Alkoi yhtäkkiä käymään luultavasti 5/4 pytyllä, tai ainakin tuntuu käyvän vajaalla. Vaihdoin tulpat, ei vaikutusta. Vanhat tulpat ok, ei noessa/öljyssä vaan hienon vaalean ruskeat. Käynnistyy tosi hyvin mutta "puputtaa", tyhjäkäynti ei vaella vaikka onkin alhaisempi kuin kunnossa. Neuvoja kaivataan vai vienkö vikakoodinlukuun?
E39 528ia käy huonosti
Collapse
X
-
Originally posted by Messerschmitt View PostEli kuvassa oleva numero 2
Ennen vanhaan kun, vaihtoi vairranjakanjan kannen sekä tulpanjohdot auttoi käytihäiriöihin. Olethan katsomut että tulpat on kunnossa ja istuu kiinni napaksti taikka joytyykö liitoksista mitään ?
Onko kyseessä uudempi vai vanhempi kuin 9/98? Onko massamittarin ja imusarjan välinen iso haitari-imuputki tarkistettu halkeamien/imuvuodon poissulkemiseksi?
Comment
-
-
Noniin, lähdin viemään vikaista lääkärille, hetken ajettuani voimakas öljynkatku levisi sisään. BMW-huollon pihalla aukaisin konepellin, savua tuli kuin tulipalossa. Mahtaneeko olla huohotin jäässä ja puskee öljyt kyljestä ulos? Syksyllä samainen korjaamo väitti, että bensamalli ei tarvi lämmtystä huohotinsysteemiin.
Comment
-
-
Huohotin...muutakin löytyi...
Pari viikkoa seisoi merkkikorjaamolla...mutta tuli kuntoon.Vikaraportti: Huohotin tukossa/umpijäässä, 5 puola kaput, venttiilikopan tiiviste vaihtoon, ilmamääräsysteemiltä kaksi putkea reikäisiä ??? Huohotinjärjestelmään uusittiin pyynnöstäni osia koska olivat muuttuneet alkuperäisistä!+putkia eristettiin, takuuta eivät antaneet. Lasku...640 ekua...onneksi oli tuttu mies hommissa...
Miten mittaan puolan, mitkä ovat oikeat/kunnossa olevan puolan arvot?
Comment
-
-
Nostetaampas topicia..
Omassa e39 m52b28 koneessa pätkivä tyhjäkäynti.. Ei vaikutusta onko kone kylmä tai lämmin..Tyhjäkäynti about 700rpm paikkeilla. Vedossa eikä kulutuksessa mitään eroa.. Eli auto saattaa pätkästä("possauttaa") tyhjäkäynnillä 1-2 kertaa noin minuutin aikana.. Olen tutkinut imuvuodot, vaihtanut imusarjan tiivisteen, putsannut separaattorin,tulpat vaihdettu, yms.. (kahdessa tulpan kolossa oli hiukan öljyä) Ei vikakoodeja!!.
Auto puolen vuoden aikana kuollut kaksi kertaa maantie vauhdissa.. Kummatki ikävästi ohitustilanteessa..
Eli voisiko vikaa aiheutta surullisenkuuluisat nokka- tai kampiakselin asentotunnistimet. Ei prkl viittis alkaa sokkona vaihtelemaan.. :think Entäs lisäilmaluisti?? Unohtu putsata samalla, kun oli imusarja irti..tai puolat??.. Mitähän vielä tulis mieleen??..
Varmasti monella samoja oireita ollut..
Last edited by Jyle; 03-11-2009, 20:04.Bmw f11 530d -14 m-sport
Bmw e39 M5 -00
VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i
Bmw e60 525i -04
Ex.Bmw e34 525i -92
Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96
Comment
-
-
Originally posted by Jyle View PostNostetaampas topicia..
Omassa e39 m52b28 koneessa pätkivä tyhjäkäynti.. Ei vaikutusta onko kone kylmä tai lämmin..Tyhjäkäynti about 700rpm paikkeilla. Vedossa eikä kulutuksessa mitään eroa.. Eli auto saattaa pätkästä("possauttaa") tyhjäkäynnillä 1-2 kertaa noin minuutin aikana.. Olen tutkinut imuvuodot, vaihtanut imusarjan tiivisteen, putsannut separaattorin,tulpat vaihdettu, yms.. (kahdessa tulpan kolossa oli hiukan öljyä) Ei vikakoodeja!!.
Auto puolen vuoden aikana kuollut kaksi kertaa maantie vauhdissa.. Kummatki ikävästi ohitustilanteessa..
Eli voisiko vikaa aiheutta surullisenkuuluisat nokka- tai kampiakselin asentotunnistimet. Ei prkl viittis alkaa sokkona vaihtelemaan.. :think Entäs lisäilmaluisti?? Unohtu putsata samalla, kun oli imusarja irti..tai puolat??.. Mitähän vielä tulis mieleen??..
Varmasti monella samoja oireita ollut..
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostVikakoodit..? Sehän ainakin kertoo onko vikaa Nokka/kampi- tunnistimissaBmw f11 530d -14 m-sport
Bmw e39 M5 -00
VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i
Bmw e60 525i -04
Ex.Bmw e34 525i -92
Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96
Comment
-
-
Haitarikumi tarkistettu asianmukaisesti? Ts. otettu irti ja taivuteltu ettei ole edes pientä halkeamaa?Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostHaitarikumi tarkistettu asianmukaisesti? Ts. otettu irti ja taivuteltu ettei ole edes pientä halkeamaa?Bmw f11 530d -14 m-sport
Bmw e39 M5 -00
VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i
Bmw e60 525i -04
Ex.Bmw e34 525i -92
Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96
Comment
-
-
Originally posted by Jyle View PostJep huolella tutkittu.. samalla putsasin kaasuläpän yms.. :think
Mutta, joutuuko autoa sahaamaan käyntiin lämpösenä tai puolilämpösenä tms..? Jos joutuu niin sitten on suutin vika..Suutin vialla tekee myös satunnaisia kuolemia useasti, samoin myös paukkuu putkessa jos paikallaan antaa jenkua.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment