Kuinka e39 sedanista irtoaa oven kahvat(ulko)? Joutuuko ottamaan ovipahvit irti ja sieltä kautta?
E39 ovenkahvat
Collapse
X
-
Ovipahvia ei tarvitse irroittaa, mutta Exorcistin PDF:stä näkee lukituksen sijainnin ja toiminnan. Tuon PDF:n toisen sivun alempi kuva kannattaa katsoa tarkasti, niin saattaa tajota jotain.
- Oven takareunassa on musta muovitulppa, joka irroitetaan.
- jäykällä koukulla tms. viritelmällä vedetään kahvan alareunassa sijaitsevaa lukitusmekanismia taakse päin (itseesi päin). Mekanismi on väriltään kusen keltainen ja sen päässä on reikä, johon koukku pujotetaan.
- jos mekanismi ei liiku, niin voit varovasti suihkuttaa pitkällä pillillä voiteluainetta vaakatasossa olevaan kiskoon.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostOvipahvia ei tarvitse irroittaa, mutta Exorcistin PDF:stä näkee lukituksen sijainnin ja toiminnan. Tuon PDF:n toisen sivun alempi kuva kannattaa katsoa tarkasti, niin saattaa tajota jotain.
- Oven takareunassa on musta muovitulppa, joka irroitetaan.
- jäykällä koukulla tms. viritelmällä vedetään kahvan alareunassa sijaitsevaa lukitusmekanismia taakse päin (itseesi päin). Mekanismi on väriltään kusen keltainen ja sen päässä on reikä, johon koukku pujotetaan.
- jos mekanismi ei liiku, niin voit varovasti suihkuttaa pitkällä pillillä voiteluainetta vaakatasossa olevaan kiskoon.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS Touring View PostNäin siis kahva lukitaan paikoilleen, irroitetaan työntämällä kiskoa poispäin, kääntäen kiskon alareunassa olevaa lukituskynttä auton sisustaa kohti, muuten ei kisko liiku mihinkään. Eikä homma takuulla onnistu ekakertalaiselta reiän kautta. Ainakaan kovin helposti.
Juuh, kuulostaa sen verran pahalta et annetaan niiden ovenkahvojen vaa olla. Kyllä ne saa maalattua vaikka onkin paikoillaanKiitos vaan kaikille vaivautuneille
Audi B8.5 TDI Quattro
E81 120d m-sport Lci
Comment
-
-
Onko se E39 lukitus samantapainen kuin E34:ssa
Originally posted by kaol View PostOvipahvia ei tarvitse irroittaa, mutta Exorcistin PDF:stä näkee lukituksen sijainnin ja toiminnan. Tuon PDF:n toisen sivun alempi kuva kannattaa katsoa tarkasti, niin saattaa tajota jotain.
- Oven takareunassa on musta muovitulppa, joka irroitetaan.
- jäykällä koukulla tms. viritelmällä vedetään kahvan alareunassa sijaitsevaa lukitusmekanismia taakse päin (itseesi päin). Mekanismi on väriltään kusen keltainen ja sen päässä on reikä, johon koukku pujotetaan.
- jos mekanismi ei liiku, niin voit varovasti suihkuttaa pitkällä pillillä voiteluainetta vaakatasossa olevaan kiskoon.
Se luisti osa menee sisään
noin 8-12mm...ja asennus on vastaavasti toisella työkalulla esim. ota 6mm pyörötankoa ja tee siitä n.250mm pitkä pätkä ja katkaise vielä samasta pyörötangosta n.80mm pätkä jonka hitsaat ns. T-kahvaksi 250mm tangon päähän jotta se toimii kahvana sen ollessa kädessä mennen nimettömän ja keskisormen välistä..sitten seuraava toimen pide...
Aenna T-kahvan suuntaisesti toiseen päähän 4mm pyörötangosta tai teräspultista 90-asteen kulmaan 250mm tankoon nähden ...tämän natsan pituus saa olla n.5-6mm ja joka hitsataan siihen 250mm tankoon, kannattaa hioa eli viimmeistellä varsinkin työkalun ovensisälle menevä osa jouheaksi kun siellä lukkomekanismissa ei ole turhia tiloja.
Tämä 4mm (paksu)/ 5-6mm(pitkä) tynnyrimallinen natsa asennetaan T-kahvan suuntisesti ja on ns. tynnyrimäinen koukka osa joka sopii..auton Lukitus liuskaan...Kahvan takaisin asennus laita kahva ulkopuolelta paikoilleen ja aseta lukitus toimenpiteessä työkalun 4mm(paksu) tynnyrimäinen koukka lukitus pellin taakse siinä on ns. pieni kolo sitä varten lukitus nippelin takana joten koukka asennetaan ns. lukitus pellin taakse kun se on siellä tuetaan työkalua esim. vasemmalla kädellä,etusormen ja peukalon otteella ovipeltiä vasten ja toisellä kädellä vetästään napakka veto kuitenkin tekemättä löysää ettei työkalu lipsahda lukitus pellistä.
ÄLÄ TEE HAKKAAVAA LIIKETTÄ (vaan rauhallisia vetoja)... SILLOIN VAURIOITAT KIINNITYS KLIPSIN SUORAKSI SE ON VAAN PELTIÄ, Näin säästyt ovipahvien irroittamiselta.
Eli ovipahvien pois ottaminen on turhaa siinä usein rikkoontuvat ns. kosteus suojaukset joista on ongelmaa E39:ssä jos ne on rikki.Last edited by 325E; 27-12-2008, 11:19.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostJos kahvan kiinnitys lukitus samanlainen kuin esim. E34:ssa siinä se on helppo soikio muovitulppa pois ja esim. tasapää meiselillä kohdistetaan siihen keltapassivoituun raudan keskelle olisko koko 4mm kertaa 10mm joka on ns. suodakaiteen muotoisesti pystyssä eli tasapää meisseli vaaka asentoon kohdistus keskelle ja toisella kädellä kämmenpohjalla napakka napautus meiselin päähän..jos ei onnistu toista toimenpide..
Se luisti osa menee sisään
noin 8-12mm...ja asennus on vastaavasti toisella työkalulla esim. ota 6mm pyörötankoa ja tee siitä n.250mm pitkä pätkä ja katkaise vielä samasta pyörötangosta n.80mm pätkä jonka hitsaat ns. T-kahvaksi 250mm tangon päähän jotta se toimii kahvana sen ollessa kädessä mennen nimettömän ja keskisormen välistä..sitten seuraava toimen pide...
Aenna T-kahvan suuntaisesti toiseen päähän 4mm pyörötangosta tai teräspultista 90-asteen kulmaan 250mm tankoon nähden ...tämän natsan pituus saa olla n.5-6mm ja joka hitsataan siihen 250mm tankoon, kannattaa hioa eli viimmeistellä varsinkin työkalun ovensisälle menevä osa jouheaksi kun siellä lukkomekanismissa ei ole turhia tiloja.
Tämä 4mm (paksu)/ 5-6mm(pitkä) tynnyrimallinen natsa asennetaan T-kahvan suuntisesti ja on ns. tynnyrimäinen koukka osa joka sopii..auton Lukitus liuskaan...Kahvan takaisin asennus laita kahva ulkopuolelta paikoilleen ja aseta lukitus toimenpiteessä työkalun 4mm(paksu) tynnyrimäinen koukka lukitus pellin taakse siinä on ns. pieni kolo sitä varten lukitus nippelin takana joten koukka asennetaan ns. lukitus pellin taakse kun se on siellä tuetaan työkalua esim. vasemmalla kädellä,etusormen ja peukalon otteella ovipeltiä vasten ja toisellä kädellä vetästään napakka veto kuitenkin tekemättä löysää ettei työkalu lipsahda lukitus pellistä.
ÄLÄ TEE HAKKAAVAA LIIKETTÄ (vaan rauhallisia vetoja)... SILLOIN VAURIOITAT KIINNITYS KLIPSIN SUORAKSI SE ON VAAN PELTIÄ, Näin säästyt ovipahvien irroittamiselta.
Eli ovipahvien pois ottaminen on turhaa siinä usein rikkoontuvat ns. kosteus suojaukset joista on ongelmaa E39:ssä jos ne on rikki.
Comment
-
-
Ei tarvii käydä..jos sinäkin saat selvää ohjeesta
Originally posted by Bmw Master View PostIhan hyvä ohje kun käy apteekissa oikolukemassa.
Olet kai kuullut yrittänyttä ei laiteta..yritän auttaa muita vilpittömästi....
Hyvää päivän jatkoa...
Comment
-
Comment