Onko kukaan vaihtanu E39 etu pyörän laakereita?Ite just purkasin laakeri pesän irti, mutta homma ei ollutkaa nii yksinkertanen.Tiedättekö laakerin numeroita, ja yleensäkkin millanen laakeri siellä on.Laakeri pesän takan oli 41mm mutteri joka pitäis saaha auki, mutta se on saatanan tiukassa.Tohtiikohan kaasulla lämmittää?
E39 pyöränlaakeri
Collapse
X
-
Re: E39 pyöränlaakeri
Originally posted by HenryOnko kukaan vaihtanu E39 etu pyörän laakereita?Ite just purkasin laakeri pesän irti, mutta homma ei ollutkaa nii yksinkertanen.Tiedättekö laakerin numeroita, ja yleensäkkin millanen laakeri siellä on.Laakeri pesän takan oli 41mm mutteri joka pitäis saaha auki, mutta se on saatanan tiukassa.Tohtiikohan kaasulla lämmittää?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
-
-
Mistä sinä sen laakerin osasit vaihtaa suoraan, mitkä oli ne oireet siinä autossa?
Ajattelin kun itellä tuntuu olevan melko raskas pyörimään tuo vasemman puolinen vanne ja suuremmissa nopeuksissa rupee täryyttämään, vissiin heittää kuulat siellä välillä vähän poikittain kehällään...?
Meinasin kokeilla tuolla motonetin pyörännavalla josko viat häviäis...
74€ näytti olevan e36:seenkin.__________________________________________________ ____________________________
Comment
-
-
Originally posted by NiinaMistä sinä sen laakerin osasit vaihtaa suoraan, mitkä oli ne oireet siinä autossa?
Ajattelin kun itellä tuntuu olevan melko raskas pyörimään tuo vasemman puolinen vanne ja suuremmissa nopeuksissa rupee täryyttämään, vissiin heittää kuulat siellä välillä vähän poikittain kehällään...?
Meinasin kokeilla tuolla motonetin pyörännavalla josko viat häviäis...
74€ näytti olevan e36:seenkin.E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SicknessOriginally posted by NiinaMistä sinä sen laakerin osasit vaihtaa suoraan, mitkä oli ne oireet siinä autossa?
Ajattelin kun itellä tuntuu olevan melko raskas pyörimään tuo vasemman puolinen vanne ja suuremmissa nopeuksissa rupee täryyttämään, vissiin heittää kuulat siellä välillä vähän poikittain kehällään...?
Meinasin kokeilla tuolla motonetin pyörännavalla josko viat häviäis...
74€ näytti olevan e36:seenkin.
vanne todellakin lämpenee ajossa....parit kerrat tehnyt sillai et alkanut tärryyttämään ihan kunnolla.....
että nyt sit tais jäädä laakerit vaihtamatta ja pitää rueta jarruja remppaan...eli kertokaas viisaimmat mitä nyt...? :roll: :lol:__________________________________________________ ____________________________
Comment
-
-
Vanha aihe esille taas...
Alkoi E39 Touringin vasemmalta puolelta kuulua jurraavaa ääntä. Ääni kuuluu, kun vauhtia on yli 80kmh ja kaartaa oikealle kääntyvään mutkaan. Mielestäni tulee edestä, kun sen voi aistia ratin kautta käsilläkin.
Laakerithan on näköjään suht. halpoja Motonetissä (n.75euroa). Tuleeko tähän hintaan todellakin kokonainen napa? Siis se kokonaisuus, joka on neljällä pultilla kiinni, OSA 5.? Kiinnostaa myös, että onnistuuko navan vaihto paikallaan, ilman että tytyy koko ripustuksia purkaa? Saako ne neljä pulttia helposti auki, vai onko tukivarsien pallonivelet tiellä. Auto on siis 540i. Onko nuo Motonetin navat ok-laatuisia osia, kun varaosaliikkeessa vastaava on 50 euroa kalliimpi?
Comment
-
-
Niin en tiädä miten motonetissa, mutta itse ostin tosiaa bmw:n tiskiltä, ja tuli nimeenomaan toi osa 5 kokonaisuudessaa. Hinta oli sillon jotain yli 200eetä. Niin eihän ne pelkät laakerit hirveen kalliit pelkästään ole, mutta niiden vaihto napaan on työlästä.Mercedes-Benz cls 350
530DA E60
Ex:
Audi A6 2.7 biturbo quattro
523IA E39
520 E34 2Kpl
535 E34
Comment
-
-
Helevetin kuustoista! Rupesi kuulumaan etuvasemmalta jurina 50 km/h alkaen ja se voimistuu mitä kovemmin ajaa. 100 km/h nopeudessa moottoria ei tuon äänen yli enää kuule kuin yli 5000 rpm polkemalla. Moottorin kierrokset tai vaihteet ei vaikuta mitenkään jurinaan.
Olisko se sitten pyörän laakeri? Ratissa tuntuu hiuksen hieno värinä jokseenkin samalla taajuudella kuin tuo jurina kuuluu. Pyörittelin etupyöriä ilmassa ja vasemmalta kuuluu pyöriessä pientä naksahtelua ja hiljaista kohinaa. Oikea puoli pyörii myös vähän herkemmin. Yhtään välystä ei tunnu kummallakaan puolen.
Ja autohan on E39 -97
Comment
-
-
Originally posted by himonussija View PostHelevetin kuustoista! Rupesi kuulumaan etuvasemmalta jurina 50 km/h alkaen ja se voimistuu mitä kovemmin ajaa. 100 km/h nopeudessa moottoria ei tuon äänen yli enää kuule kuin yli 5000 rpm polkemalla. Moottorin kierrokset tai vaihteet ei vaikuta mitenkään jurinaan.
Olisko se sitten pyörän laakeri? Ratissa tuntuu hiuksen hieno värinä jokseenkin samalla taajuudella kuin tuo jurina kuuluu. Pyörittelin etupyöriä ilmassa ja vasemmalta kuuluu pyöriessä pientä naksahtelua ja hiljaista kohinaa. Oikea puoli pyörii myös vähän herkemmin. Yhtään välystä ei tunnu kummallakaan puolen.
Ja autohan on E39 -97Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa
Comment
-
Comment