Please - auttakaa naista hädässä. Noin 3 kk sitten alkoi temppuilemaan, startti pyöritti hyvin muttei käynnistynyt kuin 30 sek. kuluttua. Ei vikakoodia, ei suutinvikaa, kaikki 4 polttoainepumppua vaihdettu. Toimi tasan 2 päivää niinkuin pitää, jonka jälkeen sama vika tuli uudelleen. Nyt seissyt korjaamon pihalla kuukauden eikä käynnisty ollenkaan. Joku epäilee vikaa johtosarjoissa, koska abs merkkivalot syttyvät ja sisävalot elää omaa elämäänsä kun yrittää startata. Eli neuvoja kaivataan ja niistä jo etukäteen kiittäen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 -03 530d ei käynnisty.
Collapse
X
-
Missä kohtaa neula polttoainemittarissa?
Naksuttaako mittaristo/mittariston valot startatessa? Onko huono akku poisluettu vaihtoehto?
Ajetaanko autolla pitkää vai lyhyttä matkaa? Onko huono laturi poisluettu vaihtoehto?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
-
-
Originally posted by Tuhma View PostThanks vaihtoehdoista. Laturi ok. Neulasta ei tietoo, mutta otan selvää. Mittaristo ei naksuta.
Ongelmaksi paljastui huijaava polttoainemittari. Eli saattaa olla juuri ennen valon syttymistä neste jo loppu.
Mutta se ei poista tuota valojen vilkettä ja jos kerran ei naksuta niin...:think
Originally posted by Tuhma View PostAi niin - akku vaihdettu vuosi sitten. Autolla ajetaan sekä pitkää että lyhyttä ajoa. Viikot duunimatkaa vknloppuisin kotimaan matkailua.Last edited by peltone; 25-11-2008, 15:54.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Jos startti kerran pyörittää hyvin, lienee turha miettiä akun osuutta.
Jos ei anna selviä vikakoodeja, perusasioista liikkeelle. Eli PA-paineiden tarkistus startatessa, vaikka pumput olisikin vaihdettu. (Mikäs se neljäs pumppu on?)
Jälleen kerran paikkakunta tuossa vieressä helpottaisi. Josko lähiseudulta löytyisi apuja.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kun laitat virrat päälle, kuuletko että siirtopumppu varmasti käynnistyy? Puhaltimet ja muut tingentangelit vaan pois päältä. Kuljettajan istuimen kohdalla oleva pumppu on helpommin kuultavissa. Clavu arvaakin miksi tätä kyselenExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
No jostain se rahan tuhlaaminen on aloitettava, jos vikaa ei muuten löydy. Aivan tavattomana en pitäisi sitä, että siellä on parikin ongelmaa yhtä aikaa päällä. Starttiongelmia on itsellä moisessa tekniikassa ollut. Vuosien saatossa on vaihdettu/korjattu startti, 2. pytyn suutin, kampiakselin asentotunnistin, akku, akun plus kaapelin toinen johto...kaikki nämä ovat osaltaan aiheuttaneet jonkunmoista starttiongelmaa, joko yhdessä tai erikseen. Kyllä tuo viittaisi joko asentotunnistimiin tai suuttimien avautumiseen (siis siihen että railipaine ei nouse tarpeeksi). Tieten voihan siellä olla ajonestokin joka tökkeröi. Vikakoodeja kannattaa luetutttaa. Hyvillä vehkeillä näkee niitä arvojakin samanaikaisesti.
Comment
-
-
Käytetty Laakkosella ja luotettavalla BMW asiantuntijalla, vikakoodia ei vain tule. Vaihdatan ne nokka-akselin- ja kampiakselin tunnistimet. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Kiitos kuitenkin kaikille neuvonantajille. Tietysti jos joku keksii ehdottaa vielä jotain, niin olen eri kiitollinen.
Comment
-
-
Originally posted by Tuhma View PostKäytetty Laakkosella ja luotettavalla BMW asiantuntijalla, vikakoodia ei vain tule. Vaihdatan ne nokka-akselin- ja kampiakselin tunnistimet. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Kiitos kuitenkin kaikille neuvonantajille. Tietysti jos joku keksii ehdottaa vielä jotain, niin olen eri kiitollinen.Joo noista satasen(kin) osista kertyy vaan kiva pino ajan mittaan omiin nurkkiin pyörimään. Mulla olisi ylimääräinen toimiva nokkatunnistin, halvalla lähtee
e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by Tuhma View PostKäytetty Laakkosella ja luotettavalla BMW asiantuntijalla, vikakoodia ei vain tule. Vaihdatan ne nokka-akselin- ja kampiakselin tunnistimet. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Kiitos kuitenkin kaikille neuvonantajille. Tietysti jos joku keksii ehdottaa vielä jotain, niin olen eri kiitollinen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMilläs logiikalla nuo kaikki PA-pumput vaihdettiin, jos mitään koodeja ei antanut? Kyllä niistä asentotunnistimista pitäisi tulla selvä koodi "RPM monitoring". Edelleen ehdotan ensin diagnostiikalla perusasioiden ihmettelyä startatessa, jos tuota ei ole jo tehty.
Huoltomiehen mukaan anturi oli jättänyt antamatta signaalin tai tehnyt jonkun muun epäloogisen toiminnon(?) yli sata kertaa ennenkin. Johonkin rekisteriin vikakoodeissa oli siitä jäännyt merkintä.
Toisaalta itselläni on ei ollut mitään muuta ongelmaa mittariston ym. kanssa.Diesel, fuel of satin man
Comment
-
Comment