E39 528ia käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tetovo
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 29

    E39 528ia käy huonosti

    Alkoi yhtäkkiä käymään luultavasti 5/4 pytyllä, tai ainakin tuntuu käyvän vajaalla. Vaihdoin tulpat, ei vaikutusta. Vanhat tulpat ok, ei noessa/öljyssä vaan hienon vaalean ruskeat. Käynnistyy tosi hyvin mutta "puputtaa", tyhjäkäynti ei vaella vaikka onkin alhaisempi kuin kunnossa. Neuvoja kaivataan vai vienkö vikakoodinlukuun?
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Vikakoodit ois hyvä lukasta.

    Comment

    • Messerschmitt
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 85
      • Helsingfors

      #3
      Eli kuvassa oleva numero 2
      Ennen vanhaan kun, vaihtoi vairranjakanjan kannen sekä tulpanjohdot auttoi käytihäiriöihin. Olethan katsomut että tulpat on kunnossa ja istuu kiinni napaksti taikka joytyykö liitoksista mitään ?
      Attached Files
      E39 528i Touring -99

      Comment

      • tetovo
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 29

        #4
        Siis onkhaan tässä ollenkaan virranjakajaa, jos niin missä. Mites näitä "tulpanhattuja" mittaillaan, päällisin puolin ok ja tulpat kiinni. Voisko vika olla bensansuodattimessa? Missäpä suodatin luuraa? Laiton kyllä masinolit sisään muttei kummentunu.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Messerschmitt View Post
          Eli kuvassa oleva numero 2
          Ennen vanhaan kun, vaihtoi vairranjakanjan kannen sekä tulpanjohdot auttoi käytihäiriöihin. Olethan katsomut että tulpat on kunnossa ja istuu kiinni napaksti taikka joytyykö liitoksista mitään ?
          Tässä ei ole olemassakaan virranjakajaa eikä myöskään tulpanjohtoja, vaan ihan nykyaikainen suorasytytys.
          Onko kyseessä uudempi vai vanhempi kuin 9/98? Onko massamittarin ja imusarjan välinen iso haitari-imuputki tarkistettu halkeamien/imuvuodon poissulkemiseksi?

          Comment

          • tetovo
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 29

            #6
            Uudempi kuin 09/98, täytyypä tarkastaa putki.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by tetovo View Post
              Uudempi kuin 09/98, täytyypä tarkastaa putki.
              Niin no, jos kerran uudempi niin tuskin on murteinta. Kannattaa se ja muut mahdolliset ilmavuodot tsekata nyt kuitenkin ensimmäiseksi.

              Comment

              • tetovo
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 29

                #8
                Noniin, lähdin viemään vikaista lääkärille, hetken ajettuani voimakas öljynkatku levisi sisään. BMW-huollon pihalla aukaisin konepellin, savua tuli kuin tulipalossa. Mahtaneeko olla huohotin jäässä ja puskee öljyt kyljestä ulos? Syksyllä samainen korjaamo väitti, että bensamalli ei tarvi lämmtystä huohotinsysteemiin.

                Comment

                • tetovo
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 29

                  #9
                  Huohotin...muutakin löytyi...

                  Pari viikkoa seisoi merkkikorjaamolla...mutta tuli kuntoon.Vikaraportti: Huohotin tukossa/umpijäässä, 5 puola kaput, venttiilikopan tiiviste vaihtoon, ilmamääräsysteemiltä kaksi putkea reikäisiä ??? Huohotinjärjestelmään uusittiin pyynnöstäni osia koska olivat muuttuneet alkuperäisistä!+putkia eristettiin, takuuta eivät antaneet. Lasku...640 ekua...onneksi oli tuttu mies hommissa...
                  Miten mittaan puolan, mitkä ovat oikeat/kunnossa olevan puolan arvot?

                  Comment

                  • Jyle
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 1847
                    • Espoo

                    #10
                    Nostetaampas topicia..
                    Omassa e39 m52b28 koneessa pätkivä tyhjäkäynti.. Ei vaikutusta onko kone kylmä tai lämmin..Tyhjäkäynti about 700rpm paikkeilla. Vedossa eikä kulutuksessa mitään eroa.. Eli auto saattaa pätkästä("possauttaa") tyhjäkäynnillä 1-2 kertaa noin minuutin aikana.. Olen tutkinut imuvuodot, vaihtanut imusarjan tiivisteen, putsannut separaattorin,tulpat vaihdettu, yms.. (kahdessa tulpan kolossa oli hiukan öljyä) Ei vikakoodeja!!.
                    Auto puolen vuoden aikana kuollut kaksi kertaa maantie vauhdissa.. Kummatki ikävästi ohitustilanteessa..
                    Eli voisiko vikaa aiheutta surullisenkuuluisat nokka- tai kampiakselin asentotunnistimet. Ei prkl viittis alkaa sokkona vaihtelemaan.. :think Entäs lisäilmaluisti?? Unohtu putsata samalla, kun oli imusarja irti.. tai puolat??.. Mitähän vielä tulis mieleen??.. Varmasti monella samoja oireita ollut..
                    Last edited by Jyle; 03-11-2009, 20:04.
                    Bmw f11 530d -14 m-sport
                    Bmw e39 M5 -00
                    VW T-1 "Adolf" -71
                    Ex. Bmw e39 540i
                    Bmw e60 525i -04
                    Ex.Bmw e34 525i -92
                    Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16438
                      • Leppävirta

                      #11
                      Originally posted by Jyle View Post
                      Nostetaampas topicia..
                      Omassa e39 m52b28 koneessa pätkivä tyhjäkäynti.. Ei vaikutusta onko kone kylmä tai lämmin..Tyhjäkäynti about 700rpm paikkeilla. Vedossa eikä kulutuksessa mitään eroa.. Eli auto saattaa pätkästä("possauttaa") tyhjäkäynnillä 1-2 kertaa noin minuutin aikana.. Olen tutkinut imuvuodot, vaihtanut imusarjan tiivisteen, putsannut separaattorin,tulpat vaihdettu, yms.. (kahdessa tulpan kolossa oli hiukan öljyä) Ei vikakoodeja!!.
                      Auto puolen vuoden aikana kuollut kaksi kertaa maantie vauhdissa.. Kummatki ikävästi ohitustilanteessa..
                      Eli voisiko vikaa aiheutta surullisenkuuluisat nokka- tai kampiakselin asentotunnistimet. Ei prkl viittis alkaa sokkona vaihtelemaan.. :think Entäs lisäilmaluisti?? Unohtu putsata samalla, kun oli imusarja irti.. tai puolat??.. Mitähän vielä tulis mieleen??.. Varmasti monella samoja oireita ollut..
                      Vikakoodit..? Sehän ainakin kertoo onko vikaa Nokka/kampi- tunnistimissa
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Jyle
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 1847
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Vikakoodit..? Sehän ainakin kertoo onko vikaa Nokka/kampi- tunnistimissa
                        Sepä se.. Ei vikakoodeja.. Mietin vaan,,että olisko jompikumpi antureista antautumassa.. Vai lykkääkö noi heti vikakoodin.. :think
                        Bmw f11 530d -14 m-sport
                        Bmw e39 M5 -00
                        VW T-1 "Adolf" -71
                        Ex. Bmw e39 540i
                        Bmw e60 525i -04
                        Ex.Bmw e34 525i -92
                        Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Haitarikumi tarkistettu asianmukaisesti? Ts. otettu irti ja taivuteltu ettei ole edes pientä halkeamaa?
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • Jyle
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 1847
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Janzki View Post
                            Haitarikumi tarkistettu asianmukaisesti? Ts. otettu irti ja taivuteltu ettei ole edes pientä halkeamaa?
                            Jep huolella tutkittu.. samalla putsasin kaasuläpän yms.. :think
                            Bmw f11 530d -14 m-sport
                            Bmw e39 M5 -00
                            VW T-1 "Adolf" -71
                            Ex. Bmw e39 540i
                            Bmw e60 525i -04
                            Ex.Bmw e34 525i -92
                            Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by Jyle View Post
                              Jep huolella tutkittu.. samalla putsasin kaasuläpän yms.. :think
                              Hetkinen, milläs tapaa auto kuollut? Jos hyytyy ja tuntuu tehottomalle yhtäkkiä niin veikkaisin kaasuläpän asentotunnistinta, vaikkei koodia olisikaan.
                              Mutta, joutuuko autoa sahaamaan käyntiin lämpösenä tai puolilämpösenä tms..? Jos joutuu niin sitten on suutin vika..Suutin vialla tekee myös satunnaisia kuolemia useasti, samoin myös paukkuu putkessa jos paikallaan antaa jenkua.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              Working...
                              X