Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 aut. ihme rutina/porina jarrupolkimesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    E39 aut. ihme rutina/porina jarrupolkimesta

    Elikkäs jarrupoljin piti tänään ihmeellistä rutinaa/porinaa kun painoin jarrua ensimmäistä kertaa paikalla ollessani, kuulosti vähä semmoselta et jossain pannussa vesi porisee/kuplii, hetken siinä poljinta pumpaten ääni loppui, mistä tommone ihmeellinen ääni :think
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9158
    • Oulu

    #2
    Tarkista onko tehostin aloittanut uimakoulun. Eli kuskinpuolen raitisilmakotelon alainen lokero jossain vaiheessa tulvinut tukkeutuneen vedenpoistoreiän takia.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • erkkap
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 43
      • Suomenniemi

      #3
      Siltä se vika yleensä löytyy, syynä tukkeutunut poistoreikä. Mutta se, miksi vesi sinne yleensä menee, johtuu väärin kasatuista suojamuoveista. Päältäpäin tulevalle vedelle on reitti isoon reikään lokasuojan sisälle, jos suojamuovit asennetaan huolellisesti ja oikein, silloin ei vettä eikä roskia joudu tehostimen puolelle ollenkaan, mutta huoltomiehet ei yleensä osaa tai viitsi tehdä tätä työtä huolella

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Originally posted by erkkap View Post
        Siltä se vika yleensä löytyy, syynä tukkeutunut poistoreikä. Mutta se, miksi vesi sinne yleensä menee, johtuu väärin kasatuista suojamuoveista. Päältäpäin tulevalle vedelle on reitti isoon reikään lokasuojan sisälle, jos suojamuovit asennetaan huolellisesti ja oikein, silloin ei vettä eikä roskia joudu tehostimen puolelle ollenkaan, mutta huoltomiehet ei yleensä osaa tai viitsi tehdä tätä työtä huolella
        Usein myös tuo lokasuojan sisään menevä vedenpoistoaukko on melkoisessa tukkeessa, joten ongelmia voi tulla oikein asennetuilla suodatinkoteloillakin.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Delphin
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 231
          • Nurmijärvi

          #5
          Tehostimessa on vettä. Jarrutehostin ui vedessä tai on uinut jossain vaiheessa. Omassa 528:ssa jarrupoljin jäätyi yli 10 asteen pakkasilla --> ratkaisuna oli uusi tehostin. Vettä on hankala saada pois tehostimesta, kun se on sinne kerran mennyt.
          Vanhoja katiskoja.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9158
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Delphin View Post
            Tehostimessa on vettä. Jarrutehostin ui vedessä tai on uinut jossain vaiheessa. Omassa 528:ssa jarrupoljin jäätyi yli 10 asteen pakkasilla --> ratkaisuna oli uusi tehostin. Vettä on hankala saada pois tehostimesta, kun se on sinne kerran mennyt.
            Uineen tehostimen voi saada elvytettyä, jos kalvon toiselle puolelle ei ole päässyt hirveästi vettä. Tehostimen yläosasta alipaineletku irti. Letkulla ja ruiskulla imetään tehostin mahdollisimman tyhjäksi. Sitten reiästä sisään esim. isopropanolia, joka sitoo veden. Taas imetään tyhjäksi. Lopuksi jätetään kuivumaan, esim. lämppäri viereen puhaltamaan. Lopuksi vielä suihkauttaa sisään hieman vaikka CRC:tä ruosteenestoksi.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #7
              Juu elikkäs tämä homma ratkastu just ennenku pakkasen puolelle meni, kuskinpuolen raitisilma suodatin kotelon alaosa oli täyttynyt vedestä koska puun lehdet ja havun neulaset olivat tukkineet vedenpoisto reiän ja sen takia jarrutehostajan letkun kohalta ilmeisesti sitten vesi päässyt sisään, n. litran verran vettä oli tehostajan sisällä
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎