Auto on E39 525dA -02 M-Sport. Ajettu noin 140 tkm.
Ongelmia käynnistyksessä erityisesti lämpimänä. Startti pyörittää, mutta auto ei edes lupaa. Saattaa lähteä käyntiin parin tunnin huilaamisen jälkeen, mutta silloin kun päättää, että nyt ei lähdetä niin saa pyörittää vaikka akun tyhjäksi. Ei uusia merkkivaloja kojetaulussa. Minusta homma ei viittaa virransyötön ongelmiin, eikä akkukaan liene sökö kun jaksaa pyörittää.
Samaan aikaan on päällä toinen vika. Kone ei ota kierroksia. Johonkin 3000-3500 rpm päästään, mutta sitten on kuin rajoitin tulisi päälle. Näillä ongelmilla luulisi olevan yhteinen tekijä. Tulivat nimittäin samaan aikaan päälle.
Auto on käynyt vikakoodin luvussa ja huollossa. Hehku oli antanut pari kertaa herjaa, mutta releen hapettumia rassaamalla vioista oltiin päästy eroon. Muita vikakoodeja ei ollut. Hehku selittäisi tietty käynnistysongelmia, mutta ei kierroksien puutetta.
Huollossa vaihdettiin myös polttoainepumppu. Se tankilta pumppaava. Huollon jälkeen auto lähti käyntiin hyvin, mutta tuntui laiskalta. Uusilla nastoilla ei tosin viitsinyt kovasti revitellä, joten tunne jäi hieman epävarmaksi. Parin päivän kuluttua alkoi jälleen ongelmat ensin kierrosten kanssa ja sitten se jo jättikin huoltsikan pihaan.
Polttoainepumppu vaihdettiin huollossa siksi, että järjestelmän paine ei kohonnut käynnistettäessä tarpeeksi suureksi. Mulle jäi epäselväksi, oliko kyse (tällä foorumilla opitusta) 300 barin rail-paineesta vai 3 barin siirtopaineesta. Mulle on epäselvää myös se, kumpaa painetta se tankin pumppu tuottaa. Järki sanoisi, että tuota matalampaa, mutta olen ollut ennenkin autojen kanssa väärässä...
Samalla kun luettiin vikakoodeja, auto oli liveseurannassa piuhan päässä (tämä tapahtui eri paikassa kuin huolto, joten siitä tämä epämääräisyys). Huomattiin, että suuttimien korjauskertoimissa on isoja suutinkohtaisia eroja. Tämäkin todennäköisesti liittyy samaan ongelmaan.
Veikkaan, että kyse on polttoaineensyötöstä. Luulen myös, että kyseessä on yksi ongelma, joka aiheuttaa nämä kaikki muut. Onko ideoita?
Auto on Jyväskylässä. Onko alueella alan spesialisteja?
Ongelmia käynnistyksessä erityisesti lämpimänä. Startti pyörittää, mutta auto ei edes lupaa. Saattaa lähteä käyntiin parin tunnin huilaamisen jälkeen, mutta silloin kun päättää, että nyt ei lähdetä niin saa pyörittää vaikka akun tyhjäksi. Ei uusia merkkivaloja kojetaulussa. Minusta homma ei viittaa virransyötön ongelmiin, eikä akkukaan liene sökö kun jaksaa pyörittää.
Samaan aikaan on päällä toinen vika. Kone ei ota kierroksia. Johonkin 3000-3500 rpm päästään, mutta sitten on kuin rajoitin tulisi päälle. Näillä ongelmilla luulisi olevan yhteinen tekijä. Tulivat nimittäin samaan aikaan päälle.
Auto on käynyt vikakoodin luvussa ja huollossa. Hehku oli antanut pari kertaa herjaa, mutta releen hapettumia rassaamalla vioista oltiin päästy eroon. Muita vikakoodeja ei ollut. Hehku selittäisi tietty käynnistysongelmia, mutta ei kierroksien puutetta.
Huollossa vaihdettiin myös polttoainepumppu. Se tankilta pumppaava. Huollon jälkeen auto lähti käyntiin hyvin, mutta tuntui laiskalta. Uusilla nastoilla ei tosin viitsinyt kovasti revitellä, joten tunne jäi hieman epävarmaksi. Parin päivän kuluttua alkoi jälleen ongelmat ensin kierrosten kanssa ja sitten se jo jättikin huoltsikan pihaan.
Polttoainepumppu vaihdettiin huollossa siksi, että järjestelmän paine ei kohonnut käynnistettäessä tarpeeksi suureksi. Mulle jäi epäselväksi, oliko kyse (tällä foorumilla opitusta) 300 barin rail-paineesta vai 3 barin siirtopaineesta. Mulle on epäselvää myös se, kumpaa painetta se tankin pumppu tuottaa. Järki sanoisi, että tuota matalampaa, mutta olen ollut ennenkin autojen kanssa väärässä...
Samalla kun luettiin vikakoodeja, auto oli liveseurannassa piuhan päässä (tämä tapahtui eri paikassa kuin huolto, joten siitä tämä epämääräisyys). Huomattiin, että suuttimien korjauskertoimissa on isoja suutinkohtaisia eroja. Tämäkin todennäköisesti liittyy samaan ongelmaan.
Veikkaan, että kyse on polttoaineensyötöstä. Luulen myös, että kyseessä on yksi ongelma, joka aiheuttaa nämä kaikki muut. Onko ideoita?
Auto on Jyväskylässä. Onko alueella alan spesialisteja?
Comment