E39 M5 peräpäästä alkoi keväällä kuulua vaimea ujellus moottorijarrulla maantienopeuksilla. Oireet kuten tässä:
https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...er%C3%A4-rikki
Euroopan reissun jälkeen ulina voimistui, mutta tulee nyt vain veto päällä. Kuten tässä:
https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...%C3%A4ll%C3%A4
Lisäksi 5-30kmh on alkanut kuulua selvä naksutus. Ei ole väliä rullaako vapaalla vai miten.
Voimansiirtolinja olennaisilta osin välyksetön. Pieni nykäisy tulee joskus isolla vaihteella. Molemmat vetareiden sisäpäät tihkuu. Kardaanin cv, flexdisk, peräöljyt, vaihteistoöljyt vaihdettu, samoin moottorin, vaihdelaatikon ja putkiston tukikumit. Peräöljy oli pahanhajuista tasaisen harmaata liejua niinkuin pitää. Ehtivät olla paikallaan ehkä 1v/20tkm. LSD-pakka nauttinut jo hetken eläkeikää..
Autoa ajettu nosturilla, ja ainakin jotain kilkatusta paikanneltu perän vasemmalle puolelle, joskin oli epäsäännöllisempi ja erilainen (kilkatus v naksutus) kuin kabiinissa. Ulinaa ei saatu kuulumaan, kun renkaisiin saa vastusta.
Ennen isotöistä perähuoltoa, kysymys kuuluu onko vetoakselin nivel korjattavissa? Mitä vakionopeusniveltä M5 vetarissa käytetään? Etsin koko päivän löytämättä alle tonnin ratkaisua. Voitelut nyt tietysti ensin.
https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...er%C3%A4-rikki
Euroopan reissun jälkeen ulina voimistui, mutta tulee nyt vain veto päällä. Kuten tässä:
https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...%C3%A4ll%C3%A4
Lisäksi 5-30kmh on alkanut kuulua selvä naksutus. Ei ole väliä rullaako vapaalla vai miten.
Voimansiirtolinja olennaisilta osin välyksetön. Pieni nykäisy tulee joskus isolla vaihteella. Molemmat vetareiden sisäpäät tihkuu. Kardaanin cv, flexdisk, peräöljyt, vaihteistoöljyt vaihdettu, samoin moottorin, vaihdelaatikon ja putkiston tukikumit. Peräöljy oli pahanhajuista tasaisen harmaata liejua niinkuin pitää. Ehtivät olla paikallaan ehkä 1v/20tkm. LSD-pakka nauttinut jo hetken eläkeikää..
Autoa ajettu nosturilla, ja ainakin jotain kilkatusta paikanneltu perän vasemmalle puolelle, joskin oli epäsäännöllisempi ja erilainen (kilkatus v naksutus) kuin kabiinissa. Ulinaa ei saatu kuulumaan, kun renkaisiin saa vastusta.
Ennen isotöistä perähuoltoa, kysymys kuuluu onko vetoakselin nivel korjattavissa? Mitä vakionopeusniveltä M5 vetarissa käytetään? Etsin koko päivän löytämättä alle tonnin ratkaisua. Voitelut nyt tietysti ensin.
Comment