Auto on E39 530 DAT -00, manuaali-ilmastoinnilla.
Kaikki alkoi siitä kun koitin saada webaston toimiin. Vaihdoin polttimen ja kiertovesipumpun. Sain webaston pelittään n. 2 minuuttia kerrallaan. Sitten sammui savun kera. Tämä siis ajastettuna. Ajossa toimii, jollei käy tyhjäkännillä. Tyhjäkäynnillä tekee tuon saman sammumisen savun kera. Sammuminen johtuu ylikuumentumisesta. Vesi ei kierrä.
Vesiventtiili toimii jos sille on virtaa jostain muualta kuin omasta piuhasta.
Itse tulin siihen tulokseen että tässä autossa vesiventtiili on silloin auki kun se saa +12v. Silloin ainakin sain webaston lämmittämään pitempään kuin 2 minuuttia. Jos otti tuon väliaikaisen virran syötön pois vesiventtiililtä niin kuuli ihan selvästi webaston kiertovesipumpun äänestä, että vedenkiertoon tuli lisää vastusta.
Kokeilin kaikki mahdollisia lämmityksen säätimien yhdistelmiä, jotta olisin saanut vesiventtiilille tulevaan piuhaan virtaa tuloksetta.
Mistä tuo vesiventtiili saa virtansa. Kaikki sulakkeet ovat ehjiä. Luin jostain toisesta viestiketjusta, (tässä käsiteltiin kuitenkin e34 korimallia) että vesiventtiili olisikin auki silloin kun siellä ei ole virtaa.
Mahtaako minun autossa olla sähkön puutosvika vesiventtiilissä vai onko siellä jotain mekaanista vikaa.
Itsellä on mielessä useampia korjausvaihtoehtoja, mutta ne ovat kuitenkin ns. patentteja. Yksi vaihtoehto on että otan vesiventtiilille +12v webaston vesipumpulta. tällä saan ainakin vedenkierron siihen malliin toimiin, että webasto toimii. Sellainen tuli kuitenkin mieleen, että tuleeko kesällä jotain ongelmia kun alkaa ilmastoinnin käyttöaika.
Eniten nyt kiinnostaisi tietää että pidetäänkö vesiventtiili auki +12 voltilla. vai suljetaanko se +12 voltilla.
Kaikki alkoi siitä kun koitin saada webaston toimiin. Vaihdoin polttimen ja kiertovesipumpun. Sain webaston pelittään n. 2 minuuttia kerrallaan. Sitten sammui savun kera. Tämä siis ajastettuna. Ajossa toimii, jollei käy tyhjäkännillä. Tyhjäkäynnillä tekee tuon saman sammumisen savun kera. Sammuminen johtuu ylikuumentumisesta. Vesi ei kierrä.
Vesiventtiili toimii jos sille on virtaa jostain muualta kuin omasta piuhasta.
Itse tulin siihen tulokseen että tässä autossa vesiventtiili on silloin auki kun se saa +12v. Silloin ainakin sain webaston lämmittämään pitempään kuin 2 minuuttia. Jos otti tuon väliaikaisen virran syötön pois vesiventtiililtä niin kuuli ihan selvästi webaston kiertovesipumpun äänestä, että vedenkiertoon tuli lisää vastusta.
Kokeilin kaikki mahdollisia lämmityksen säätimien yhdistelmiä, jotta olisin saanut vesiventtiilille tulevaan piuhaan virtaa tuloksetta.
Mistä tuo vesiventtiili saa virtansa. Kaikki sulakkeet ovat ehjiä. Luin jostain toisesta viestiketjusta, (tässä käsiteltiin kuitenkin e34 korimallia) että vesiventtiili olisikin auki silloin kun siellä ei ole virtaa.
Mahtaako minun autossa olla sähkön puutosvika vesiventtiilissä vai onko siellä jotain mekaanista vikaa.
Itsellä on mielessä useampia korjausvaihtoehtoja, mutta ne ovat kuitenkin ns. patentteja. Yksi vaihtoehto on että otan vesiventtiilille +12v webaston vesipumpulta. tällä saan ainakin vedenkierron siihen malliin toimiin, että webasto toimii. Sellainen tuli kuitenkin mieleen, että tuleeko kesällä jotain ongelmia kun alkaa ilmastoinnin käyttöaika.
Eniten nyt kiinnostaisi tietää että pidetäänkö vesiventtiili auki +12 voltilla. vai suljetaanko se +12 voltilla.
Comment