Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteet ei mene päälle (e39).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jason
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 65

    Vaihteet ei mene päälle (e39).

    Heh heh.Toisen vian kun korjaa niin toinen paikka levähtää.Kyseessä e39 manual pommi.Kone pitää kummallista ääntä kun paikallaan nostaa kierroksia (jumputtaa) ja vaihteet ei mene päälle muuten kuin ronskisti vääntämällä ,laatikko ja kytkin tuntuu ajossa terveiltä.Tämäkin vika oli jostain kumman syystä tullut yön aikana.Toinen kummallisuus jonka huomasin liikennevaloissa oli että tyhjäkäynnillä nousi kulutusmittari muutaman kerran edes takas?.Auttakee mitä teen?
    Volvo v70 2.4T
    ex BMW 528 touring -97
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    Oliko tänään kenties pakkasta enemmän mitä aikaisemmin, eipä nimittäin tullut muuta mieleen mikä yön aikana voisi muuttua jos autolla ei ole ajettu ja toimivana se on sammutettu.

    Mikä sitten tyhjäkäynnillä manuaalissa voisi jumputtaa niin moniurahihnan rullat tai laitteet jota tuo hihna/t pyörittää. Toki vika voi olla paljon vakavampikin jos tulee moottorista, mutta vaihtoehtoja on kymmeniä ja ihan turha lähteä noin suppean kertomuksen mukaan arvailemaan. Kokeile nyt vaikka onko visko minkä tuntuinen eli onko akselissa väljää, vesipumppu kun on hyvin yleinen murhe tuon ikäisessä autossa..
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Jason
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 65

      #3
      Visko ja vesipumppu kunnossa.Voihan toi ääni tulla muualtakin auton alta.Jotenkin tuntuis siltä että noi äänet ja vaihteiden toimimattomuus liittyis toisiinsa:think.
      Volvo v70 2.4T
      ex BMW 528 touring -97

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Jos tuollaista epäilet niin voihan siellä kasoismassa, kytkinlevy, asetelma tai työsyteri olla sökö. Nyt hieman tarkempaa kuvausta viasta niin saadaan arvauksien määrää hieman vähennettyä.. Voithan esim. laittaa autosta hieman lisää speksejä, vaikka niillä nyt ei sinänsä mitään merkitystä olisikaan. No ehkä niillä sen verran on, että jos kyseessä on 80tkm ajettu "häkkiauto" niin vika voi olla missä vain. Toisaalta kytkin voi olla hyvinkin tien päässä eikä irroita kunnolla jne. vaikka olisi kuinka huollettu ja hyväkuntoinen auto kyseessä.
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • Jason
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 65

          #5
          Ajettu tolla on jo 206tkm.Voisko toi kaksoismassa,kytkin tai työsylinteri vaikuttaa ääneen ja ravistukseen kaasua painettaessa?.Melkein varma voin olla että moottorissa vika ei ole.Käyn tässä illalla vielä tutkailemassa uudestaan.
          Volvo v70 2.4T
          ex BMW 528 touring -97

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Kaksoismassa aiheuttaa ravistusta jos vauhtipyörän jousitus pettää ja kyllä erinäiset äänetkin on mahdollisia, mutta ei se kyllä itsestään yön aikana hajoa..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Jos ilmeni tuo vaihteiden vaikeus eka pakkasilla, niin koitappa vaihtaa kytkinneste.
              Olli.

              Comment

              • Jason
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 65

                #8
                Pakkasta ollut pari astetta joten tuskin siitä johtuu.Voiko toi kytkin mennä rikki ilman että alkaisi luistaan?.Paikallaan kun pistää vaihteen päälle niin pysyy paikallaan eikä ala ryömiin.Äsken heitin lenkin ja kyllä se tuntuis ajossakin silloin tällöin täristävän.Täytyy kai laittaa kytkinpaketti tilaukseen.
                Volvo v70 2.4T
                ex BMW 528 touring -97

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by Jason View Post
                  Pakkasta ollut pari astetta joten tuskin siitä johtuu.Voiko toi kytkin mennä rikki ilman että alkaisi luistaan?.Paikallaan kun pistää vaihteen päälle niin pysyy paikallaan eikä ala ryömiin.Äsken heitin lenkin ja kyllä se tuntuis ajossakin silloin tällöin täristävän.Täytyy kai laittaa kytkinpaketti tilaukseen.
                  Vaihda nesteet eka.

                  Luultavammin vika löytyy hydrauli puolelta, kuin itse mekanisesta kytkimestä. Paitsi tärinä...
                  Olli.

                  Comment

                  • Jason
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 65

                    #10
                    Miten noi nesteet vaihdetaan ja eiko sama litku kierrä myös jarruissa?
                    Volvo v70 2.4T
                    ex BMW 528 touring -97

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9997
                      • KVLA

                      #11
                      Kytkin finaalissa.Sitten kun ryömit autosi alle,niin tarkasta varmuudeksi samalla kaikki moottorin ja vaihteiston kiinnikkeet/kumityynyt.

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Vaihda nesteet eka.

                        Luultavammin vika löytyy hydrauli puolelta, kuin itse mekanisesta kytkimestä. Paitsi tärinä...
                        Paitsi että näissä e39:ssä(ja e46:ssa) yleisin vika vaihteiden "kankeuteen" on juurikin mekaaninen, eli kytkinakselissa oleva rasva ei enää toimi, jolloin kytkin ei irrota kunnolla. TIS:sistä löytyy enemmän juttua tästä, ja parempi rasva vaihtoehto. Vika ilmenee parhaiten pakkaskeleillä..
                        Last edited by Racink; 28-12-2008, 12:01.

                        Comment

                        • Pete83
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 120
                          • Raahe

                          #13
                          Itsellä samanmoinen homma (e46). Mitä rasvaa se TIS tarjoaa kytkinakselille?
                          Toyota Avensis (=huoleton)
                          ex: E46 320D Touring

                          Comment

                          • Racink
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 840
                            • Jkl

                            #14
                            Originally posted by Pete83 View Post
                            Itsellä samanmoinen homma (e46). Mitä rasvaa se TIS tarjoaa kytkinakselille?
                            Tuolta löytyy(#24 postaus), ja muutakin tarinaa ongelmasta.

                            Comment

                            • Jason
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 65

                              #15
                              Kytkin oli selvä ja oli kolmesta korvakkeesta kaksi mennyt poikki.Samalla vaihdettiin termarin kansi kun oli halki.Tärinät loppui ja nyt taas toimii
                              Volvo v70 2.4T
                              ex BMW 528 touring -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎