteen valkoista savua, taisi jotenkin jäätää tuota huohotinpuolta silloin. Luulin jo että kone on kaput, mutta se vaan loppui, eikä koskaan ole sittemmin tehnyt kummia juttuja.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tätä epäillään, vaihettiin venttiilikopan tiiviste, palaneen öljyn käry oli melkonen, koppa itessään sisältä tosi törkynen.Originally posted by naikou View PostSe vaan huohottaa niin paljon, näissähän kuluu männänrenkaat huonoon kuntoon jo noilla kilsoilla varsinkin kun on ollu huonolla huollolla siitä päätellen että öljyä puuttunut niin paljon että tikku on kuiva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ainakin kaikki M5x venakopat mitä itse avannut niin kaikissa on ollut enemmän ja vähemmän sitä tummaa öljykarstamönjää kertyny, kertoo siitä että huoltovälit on venynyt. Nuo pysyy kyllä suhteellisen siistinä venakopan alta kun 10 000km pitää öljynvaihtovälinäE39 523i Turbo 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Näin juuri!!Originally posted by naikou View PostAinakin kaikki M5x venakopat mitä itse avannut niin kaikissa on ollut enemmän ja vähemmän sitä tummaa öljykarstamönjää kertyny, kertoo siitä että huoltovälit on venynyt. Nuo pysyy kyllä suhteellisen siistinä venakopan alta kun 10 000km pitää öljynvaihtovälinä
 Comment
Comment