Originally posted by schwarze
View Post
Originally posted by _Rontti
View Post
Vaihto on aika suoraviivainen prosessi, kolmen tunnin homma, jonka voi tehdä yksinkin. Mun touringissa kattoverhoilun poistaminen oli lasten leikkiä, mutta sedaneissa voi joutua taiteileimaan enemmän. Jos yksin vaihtaa, kannattaa laittaa parit apuköydet sekä etu- että takaovien läpin katon yli.
Kun luukun kiinnitysruuvit irroittaa, ei luukku romahda alas, vaan se jää makaamaan edestä muovikiinnikeen ja takaa parin metalliklipsun varaan, mutta noista köysistä on kuitenkin kovasti apua.
1 h kattoverhoilun purku, 1 h itse luukun vaihto, 1 h kattoverhoilun takaisinlaitto. Itselle tuli hieman lisätyötä sisätilan liiketunnistimen asentamisessa, sillä mun vanhassa luukussa oli vanha tunnistin ja erilainen kiinnitystapa kuin uudessa luukussa, joka tuli 2001-mallin 540:stä.
Tuon lasiluukun suojaverho mahtuu siis liikkumaan täysin normaalisti eteen tai taakse sen uuden kehyksen sisällä, joten mitään muutoksia kattoverhoiluun ei tarvitse tehdä.
Itse koin, että kattoverhoilun takaisin laittaminen oli huomattavasti helpompaa kuin sen purkaminen, johtunee osittain siitä, että tietää miten se laitetaan paikoilleen.
Varsinkin kattoluukun reunoilla verhoilu on varsin tiukassa, eli sitä saa ihan tosissaan repiä irti, mutta kuitenkin varovaisesti, sillä siihen jää helposti 'vekit', joita on paha saada pois.
Kädet kannattaa suojata kahdestakin syystä; vaaleassa verhoilussa näkyy rasva turhan hyvin ja erilaiset klipsut ovat todella teräviä, eli itsellä oli käsissä kymmenkunta haavaa operaation jälkeen.
Kaiken kaikkiaan erittäin onnistunut toimenpide, olen todella tyytyväinen lopputulokseen, enkä edes koe, että ajomelu olisi mitenkään häiritsevästi noussut. Huomaan myös ajavani paljon useammin luukku tilttiasennossa kuin aikaisemmin.

Leave a comment: