Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia -01 steptronic ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koshh
    Newbiemmer
    • Sep 2003
    • 22

    540ia -01 steptronic ongelmaa

    Ongelma olisi seuraavanlainen. Aamulla kun lähdin ajelemaan niin toimii ok, mutta noin 5km ajelun jälkeen tuli mittaristoon teksti Trans. Failsafe Prog.

    Ajoin tienlaitaan ja sammutin, jonka jälkeen käynnistin uudelleen ja kun lähdin liikkeelle niiin laatikko tuntui luistavan oikein huolella ja siiten lievä "pamaus" ja jotenkuten sain vauhtia kelattua. Tuntuu että 5. vaihde on kokoajan päällä.

    Ajoin kotia ja annoin laatikon jäähtyä jonkusen tunnin. Lähdin taas ajamaan ja toimi ok sen muutaman kilometrin, kunnes sama ongelma toistui kun aamulla.

    Kertopaaka viisaammat mikähän tuolle oikein tuli?

    Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX -98
    Saab 9000 Aero -95 Steg X
    Saab 96 Super -78
    Saab 900i -91

    ex BMW 540ia -01
    ex Suzuki GSX-R 750W -92
    ex GMC Jimmy 6.2D -85
    ex Chevrolet Caprice 5.7DX -87
    ex Saab 96 -77
    ex Saab 900 T8 -85
    ex Volvo 244 GLE -84
    ex Nissan Primera 1.6 SLX -91
    ex BMW 525 tdsa touring -98
    ex Ford Escort 1.3 -87
    ex Ford Sierra 2.0 Dohc -92
    ex Ford Sierra 1.6 -82
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2




    Vikakoodin lukuun ensin.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Kyllä se taitaa olla siinä, eli näiden oireiden jälkeen on pääsääntöisesti laatikon vaihto edessä. Kuinka pitkään ehdit ajaa luistavalla laatikolla(palaa n.10km/5min ajolla luistaessaan)? Onko öljyjä vaihdettu tai jostain syystä lisätty lähiaikoina tai onko auto seissyt pitkään?
      ko.ongelmahan on venttiilikoneistossa, todennäköisesti 3-4-vaihteen välisen ohjauspaineen katoamisessa(solenoidi jumissa), eli jos laatikko ei vielä ehtinyt luistaa pilalle, voi selvitä pelkällä venttiilikoneiston vaihdolla(jos tällaisen jostain löytää).
      Minulla voi olla käytetty takuulaatikko, riippuen laatikkosi ohjelmaversiosta.

      Comment

      • koshh
        Newbiemmer
        • Sep 2003
        • 22

        #4
        Paskaksihan ne laakkosella tuon laatikon tuomitsivat. Kyllä taas mieltä lämmittään vaihteeksi.

        Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX -98
        Saab 9000 Aero -95 Steg X
        Saab 96 Super -78
        Saab 900i -91

        ex BMW 540ia -01
        ex Suzuki GSX-R 750W -92
        ex GMC Jimmy 6.2D -85
        ex Chevrolet Caprice 5.7DX -87
        ex Saab 96 -77
        ex Saab 900 T8 -85
        ex Volvo 244 GLE -84
        ex Nissan Primera 1.6 SLX -91
        ex BMW 525 tdsa touring -98
        ex Ford Escort 1.3 -87
        ex Ford Sierra 2.0 Dohc -92
        ex Ford Sierra 1.6 -82

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by koshh View Post
          Paskaksihan ne laakkosella tuon laatikon tuomitsivat. Kyllä taas mieltä lämmittään vaihteeksi.
          Joo no tietystihän ne siellä sen aina paskaks toteaa vaik ei oiskaa paskana, onhan noita nähty ennenkin
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • haloohelsinki
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 76

            #6
            Bemaristin elämä on halpaa

            Aikoinaan yhessä citikassa levis automaattilaatikko, täysin samat oireet alko luistaa yhtäkkiä niin, että ei meinannu päästää eteenpäin ja jos pysähty niin liikkeelle lähtö taphtui kovan pamahduksen ja nykäyksen saavittelemana. Ajoin autolla vielä 150km, koska tiesin että liike maksaa touhun (puolen vuoden takuu voimansiirrolle ja vaihteistolla). Voin sanoa että viimeset kilometrit oli yhtä tuskaa . Laatikkoon vaihdettiin käytännössä kaikki muut paitsi kuoret. Homman lasku 2500€ (liikkeen piikkiin). Voin vain KUVITELLA mitä tuommoiseen erikoisautoon kustantaa koko potti.. ei käyp katteeks

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #7
              Paska nakki Mutta mikä ironia, väkisinkin saa hymyn naamalle tämä tapahtuma yhdistettynä tuohon nickiisi
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9141
                • Oulu

                #8
                Originally posted by koshh View Post
                Paskaksihan ne laakkosella tuon laatikon tuomitsivat. Kyllä taas mieltä lämmittään vaihteeksi.
                Jos auton haluaa nopeasti takaisin liikenteeseen, yhteyksiä taas Berliinin poikiin.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • koshh
                  Newbiemmer
                  • Sep 2003
                  • 22

                  #9
                  Originally posted by peltone View Post
                  Paska nakki Mutta mikä ironia, väkisinkin saa hymyn naamalle tämä tapahtuma yhdistettynä tuohon nickiisi


                  No huomenna neuvottelemaan myyjäliikkeen kanssa kuka lystin maksaa. Hauskintahan tässä asiassa on se, että olen itse tuossa yrityksessä töissä.

                  Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX -98
                  Saab 9000 Aero -95 Steg X
                  Saab 96 Super -78
                  Saab 900i -91

                  ex BMW 540ia -01
                  ex Suzuki GSX-R 750W -92
                  ex GMC Jimmy 6.2D -85
                  ex Chevrolet Caprice 5.7DX -87
                  ex Saab 96 -77
                  ex Saab 900 T8 -85
                  ex Volvo 244 GLE -84
                  ex Nissan Primera 1.6 SLX -91
                  ex BMW 525 tdsa touring -98
                  ex Ford Escort 1.3 -87
                  ex Ford Sierra 2.0 Dohc -92
                  ex Ford Sierra 1.6 -82

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    540ia, joka toimii hyvin normaalisti D:llä. Paitsi; steppipuolella ei aina vaihda. Onkohan vika laatikossa, vai kepissä?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      540ia, joka toimii hyvin normaalisti D:llä. Paitsi; steppipuolella ei aina vaihda. Onkohan vika laatikossa, vai kepissä?
                      Äkkiä voin veikata keppiä.

                      Siellähän on microkytkimet tuohon vaihtoon.
                      Joten jos normaali moodissa toimii normeista en usko laatikossa itsessään olevan vikaa.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Äkkiä voin veikata keppiä.

                        Siellähän on microkytkimet tuohon vaihtoon.
                        Joten jos normaali moodissa toimii normeista en usko laatikossa itsessään olevan vikaa.
                        Vielä kun tietäisi vaihtuuko numero mittaristossa kun keppiä tökkää. Jos ei niin eihän se silloin edes laatikolle välitä vaihtoa? Jos vaihtuu niin sitten onkin kinkkisempi.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9141
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Vielä kun tietäisi vaihtuuko numero mittaristossa kun keppiä tökkää. Jos ei niin eihän se silloin edes laatikolle välitä vaihtoa? Jos vaihtuu niin sitten onkin kinkkisempi.
                          Mittaristolla näkyvä vaihdetieto tulee EGS:ltä (laatikon ohjausyksikkö).
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Mittaristolla näkyvä vaihdetieto tulee EGS:ltä (laatikon ohjausyksikkö).
                            Ahaa, eli numerokaan ei voi vaihtua ellei vaihde vaihdu? Eli todennäköisesti on siis kokonaan mykkä. Olisiko toivoakaan, että kyseessä olisi käytön puute tai vastaava?

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9141
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Ahaa, eli numerokaan ei voi vaihtua ellei vaihde vaihdu? Eli todennäköisesti on siis kokonaan mykkä. Olisiko toivoakaan, että kyseessä olisi käytön puute tai vastaava?
                              Vaihde mittaristossa on se, joksi EGS sen on asettanut (solenoidiventtiilien ohjaus). Se ei tietysti kerro, mitä laatikossa mekaanisesti tapahtuu. Noi vaihdekepin steppipuolen mikrokytkimet löytyy heti siitä kepin juuresta verhoilun alta. Esim. INPA:lla myös näkee suoraan, onko ko. kytkin aktiivinen, niin ne on helppo testata.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎