Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 turvatyynyn istuintunnistimen johdon tinaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    ....eipä ei, mutta 2-3:n talven jälkeen syttyy helposti taas bagivalo kun tuohon puristeliitokseen kuitenkin pääsee happea/kosteutta ja vastusarvot muuttuu. Eli itse olen myös näitä "hienoja" apiko-korjauksia joutunut jonkin verran uusimaan tinaten, kun näin on lopulta käynyt.
    Se lämmitettävä tinaliitin=tinaus on AINOA OIKEA tapa päästä tästä ongelmasta lopullisesti.
    Hyvä että käytit lainausmerkkejä niin saan omalta osaltani kumota molemmat

    Ei ole "hieno"

    Eikä abiko.

    Oikeilla työkaluilla tehdään oiketa töitä, olen korjannut tai myynyt korjauksia arviolta kahteensataan autoon, joissa tuota menetelmää on käytetty, eikä ainutkaan ole tullut takaisin.

    Myönnetään, pisinaikaisesta tekemästäni on kulunut vasta 2 talvea, mutta on niitä joku tehnyt minua ennenkin ja olen asemassa, jossa luultavasti kuulisin, jos noita enemmänkin joutuisi korjaamaan uudelleen.

    Toki se tinaus on parempi ratkaisu.
    Olli.

    Comment

    • gubbe89
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 315
      • Mouhijärvi

      #17
      Tosiaan hieman huvitti, että tässä jo luultiin, että turvalaitteita ollaan ohittamassa, vaikka todellisuudessa sillä on parantava vaikutus turvallisuuteen, kun liitokset ovat kunnolliset, eivätkä pätki. Lähinnäkin tällaiset korjauskohteet pitäs laittaa stickyksi Tosiaan, kyllä se kuivissa olosuhteissa hyvin tehty abikoliitos liimakutistesukalla suojattuna on aivan yhtä toimiva, kuin se juotoskin. Tuollaiseen liitokseen ei ihan heti kosteus tunkeudu. Mahtaakohan muissa olla samanlaisia vaivoja, parilla kaverilla, toisen 316 e46:ssa syttyi palamaan omia aikojaan, kuin myös toisen kaverin isän uudenkarheassa 750:ssä. Alkavat vaan uudemmat autot olemaan niin täynnä sähköä, että aika paha lähteä tollaisia epämääräisiä vikavalojen vilkkumisia ihan perstuntumalta ilman mitään pohjatietoa.
      nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
      nyk. Yamaha XJR 1200 -98
      nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
      ex. E34 525 TDS Touring -93
      ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
      ex. Yamaha YZF 1000R -02
      ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
      ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
      ex. E34 535i -88
      ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
      ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

      Comment

      • djtimse
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 712
        • jämsä

        #18
        onkos tämä johtojen liittäminen täysin turvallinen/järkevä vaihtoehto kun meillä on samaa ongelmaa kuin topicin aloittajalla.

        jos laittaisi ne piuhat yhteen ja kokeilisi näin vielä ennen kuin alkaa mattoa vaihtamaan.

        mitenkäs se pistoke sieltä napataan välistä pois? ja ei olla siis ottamassa pois sitä vaan yritetään saada se kunnolla toimimaan
        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

        -JKL-Connection-
        ------------------------------------------------

        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          On toki turvallinen että järkevä vaihtoehto, hyvin ja kunnolla tehtynä.
          Jos homma ei onnistu airbagin valo palaa nollauksen jälkeenikin eivätkä bägit välttämättä toimi, tällöin voi vika tietysti olla liittimen sijasta itse istuimen tunnistematossa. Täällä turhaan hehkutetaan myös tunnistematon ohittamisesta sillä jos valo saadaan näin pois ei se tee autosta yhtään sen turvattomampaa vaan apumiehen bagi laukeaa tällöin aina törmäystilanteessa riippumatta siitä istuuko penkillä kukaan vaiko ei. Toki lasten kuljetus apparin penkillä täytyy unohtaa joskin se on syytä unohtaa muutoinkin, en luottaisi 15kg raja arvon paikkaansapitävyyteen (vanhalla) tunnistinmatolla kovinkaan paljoa. Jos homma onnistuu bagin valo ei jää palamaan nollauksen jälkeen, jolloin turvalaitteiden toiminta on täysin normaalia niinkauna kuin kyseinen valo pysyy poissa. Hetkellinenkin toimintahäiriö ilmenee kyllä valon syttymisenä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎