memebuy23buy

E39 ovenkahvat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Circ
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 634
    • H e l s i n k i

    E39 ovenkahvat

    Kuinka e39 sedanista irtoaa oven kahvat(ulko)? Joutuuko ottamaan ovipahvit irti ja sieltä kautta?
    Last edited by Circ; 23-12-2008, 22:24.
    Audi B8.5 TDI Quattro

    E81 120d m-sport Lci
  • LowFlyer
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 95
    • Lappeenranta

    #2
    Itselläkin olisi yhden kahvan irroitus edessä, mutta vielä ei ole saanut aikaiseksi.

    Siinä oven päädyssä on sellainen reikä muovisen tulpan alla, niin sitä kautta kuulemma onnistuu irroitus jos tietää mitä tekee. Eli ei välttämättä tartte ovipahveja ottaa irti, mutta helpottaahan se kummasti.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3

      Comment

      • jones69
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 510
        • Myrskylä

        #4
        circ tarkoittanee ulko-ovenkahvoja.... maalausprokkis kun on edessä
        E91 320d ///M-Sport "Voll"

        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by jones69 View Post
          circ tarkoittanee ulko-ovenkahvoja.... maalausprokkis kun on edessä
          Perkele kun en osaa ajatuksia lukea

          Comment

          • Circ
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 634
            • H e l s i n k i

            #6
            Juu.. sori. Ulko ovenkahvat siis kyseessä
            Audi B8.5 TDI Quattro

            E81 120d m-sport Lci

            Comment

            • Circ
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 634
              • H e l s i n k i

              #7
              Kävin tänään tarkastelee tallilla ni ei kyllä ovipahvi irrotuksestakaan ollut hyötyä :/ Pari torx ruuvia löysin nostamalla kahvaa ylös mutta torx näyttäs olevan joku t26? ja reikä on pillunkarvan kokonen mistä ne torxit pitäs mahtua ulos
              Audi B8.5 TDI Quattro

              E81 120d m-sport Lci

              Comment

              • Exorcist
                Wax on - Wax off
                • Dec 2004
                • 1805
                • Riihimäki

                #8
                Vastaavaan tyyliin kun tässä E38 ohjeessa:

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Ovipahvia ei tarvitse irroittaa, mutta Exorcistin PDF:stä näkee lukituksen sijainnin ja toiminnan. Tuon PDF:n toisen sivun alempi kuva kannattaa katsoa tarkasti, niin saattaa tajota jotain.

                  - Oven takareunassa on musta muovitulppa, joka irroitetaan.
                  - jäykällä koukulla tms. viritelmällä vedetään kahvan alareunassa sijaitsevaa lukitusmekanismia taakse päin (itseesi päin). Mekanismi on väriltään kusen keltainen ja sen päässä on reikä, johon koukku pujotetaan.
                  - jos mekanismi ei liiku, niin voit varovasti suihkuttaa pitkällä pillillä voiteluainetta vaakatasossa olevaan kiskoon.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #10
                    Originally posted by kaol View Post
                    Ovipahvia ei tarvitse irroittaa, mutta Exorcistin PDF:stä näkee lukituksen sijainnin ja toiminnan. Tuon PDF:n toisen sivun alempi kuva kannattaa katsoa tarkasti, niin saattaa tajota jotain.

                    - Oven takareunassa on musta muovitulppa, joka irroitetaan.
                    - jäykällä koukulla tms. viritelmällä vedetään kahvan alareunassa sijaitsevaa lukitusmekanismia taakse päin (itseesi päin). Mekanismi on väriltään kusen keltainen ja sen päässä on reikä, johon koukku pujotetaan.
                    - jos mekanismi ei liiku, niin voit varovasti suihkuttaa pitkällä pillillä voiteluainetta vaakatasossa olevaan kiskoon.
                    Näin siis kahva lukitaan paikoilleen, irroitetaan työntämällä kiskoa poispäin, kääntäen kiskon alareunassa olevaa lukituskynttä auton sisustaa kohti, muuten ei kisko liiku mihinkään. Eikä homma takuulla onnistu ekakertalaiselta reiän kautta. Ainakaan kovin helposti.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    • Circ
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 634
                      • H e l s i n k i

                      #11
                      Originally posted by 525TDS Touring View Post
                      Näin siis kahva lukitaan paikoilleen, irroitetaan työntämällä kiskoa poispäin, kääntäen kiskon alareunassa olevaa lukituskynttä auton sisustaa kohti, muuten ei kisko liiku mihinkään. Eikä homma takuulla onnistu ekakertalaiselta reiän kautta. Ainakaan kovin helposti.

                      Juuh, kuulostaa sen verran pahalta et annetaan niiden ovenkahvojen vaa olla. Kyllä ne saa maalattua vaikka onkin paikoillaan Kiitos vaan kaikille vaivautuneille
                      Audi B8.5 TDI Quattro

                      E81 120d m-sport Lci

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1228
                        • LAHTI

                        #12
                        Onko se E39 lukitus samantapainen kuin E34:ssa

                        Originally posted by kaol View Post
                        Ovipahvia ei tarvitse irroittaa, mutta Exorcistin PDF:stä näkee lukituksen sijainnin ja toiminnan. Tuon PDF:n toisen sivun alempi kuva kannattaa katsoa tarkasti, niin saattaa tajota jotain.

                        - Oven takareunassa on musta muovitulppa, joka irroitetaan.
                        - jäykällä koukulla tms. viritelmällä vedetään kahvan alareunassa sijaitsevaa lukitusmekanismia taakse päin (itseesi päin). Mekanismi on väriltään kusen keltainen ja sen päässä on reikä, johon koukku pujotetaan.
                        - jos mekanismi ei liiku, niin voit varovasti suihkuttaa pitkällä pillillä voiteluainetta vaakatasossa olevaan kiskoon.
                        Jos kahvan kiinnitys lukitus samanlainen kuin esim. E34:ssa siinä se on helppo soikio muovitulppa pois ja esim. tasapää meiselillä kohdistetaan siihen keltapassivoituun raudan keskelle olisko koko 4mm kertaa 10mm joka on ns. suodakaiteen muotoisesti pystyssä eli tasapää meisseli vaaka asentoon kohdistus keskelle ja toisella kädellä kämmenpohjalla napakka napautus meiselin päähän..jos ei onnistu toista toimenpide..

                        Se luisti osa menee sisään
                        noin 8-12mm...ja asennus on vastaavasti toisella työkalulla esim. ota 6mm pyörötankoa ja tee siitä n.250mm pitkä pätkä ja katkaise vielä samasta pyörötangosta n.80mm pätkä jonka hitsaat ns. T-kahvaksi 250mm tangon päähän jotta se toimii kahvana sen ollessa kädessä mennen nimettömän ja keskisormen välistä..sitten seuraava toimen pide...

                        Aenna T-kahvan suuntaisesti toiseen päähän 4mm pyörötangosta tai teräspultista 90-asteen kulmaan 250mm tankoon nähden ...tämän natsan pituus saa olla n.5-6mm ja joka hitsataan siihen 250mm tankoon, kannattaa hioa eli viimmeistellä varsinkin työkalun ovensisälle menevä osa jouheaksi kun siellä lukkomekanismissa ei ole turhia tiloja.

                        Tämä 4mm (paksu)/ 5-6mm(pitkä) tynnyrimallinen natsa asennetaan T-kahvan suuntisesti ja on ns. tynnyrimäinen koukka osa joka sopii..auton Lukitus liuskaan...Kahvan takaisin asennus laita kahva ulkopuolelta paikoilleen ja aseta lukitus toimenpiteessä työkalun 4mm(paksu) tynnyrimäinen koukka lukitus pellin taakse siinä on ns. pieni kolo sitä varten lukitus nippelin takana joten koukka asennetaan ns. lukitus pellin taakse kun se on siellä tuetaan työkalua esim. vasemmalla kädellä,etusormen ja peukalon otteella ovipeltiä vasten ja toisellä kädellä vetästään napakka veto kuitenkin tekemättä löysää ettei työkalu lipsahda lukitus pellistä.

                        ÄLÄ TEE HAKKAAVAA LIIKETTÄ (vaan rauhallisia vetoja)... SILLOIN VAURIOITAT KIINNITYS KLIPSIN SUORAKSI SE ON VAAN PELTIÄ, Näin säästyt ovipahvien irroittamiselta.

                        Eli ovipahvien pois ottaminen on turhaa siinä usein rikkoontuvat ns. kosteus suojaukset joista on ongelmaa E39:ssä jos ne on rikki.
                        Last edited by 325E; 27-12-2008, 11:19.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by 325E View Post
                          Jos kahvan kiinnitys lukitus samanlainen kuin esim. E34:ssa siinä se on helppo soikio muovitulppa pois ja esim. tasapää meiselillä kohdistetaan siihen keltapassivoituun raudan keskelle olisko koko 4mm kertaa 10mm joka on ns. suodakaiteen muotoisesti pystyssä eli tasapää meisseli vaaka asentoon kohdistus keskelle ja toisella kädellä kämmenpohjalla napakka napautus meiselin päähän..jos ei onnistu toista toimenpide..

                          Se luisti osa menee sisään
                          noin 8-12mm...ja asennus on vastaavasti toisella työkalulla esim. ota 6mm pyörötankoa ja tee siitä n.250mm pitkä pätkä ja katkaise vielä samasta pyörötangosta n.80mm pätkä jonka hitsaat ns. T-kahvaksi 250mm tangon päähän jotta se toimii kahvana sen ollessa kädessä mennen nimettömän ja keskisormen välistä..sitten seuraava toimen pide...

                          Aenna T-kahvan suuntaisesti toiseen päähän 4mm pyörötangosta tai teräspultista 90-asteen kulmaan 250mm tankoon nähden ...tämän natsan pituus saa olla n.5-6mm ja joka hitsataan siihen 250mm tankoon, kannattaa hioa eli viimmeistellä varsinkin työkalun ovensisälle menevä osa jouheaksi kun siellä lukkomekanismissa ei ole turhia tiloja.

                          Tämä 4mm (paksu)/ 5-6mm(pitkä) tynnyrimallinen natsa asennetaan T-kahvan suuntisesti ja on ns. tynnyrimäinen koukka osa joka sopii..auton Lukitus liuskaan...Kahvan takaisin asennus laita kahva ulkopuolelta paikoilleen ja aseta lukitus toimenpiteessä työkalun 4mm(paksu) tynnyrimäinen koukka lukitus pellin taakse siinä on ns. pieni kolo sitä varten lukitus nippelin takana joten koukka asennetaan ns. lukitus pellin taakse kun se on siellä tuetaan työkalua esim. vasemmalla kädellä,etusormen ja peukalon otteella ovipeltiä vasten ja toisellä kädellä vetästään napakka veto kuitenkin tekemättä löysää ettei työkalu lipsahda lukitus pellistä.

                          ÄLÄ TEE HAKKAAVAA LIIKETTÄ (vaan rauhallisia vetoja)... SILLOIN VAURIOITAT KIINNITYS KLIPSIN SUORAKSI SE ON VAAN PELTIÄ, Näin säästyt ovipahvien irroittamiselta.

                          Eli ovipahvien pois ottaminen on turhaa siinä usein rikkoontuvat ns. kosteus suojaukset joista on ongelmaa E39:ssä jos ne on rikki.
                          Ihan hyvä ohje kun käy apteekissa oikolukemassa.

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1228
                            • LAHTI

                            #14
                            Ei tarvii käydä..jos sinäkin saat selvää ohjeesta

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Ihan hyvä ohje kun käy apteekissa oikolukemassa.
                            Tärkeintä on että, saa selvää ohjeesta..jos sinäkin sait saavat kaikki muutkin..

                            Olet kai kuullut yrittänyttä ei laiteta..yritän auttaa muita vilpittömästi....

                            Hyvää päivän jatkoa...

                            Comment

                            • koz-528
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 339
                              • Ylivieska

                              #15
                              itse vaihdoin ennen joulua, ovipahveja irrottamatta helppo homma, pitää vaan tietää se että painaa sitä kiskoa samalla sisäänpäin kun työntää eteenpäin(irroittaa)
                              f11 520 da m-sport
                              ex e61 530 da
                              ex e39 530 da
                              ex e38 725 tdsa
                              ex e39 528i m5-look

                              Comment

                              Working...
                              X