Heh heh.Toisen vian kun korjaa niin toinen paikka levähtää.Kyseessä e39 manual pommi.Kone pitää kummallista ääntä kun paikallaan nostaa kierroksia (jumputtaa) ja vaihteet ei mene päälle muuten kuin ronskisti vääntämällä ,laatikko ja kytkin tuntuu ajossa terveiltä.Tämäkin vika oli jostain kumman syystä tullut yön aikana.Toinen kummallisuus jonka huomasin liikennevaloissa oli että tyhjäkäynnillä nousi kulutusmittari muutaman kerran edes takas?.Auttakee mitä teen?
Oliko tänään kenties pakkasta enemmän mitä aikaisemmin, eipä nimittäin tullut muuta mieleen mikä yön aikana voisi muuttua jos autolla ei ole ajettu ja toimivana se on sammutettu.
Mikä sitten tyhjäkäynnillä manuaalissa voisi jumputtaa niin moniurahihnan rullat tai laitteet jota tuo hihna/t pyörittää. Toki vika voi olla paljon vakavampikin jos tulee moottorista, mutta vaihtoehtoja on kymmeniä ja ihan turha lähteä noin suppean kertomuksen mukaan arvailemaan. Kokeile nyt vaikka onko visko minkä tuntuinen eli onko akselissa väljää, vesipumppu kun on hyvin yleinen murhe tuon ikäisessä autossa..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Visko ja vesipumppu kunnossa.Voihan toi ääni tulla muualtakin auton alta.Jotenkin tuntuis siltä että noi äänet ja vaihteiden toimimattomuus liittyis toisiinsa:think.
Jos tuollaista epäilet niin voihan siellä kasoismassa, kytkinlevy, asetelma tai työsyteri olla sökö. Nyt hieman tarkempaa kuvausta viasta niin saadaan arvauksien määrää hieman vähennettyä.. Voithan esim. laittaa autosta hieman lisää speksejä, vaikka niillä nyt ei sinänsä mitään merkitystä olisikaan. No ehkä niillä sen verran on, että jos kyseessä on 80tkm ajettu "häkkiauto" niin vika voi olla missä vain. Toisaalta kytkin voi olla hyvinkin tien päässä eikä irroita kunnolla jne. vaikka olisi kuinka huollettu ja hyväkuntoinen auto kyseessä.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Ajettu tolla on jo 206tkm.Voisko toi kaksoismassa,kytkin tai työsylinteri vaikuttaa ääneen ja ravistukseen kaasua painettaessa?.Melkein varma voin olla että moottorissa vika ei ole.Käyn tässä illalla vielä tutkailemassa uudestaan.
Kaksoismassa aiheuttaa ravistusta jos vauhtipyörän jousitus pettää ja kyllä erinäiset äänetkin on mahdollisia, mutta ei se kyllä itsestään yön aikana hajoa..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Pakkasta ollut pari astetta joten tuskin siitä johtuu.Voiko toi kytkin mennä rikki ilman että alkaisi luistaan?.Paikallaan kun pistää vaihteen päälle niin pysyy paikallaan eikä ala ryömiin.Äsken heitin lenkin ja kyllä se tuntuis ajossakin silloin tällöin täristävän.Täytyy kai laittaa kytkinpaketti tilaukseen.
Pakkasta ollut pari astetta joten tuskin siitä johtuu.Voiko toi kytkin mennä rikki ilman että alkaisi luistaan?.Paikallaan kun pistää vaihteen päälle niin pysyy paikallaan eikä ala ryömiin.Äsken heitin lenkin ja kyllä se tuntuis ajossakin silloin tällöin täristävän.Täytyy kai laittaa kytkinpaketti tilaukseen.
Vaihda nesteet eka.
Luultavammin vika löytyy hydrauli puolelta, kuin itse mekanisesta kytkimestä. Paitsi tärinä...
Luultavammin vika löytyy hydrauli puolelta, kuin itse mekanisesta kytkimestä. Paitsi tärinä...
Paitsi että näissä e39:ssä(ja e46:ssa) yleisin vika vaihteiden "kankeuteen" on juurikin mekaaninen, eli kytkinakselissa oleva rasva ei enää toimi, jolloin kytkin ei irrota kunnolla. TIS:sistä löytyy enemmän juttua tästä, ja parempi rasva vaihtoehto. Vika ilmenee parhaiten pakkaskeleillä..
Comment