Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämppäri jäädyttää näpit Autolla

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 lämppäri jäädyttää näpit Autolla

    Viime talvena aivan uskomattoman loistavasti toiminut (automaattinen) lämmityslaite tuntuisi nyt vähän outoilevan. Jos pidän kylmällä ilmalla Auto-programmia päällä niin hetken päästä se puhaltaa AIVAN liian kylmää ilmaa keskisuuttimista, vaikka keskipuhaltimien rulla olisi punaisella pisteellä. Viime talvena se hönki sieltä juuri oikeanlaisesti hieman haaleampaa ilmaa joka piti todella mukavasti vireänä. Nyt tosiaan näpit melkeen jäätyy :O

    Heti kun painan auto programin pois niin toosa alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa. Mikähän ihme tuota vaivaa? Ei tuo nyt ongelma ole, voin ihan hyvin käyttää tuota puoliautomaattisenakin.

    Ehkä taitaa olla jopa viisaampaa käyttää 12 vuotta vanhassa autossa puoliautomaatilla tuota lämppäriä, automoodihan kääntelee vähän väliä niitä kanavia jolloin ainakin teoriassa joku kaunis päivä ohjaava sähkömoottori voi kärvähtää ja varmaan maksaa? Vai?
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7438
    • Oulu

    #2
    Oletko kokeillut muita asentoja tuosta keskisuuttimen rullasta? Itselläni on talvella se aina siellä kuumillalla eli kolme punaista pistettä. Ja muuten on suuntauksista manuaalisesti kaikki kolme valittuna yleensä.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Oletko kokeillut muita asentoja tuosta keskisuuttimen rullasta? Itselläni on talvella se aina siellä kuumillalla eli kolme punaista pistettä. Ja muuten on suuntauksista manuaalisesti kaikki kolme valittuna yleensä.
      Olen mutta en ääripäitä kun en ole niitä koskaan ennenkään tarvinnut.

      Jos mä suuntaan manuaalisesti ja pidän 3 punaista palloa keskisuuttimella niin paistun autoon =D viime talvi meni näppärästi automoodilla siten että pidin yhtä sinistä palloa jos tuntui hieman turhan lämpimältä ja yhtä punaista palloa jos kylmältä. Nyt vasta syssyllä hokasin että pitämällä molemmat pallot näkyvillä se on neutraalilla, joka muuten facelift mallissa on fiksusti viivalla merkitty.
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • heijani
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 220
        • Turku

        #4
        Omassani olen ollut huomaavinani vähän samanlaista. Viime talvena pidin koko ajan automaatilla ja pätkäajossa oli aina yksi punainen pallo ja maantieajossa yksi sininen. Tällä hetkellä on kaksi punaista, koska muuten puhaltaa yllättävän kylmää eli näpit meinaa jäätyä täälläkin. :think
        BMW e61 525dA 2006
        ex BMW e39 530dT 2000
        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
        ex BMW e39 540iA sedan 1999
        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
        ex BMW e46 316i sedan 2000

        Comment

        • LowFlyer
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 95
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Alfredson View Post
          Nyt vasta syssyllä hokasin että pitämällä molemmat pallot näkyvillä se on neutraalilla, joka muuten facelift mallissa on fiksusti viivalla merkitty.
          Onhan tuo viiva vanhemmissakin tai ainakin omassa -98 mallisessa..

          Comment

          • juhaks
            Newbiemmer
            • May 2006
            • 4

            #6
            jatkoa..

            Itellä seuraava ongelma,
            auto E39 m-Sport bensa, ja ei tule puhaltimista lämmintä ilmaa kun vasta noin reilun 20 minuutin ajon jälkeen.. Autoo uusittu pari kk:ta sitten koko ilmastointilaitehässäkkä kompressoreineen ja kylmäaineineen, mutta ilmeisesti se ei siitä johdu kun on kyse lämpimästä ilmasta.. Moottorinlämmöt nousevat ihan normaalisti, mutta missä vika?:think

            Comment

            • Alfredson
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 463
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by juhaks View Post
              Itellä seuraava ongelma,
              auto E39 m-Sport bensa, ja ei tule puhaltimista lämmintä ilmaa kun vasta noin reilun 20 minuutin ajon jälkeen.. Autoo uusittu pari kk:ta sitten koko ilmastointilaitehässäkkä kompressoreineen ja kylmäaineineen, mutta ilmeisesti se ei siitä johdu kun on kyse lämpimästä ilmasta.. Moottorinlämmöt nousevat ihan normaalisti, mutta missä vika?:think
              Ihan mielenkiinnosta, paljonko maksoi edellä mainittu operaatio?
              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by juhaks View Post
                Itellä seuraava ongelma,
                auto E39 m-Sport bensa, ja ei tule puhaltimista lämmintä ilmaa kun vasta noin reilun 20 minuutin ajon jälkeen.. Autoo uusittu pari kk:ta sitten koko ilmastointilaitehässäkkä kompressoreineen ja kylmäaineineen, mutta ilmeisesti se ei siitä johdu kun on kyse lämpimästä ilmasta.. Moottorinlämmöt nousevat ihan normaalisti, mutta missä vika?:think
                Onko ilmattu kunnolla?
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Onko ilmattu kunnolla?
                  ...ja onko jäähdytysnestettä riittävästi?
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • juhaks
                    Newbiemmer
                    • May 2006
                    • 4

                    #10
                    Originally posted by Alfredson View Post
                    Ihan mielenkiinnosta, paljonko maksoi edellä mainittu operaatio?
                    kompressori + aineet + työ oli Wetterillä 956 €...
                    tänään lisäsin hiukkasen lisää jäähdytinnestettä, silleen että siellä on maksimi määrä sitä, mutta ei ainakaan heti vaikuttanut lämmöntuottoon.. ilmauksesta en tiedä, onko siinä jotain ihmeellistä että onnistuuko sen tekeen semmonen kellä ei ole isompia käsityksiä autojen värkkäämisestä?? onko siinä muutakun ruuvi auki ja ilmat pihalle??:think

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      #11
                      Originally posted by juhaks View Post
                      .. ilmauksesta en tiedä, onko siinä jotain ihmeellistä että onnistuuko sen tekeen semmonen kellä ei ole isompia käsityksiä autojen värkkäämisestä?? onko siinä muutakun ruuvi auki ja ilmat pihalle??:think
                      Riippuu koneesta, 6-sylinteriset ovat hieman krantumpia kuin 8-sylinteriset joissa ilmaus meneekin kokolailla noin kuten kuvailit.

                      Comment

                      Working...
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎