Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -03 530d ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuhma
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 8
    • Helsinki

    E39 -03 530d ei käynnisty.

    Please - auttakaa naista hädässä. Noin 3 kk sitten alkoi temppuilemaan, startti pyöritti hyvin muttei käynnistynyt kuin 30 sek. kuluttua. Ei vikakoodia, ei suutinvikaa, kaikki 4 polttoainepumppua vaihdettu. Toimi tasan 2 päivää niinkuin pitää, jonka jälkeen sama vika tuli uudelleen. Nyt seissyt korjaamon pihalla kuukauden eikä käynnisty ollenkaan. Joku epäilee vikaa johtosarjoissa, koska abs merkkivalot syttyvät ja sisävalot elää omaa elämäänsä kun yrittää startata. Eli neuvoja kaivataan ja niistä jo etukäteen kiittäen.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Missä kohtaa neula polttoainemittarissa?

    Naksuttaako mittaristo/mittariston valot startatessa? Onko huono akku poisluettu vaihtoehto?

    Ajetaanko autolla pitkää vai lyhyttä matkaa? Onko huono laturi poisluettu vaihtoehto?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Tuhma
      Newbiemmer
      • Nov 2008
      • 8
      • Helsinki

      #3
      Thanks vaihtoehdoista. Laturi ok. Neulasta ei tietoo, mutta otan selvää. Mittaristo ei naksuta.

      Comment

      • Tuhma
        Newbiemmer
        • Nov 2008
        • 8
        • Helsinki

        #4
        Ai niin - akku vaihdettu vuosi sitten. Autolla ajetaan sekä pitkää että lyhyttä ajoa. Viikot duunimatkaa vknloppuisin kotimaan matkailua.

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Originally posted by Tuhma View Post
          Thanks vaihtoehdoista. Laturi ok. Neulasta ei tietoo, mutta otan selvää. Mittaristo ei naksuta.
          Itsellä oli kanssa e39 bensarassi korjaamolla pari viikkoa kun jätti tielle eikä lähteny käyntii. Ei vikakoodeja.
          Ongelmaksi paljastui huijaava polttoainemittari. Eli saattaa olla juuri ennen valon syttymistä neste jo loppu.

          Mutta se ei poista tuota valojen vilkettä ja jos kerran ei naksuta niin...:think

          Originally posted by Tuhma View Post
          Ai niin - akku vaihdettu vuosi sitten. Autolla ajetaan sekä pitkää että lyhyttä ajoa. Viikot duunimatkaa vknloppuisin kotimaan matkailua.
          Minkä merkkinen akku ja minkä kokoinen? amppeeritunneissa siis?
          Last edited by peltone; 25-11-2008, 15:54.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Jos startti kerran pyörittää hyvin, lienee turha miettiä akun osuutta.

            Jos ei anna selviä vikakoodeja, perusasioista liikkeelle. Eli PA-paineiden tarkistus startatessa, vaikka pumput olisikin vaihdettu. (Mikäs se neljäs pumppu on?)

            Jälleen kerran paikkakunta tuossa vieressä helpottaisi. Josko lähiseudulta löytyisi apuja.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tuhma
              Newbiemmer
              • Nov 2008
              • 8
              • Helsinki

              #7
              Akku Exide ja 110 tai 120 Ah (muisti pätkii). 2 kpl siirtopumppuja = tankin sisäinen ja ulkoinen pumppu, paineenkorotuspumppu ja korkeapainepumppu eli yhteensä 4 pumppua.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Kun laitat virrat päälle, kuuletko että siirtopumppu varmasti käynnistyy? Puhaltimet ja muut tingentangelit vaan pois päältä. Kuljettajan istuimen kohdalla oleva pumppu on helpommin kuultavissa. Clavu arvaakin miksi tätä kyselen
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Tuhma
                  Newbiemmer
                  • Nov 2008
                  • 8
                  • Helsinki

                  #9
                  Kyllä siirtopumppu toimii niin kuin pitääkin. Joku väläytti nokka-akselinasennontunnistimen tai kampiakselinasennontunnistimen vaihtoa. Oisko apua vai turhaa rahan tuhlausta? Ja Helsingistähän on kyse.

                  Comment

                  • pmv
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2032
                    • tornio

                    #10
                    No jostain se rahan tuhlaaminen on aloitettava, jos vikaa ei muuten löydy. Aivan tavattomana en pitäisi sitä, että siellä on parikin ongelmaa yhtä aikaa päällä. Starttiongelmia on itsellä moisessa tekniikassa ollut. Vuosien saatossa on vaihdettu/korjattu startti, 2. pytyn suutin, kampiakselin asentotunnistin, akku, akun plus kaapelin toinen johto...kaikki nämä ovat osaltaan aiheuttaneet jonkunmoista starttiongelmaa, joko yhdessä tai erikseen. Kyllä tuo viittaisi joko asentotunnistimiin tai suuttimien avautumiseen (siis siihen että railipaine ei nouse tarpeeksi). Tieten voihan siellä olla ajonestokin joka tökkeröi. Vikakoodeja kannattaa luetutttaa. Hyvillä vehkeillä näkee niitä arvojakin samanaikaisesti.

                    Comment

                    • Tuhma
                      Newbiemmer
                      • Nov 2008
                      • 8
                      • Helsinki

                      #11
                      Käytetty Laakkosella ja luotettavalla BMW asiantuntijalla, vikakoodia ei vain tule. Vaihdatan ne nokka-akselin- ja kampiakselin tunnistimet. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Kiitos kuitenkin kaikille neuvonantajille. Tietysti jos joku keksii ehdottaa vielä jotain, niin olen eri kiitollinen.

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Tuhma View Post
                        Käytetty Laakkosella ja luotettavalla BMW asiantuntijalla, vikakoodia ei vain tule. Vaihdatan ne nokka-akselin- ja kampiakselin tunnistimet. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Kiitos kuitenkin kaikille neuvonantajille. Tietysti jos joku keksii ehdottaa vielä jotain, niin olen eri kiitollinen.
                        Nokka-akselin tunnistin olisi helppo kokeilla jostain toimivasta 530d:stä jos läheltä sattuu sellainen löytymään Joo noista satasen(kin) osista kertyy vaan kiva pino ajan mittaan omiin nurkkiin pyörimään. Mulla olisi ylimääräinen toimiva nokkatunnistin, halvalla lähtee
                        e61 535d

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Tuhma View Post
                          Käytetty Laakkosella ja luotettavalla BMW asiantuntijalla, vikakoodia ei vain tule. Vaihdatan ne nokka-akselin- ja kampiakselin tunnistimet. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Kiitos kuitenkin kaikille neuvonantajille. Tietysti jos joku keksii ehdottaa vielä jotain, niin olen eri kiitollinen.
                          Milläs logiikalla nuo kaikki PA-pumput vaihdettiin, jos mitään koodeja ei antanut? Kyllä niistä asentotunnistimista pitäisi tulla selvä koodi "RPM monitoring". Edelleen ehdotan ensin diagnostiikalla perusasioiden ihmettelyä startatessa, jos tuota ei ole jo tehty.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • pouri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 370
                            • 06 area

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Milläs logiikalla nuo kaikki PA-pumput vaihdettiin, jos mitään koodeja ei antanut? Kyllä niistä asentotunnistimista pitäisi tulla selvä koodi "RPM monitoring". Edelleen ehdotan ensin diagnostiikalla perusasioiden ihmettelyä startatessa, jos tuota ei ole jo tehty.
                            Komppaan Clavua. Itselleni vaihdettiin (E39 530d -01) pari viikkoa sitten nokan asentoanturi. Auto oireili niin, että paria päivää ennen anturin vaihtoa sai startata 10 sekunttia ennen kuin auto käynnistyi. Sitä ennen satunnaisesti noin 3-5 kuukauden ajan starttaus kesti noin 1/2-1 sekunttia kauemman kuin normaalisti, eli juuri sen ajan, että käden ehti ottaa pois avaimelta ennen kuin auto käynnistyi ja näin ollen joutui starttaamaan uudestaa.
                            Huoltomiehen mukaan anturi oli jättänyt antamatta signaalin tai tehnyt jonkun muun epäloogisen toiminnon(?) yli sata kertaa ennenkin. Johonkin rekisteriin vikakoodeissa oli siitä jäännyt merkintä.

                            Toisaalta itselläni on ei ollut mitään muuta ongelmaa mittariston ym. kanssa.
                            Diesel, fuel of satin man

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              Mikä on rail paine startatessa, onko tästä luettu livedataa? Suutin vuotaa, laskee paineen pois ->ei lähde käyntiin. Valojen välkyntä ja abs valojen syttyminen viittaisi siihen että akku tulee ladata ja kokeilla sitten uudestaan.
                              Last edited by WSE1; 26-11-2008, 03:58.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎