Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 520i E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10046
    • KVLA

    #16
    Originally posted by Mumtsi View Post
    Eihän ton huippunopeudeksi ole ilmoitettu kuin 233km/h, koneessa ei ole enää kaikki kaakit tallella
    Älkää nyt enempää jauhako paskaa täällä noista huipuista yms.Topiikin aloittaja kyseli kyllä aivan muuta,kuin jotain huippunopeuksia.Ei E39:n huippuja ja vielä vähemmin jostain 300-sarjalaisista.
    Last edited by Heguli 31; 19-12-2008, 18:14.

    Comment

    • pmtk
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1560
      • Iisalmi

      #17
      Ei ole henkilökohtaista kokemusta noista koneista e39:sissä, mutta lähtisin kuitenkin hakemaan 523:sta. Kulutus lienee käytännössä pienempi kuin 520:sessä. Autotalli.comin mukaan:

      520i (1996-1999): 6,8 9,1 13,0
      523i (1996-2000): 6,1 7,5 11,7

      Tiedä sitten, miten noi pitää paikkaansa, mutta antavat kuitenkin suuntaa. Suorituskykyero on aika suuri - jos sitä joskus tarvitsee. Lisäksi (luulisin), että 523:sten tarjonta on suurempi kuin 520:sten, johtuen juuri edelllä mainituista syistä. On siis suurempi mahdollisuus löytää se helmi

      Käy kokeilemassa molempia ja useampaa yksilöä. E39 on minusta todella hiljainen ja hyvä ajettava, kunhan kaikki on kunnossa.
      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Manuaalia ei kannata edes harkita, 523ia steptronic on järkevä. Jos rahaa riittää niin sitten uudempi kuin -9/98 mutta kyllä tuolla vanhemmallakin hyvin pärjää. Vaihteisto on erittäin kestävä ja erittäin toimiva.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7432
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Kähmy View Post
          Muistaakseni automaatti kiersi kyllä paljonkin yli 2000 satkun vauhdissa... :think
          Perähän on tietysti 520iA:ssa lyhyempi kuin 528iA:ssa, ja voiskohan vielä olla farkussakin eri välitykset...
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • LowFlyer
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 95
            • Lappeenranta

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Manuaalia ei kannata edes harkita, 523ia steptronic on järkevä.
            No nää nyt on ihan makukysymyksiä, mistä kukin tykkää. Itse en automaattia edes harkitse ja manuaali on must

            Kyllä voin kanssa suositella 523:sta. Eipä siitä teho ihan heti lopu kesken tuolla normiliikenteessä ja varsinkin ohitukset menee mukavasti. 520i:stä ei ole pahemmin kokemusta, mutta uskoisin silläkin kerkiävän vallan mainiosti.

            Comment

            • *Pantze*
              Newbiemmer
              • Jan 2008
              • 2
              • Tampere

              #21
              Omassa 520iA vm.99 koneen kierrosluku on 100 km/h vauhdissa n. 2050 rpm. Käyttöohjekirjassa valmistajan ilmoittamat kulutukset nousevat muuten järjestyksessä 520 -> 528 -> 523... :think

              Comment

              • dumppi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 4351
                • sotkamo

                #22
                Originally posted by pmtk View Post
                Ei ole henkilökohtaista kokemusta noista koneista e39:sissä, mutta lähtisin kuitenkin hakemaan 523:sta. Kulutus lienee käytännössä pienempi kuin 520:sessä. Autotalli.comin mukaan:

                520i (1996-1999): 6,8 9,1 13,0
                523i (1996-2000): 6,1 7,5 11,7

                Tiedä sitten, miten noi pitää paikkaansa, mutta antavat kuitenkin suuntaa. Suorituskykyero on aika suuri - jos sitä joskus tarvitsee. Lisäksi (luulisin), että 523:sten tarjonta on suurempi kuin 520:sten, johtuen juuri edelllä mainituista syistä. On siis suurempi mahdollisuus löytää se helmi

                Käy kokeilemassa molempia ja useampaa yksilöä. E39 on minusta todella hiljainen ja hyvä ajettava, kunhan kaikki on kunnossa.
                Originally posted by *Pantze* View Post
                Omassa 520iA vm.99 koneen kierrosluku on 100 km/h vauhdissa n. 2050 rpm. Käyttöohjekirjassa valmistajan ilmoittamat kulutukset nousevat muuten järjestyksessä 520 -> 528 -> 523... :think
                entäs nämä kulutuslukemat sitten:think no sen verran voin kyllä sanoa että 523 ei kyllä VOI mennä 6.1l/100km ku oman 323 oon saanu menemään hikisesti 6.9l/100km mutta kyllähän noissa nyt selkeä ero on ainaki 520:n ja 523:n välillä että vähempi söis... että empä oikein jaksa uskoa että käytännössä tuosta ryhmästä (520i, 523i, 528i) 523i söis eniten edes automaattina:think käytännon kulutukset o mulla ainaki ollu ihan erit mitä ohjekirjassa sanotaan...
                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                e36 325i coupé R.I.P
                e30 316 2d
                e36 318is coupé
                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                Käyttis: e39 523i 4d
                Originally posted by rizzo
                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                |Sotkamo Connection|

                Comment

                • pmtk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1560
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by dumppi View Post
                  entäs nämä kulutuslukemat sitten:think no sen verran voin kyllä sanoa että 523 ei kyllä VOI mennä 6.1l/100km ku oman 323 oon saanu menemään hikisesti 6.9l/100km mutta kyllähän noissa nyt selkeä ero on ainaki 520:n ja 523:n välillä että vähempi söis... että empä oikein jaksa uskoa että käytännössä tuosta ryhmästä (520i, 523i, 528i) 523i söis eniten edes automaattina:think käytännon kulutukset o mulla ainaki ollu ihan erit mitä ohjekirjassa sanotaan...
                  Ihmeellisiltä nuo autotalli.comin lukemat minustakin tunnustaa. Maantiellä 520:sen suurempi kulutus voisi selittyä välityseroista, kuten e36 320 vs 325 (tosin m50bxx), joista molemmista on samanaikaista kokemusta. Kaupungissa kyllä veikkaisin isompikoneisen syövän enemmän oli välitykset melkein mitä vaan. Mutta, kuten totesin, ei henk.koht kokemusta noista koneista e39:sissä ja voihan se autotalli.com taasen pissiä silmään
                  E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Älkää nyt enempää jauhako paskaa täällä noista huipuista yms.Topiikin aloittaja kyseli kyllä aivan muuta,kuin jotain huippunopeuksia.Ei E39:n huippuja ja vielä vähemmin jostain 300-sarjalaisista.
                    Just näin. Ja jos ei hae niinkään suorituskykyä niin mielestäni E39 520 voi olla erittäinkin järkevä vaihtoehto; ei kovinkaan haluttu -> hinta kohdillaan, ja lisäksi voisi kuvitella että pienemmällä todennäköisyydellä teinin raiskaama pommi. Paitsi jos takaluukussa on 540i-lätkä
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #25
                      Kyllähän se 520 on varmasti mukava ja laadukaan tuntuinen laite verrattuna moneen samanikäiseen muun merkkiseen vastineeseensa.

                      520 vaan on yleisesti paljon karvalakkisempia versioita kuin muut, joten kannattaa käydä ajamassa muutamaa 520 ja jos sattuu samaan hintahaarukkaan osumaan jokin 523:kin niin käy vertailun vuoksi kokeilemassa. Yleensä löytyy isojakin eroja ajettavuudessa ym. "samojen" autojen kesken ja joskus pykälän isommalla tekniikalla olevat vehkeet voivat olla täysin eri maailmasta kun siinä autossa voi muuttua sen isomman tekniikan myötä muutakin kuin moottori
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2098
                        • *

                        #26
                        Kyllä se 523:nenkin kulkee jos sillä ei ajeta niinkuin dieselillä -> tarvitsee kierroksia. 8.1s 0-100km/h ei ole paha yhtään isolle autolle jossa matkustusmukavuus omaa luokkaansa ja vielä pieni kulutus.
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • LowFlyer
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 95
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Originally posted by Driver22 View Post
                          Kyllä se 523:nenkin kulkee jos sillä ei ajeta niinkuin dieselillä -> tarvitsee kierroksia. 8.1s 0-100km/h ei ole paha yhtään isolle autolle jossa matkustusmukavuus omaa luokkaansa ja vielä pieni kulutus.
                          Tätä mieltä minäkin olen, mutta tottakai jokaisella on erilaiset mieltymykset suorituskyvyn suhteen. Itsekkin tykkään, että autossa on jonkun verran voimaa ihan jo ajomukavuudenkin kannalta ja todella hyvin on riittänyt tuossa 523:ssa voimaa tällaisellekin tavalliselle ohituskaistalla viihtyvälle bemarimulkku -kuskille
                          Ei todellakaan ole paha tuo manuaalille mitattu 8,1s ja varsinkin kun autoa ei ole edes tuollaiseen 0-100 km/h revitykseen tehty, ohituskiihtyvyys on suhteessa vieläkin parempi. Näitten "pienikoneisten" 520i, 523i ja 528i eri välityksistä en tiedä, mutta jos nyt noita verrataan tuolla 0-100 km/h ajalla niin näyttäisi, että 523i:lla ja 528i:lla ei ole kovin suurta eroa keskenään (0,6s), kun taas 523i on melkein 2s nopeampi kuin 520i ja tuo on jo paljon.

                          Noitten perusteella jos auton ostossa ollaan ja suorituskyky merkkaa jotain niin sanoisin että kannattaa etsiä sitä sopivaa yksilöä muilla perusteilla eikä ole niin väliä onko 523i vai 528i kun ovat kuitenkin aika lähellä toisiaan. Tai näin ainakin itse tein. Aluksi kattelin pelkästään 528:a, mutta sopivaa kun ei oikein tahtonut löytyä niin laajensin 523:iin ja sellainen sitten tarttui mukaan

                          520i on kyllä ihan oma lukunsa ja selvästi hitain, mutta en väitä että liian hidas olisi sekään...

                          Comment

                          • *Pantze*
                            Newbiemmer
                            • Jan 2008
                            • 2
                            • Tampere

                            #28
                            Eihän se toki hidas ole. Ja käytännössä taajama-ajossa 520i automaatti liikkuu (liikennevaloista) liukkaammin kuin 523i manuaali. Sehän kiihtyy silloinkin kun kakspuolikkaassa käy kytkin pohjassa...

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              #29
                              Originally posted by *Pantze* View Post
                              Eihän se toki hidas ole. Ja käytännössä taajama-ajossa 520i automaatti liikkuu (liikennevaloista) liukkaammin kuin 523i manuaali. Sehän kiihtyy silloinkin kun kakspuolikkaassa käy kytkin pohjassa...
                              no kyllä minä uskaltaisin haastaa 523i:llä 520ia:n esim 0-100km/h IHAN millon vaan luulenpa että siinä käy niin, että ku 523i:llä on juuri vaihtamassa kakkosta niin ollaan vielä tasoissa mut sen jälkeen ku kytkimen saa ylös ja vedot päälle niin vois jo sanoa heihei 520ia
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                #30
                                Kyllä se 523 automaatillakin vie yllättävän rivakasti jopa 250hp T4 jälkeenkin Kunhan vain osaa polkea sitä oikein

                                Ja 523ia:n kulutuksesta niin kaupungissa vie aika kiitettävästi ja täydellä lastilla matka-ajossa menee helposti 7l/100km luokkaa, jos oikein tasaisesti ajelis niin varmasti reilusti alle.
                                Mulla kun ei ole ajotietokonetta niin paha sanoa tarkempia lukuja.
                                Last edited by makkis; 21-12-2008, 21:48.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎