memebuy23buy

E39 pyöränlaakeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

    E39 pyöränlaakeri

    Onko kukaan vaihtanu E39 etu pyörän laakereita?Ite just purkasin laakeri pesän irti, mutta homma ei ollutkaa nii yksinkertanen.Tiedättekö laakerin numeroita, ja yleensäkkin millanen laakeri siellä on.Laakeri pesän takan oli 41mm mutteri joka pitäis saaha auki, mutta se on saatanan tiukassa.Tohtiikohan kaasulla lämmittää?
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #2
    Re: E39 pyöränlaakeri

    Originally posted by Henry
    Onko kukaan vaihtanu E39 etu pyörän laakereita?Ite just purkasin laakeri pesän irti, mutta homma ei ollutkaa nii yksinkertanen.Tiedättekö laakerin numeroita, ja yleensäkkin millanen laakeri siellä on.Laakeri pesän takan oli 41mm mutteri joka pitäis saaha auki, mutta se on saatanan tiukassa.Tohtiikohan kaasulla lämmittää?
    Se vaihdetaan koko osa sellaisenaan, ei sitä sen enempää kannata avata, uusi maksaa motonetissä 73€ ja KL:ssä 138€.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Olisko tuosta kuvasta apua :roll:
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Henry
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 744
        • Kannus

        #4
        Kiitos vain.Mulla siis on ny toi 5 osa kokonaan pois, mutta jos tosiaan 73 egeen saa ton koko systeemin nii helvetin hyvä.Mutta luulempa vaan että pelkät laakerit maksaa sen verran. :roll:
        Mercedes-Benz cls 350
        530DA E60
        Ex:
        Audi A6 2.7 biturbo quattro
        523IA E39
        520 E34 2Kpl
        535 E34

        Comment

        • Niina
          Bimmer Rookie
          • Sep 2002
          • 87
          • Kuopio

          #5
          Mistä sinä sen laakerin osasit vaihtaa suoraan, mitkä oli ne oireet siinä autossa?

          Ajattelin kun itellä tuntuu olevan melko raskas pyörimään tuo vasemman puolinen vanne ja suuremmissa nopeuksissa rupee täryyttämään, vissiin heittää kuulat siellä välillä vähän poikittain kehällään...?

          Meinasin kokeilla tuolla motonetin pyörännavalla josko viat häviäis...
          74€ näytti olevan e36:seenkin.
          __________________________________________________ ____________________________

          Comment

          • Henry
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 744
            • Kannus

            #6
            Ja ny on vaihdettu laakeri ja todellakin piti ostaa koko systeemi ja hintaa tuli 211Euroa, siis bemarin alkuperäis osa 8)
            Mercedes-Benz cls 350
            530DA E60
            Ex:
            Audi A6 2.7 biturbo quattro
            523IA E39
            520 E34 2Kpl
            535 E34

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Niina
              Mistä sinä sen laakerin osasit vaihtaa suoraan, mitkä oli ne oireet siinä autossa?

              Ajattelin kun itellä tuntuu olevan melko raskas pyörimään tuo vasemman puolinen vanne ja suuremmissa nopeuksissa rupee täryyttämään, vissiin heittää kuulat siellä välillä vähän poikittain kehällään...?

              Meinasin kokeilla tuolla motonetin pyörännavalla josko viat häviäis...
              74€ näytti olevan e36:seenkin.
              Ettei sulla jarru jumittaisi? Oletko kokeillut lämpeneekö kyseinen vanne muita enemmän ajossa?
              E39 520iA -02

              Comment

              • Henry
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 744
                • Kannus

                #8
                Ku pyöritti rengasta nii piti ääntä.
                Mercedes-Benz cls 350
                530DA E60
                Ex:
                Audi A6 2.7 biturbo quattro
                523IA E39
                520 E34 2Kpl
                535 E34

                Comment

                • Henry
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 744
                  • Kannus

                  #9
                  Siis toisin sanoen ku pyöritti navasta jarrusylinterin olessa pois nii piti rahinaa.
                  Mercedes-Benz cls 350
                  530DA E60
                  Ex:
                  Audi A6 2.7 biturbo quattro
                  523IA E39
                  520 E34 2Kpl
                  535 E34

                  Comment

                  • Niina
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2002
                    • 87
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Sickness
                    Originally posted by Niina
                    Mistä sinä sen laakerin osasit vaihtaa suoraan, mitkä oli ne oireet siinä autossa?

                    Ajattelin kun itellä tuntuu olevan melko raskas pyörimään tuo vasemman puolinen vanne ja suuremmissa nopeuksissa rupee täryyttämään, vissiin heittää kuulat siellä välillä vähän poikittain kehällään...?

                    Meinasin kokeilla tuolla motonetin pyörännavalla josko viat häviäis...
                    74€ näytti olevan e36:seenkin.
                    Ettei sulla jarru jumittaisi? Oletko kokeillut lämpeneekö kyseinen vanne muita enemmän ajossa?
                    heh heh...sinäpä sen sanoit...
                    vanne todellakin lämpenee ajossa....parit kerrat tehnyt sillai et alkanut tärryyttämään ihan kunnolla.....

                    että nyt sit tais jäädä laakerit vaihtamatta ja pitää rueta jarruja remppaan...eli kertokaas viisaimmat mitä nyt...? :roll: :lol:
                    __________________________________________________ ____________________________

                    Comment

                    • Terentius
                      Newbiemmer
                      • Jan 2003
                      • 22
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Parempi myöhään...

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2335
                        • Uusimaa

                        #12
                        Vanha aihe esille taas...

                        Alkoi E39 Touringin vasemmalta puolelta kuulua jurraavaa ääntä. Ääni kuuluu, kun vauhtia on yli 80kmh ja kaartaa oikealle kääntyvään mutkaan. Mielestäni tulee edestä, kun sen voi aistia ratin kautta käsilläkin.

                        Laakerithan on näköjään suht. halpoja Motonetissä (n.75euroa). Tuleeko tähän hintaan todellakin kokonainen napa? Siis se kokonaisuus, joka on neljällä pultilla kiinni, OSA 5.? Kiinnostaa myös, että onnistuuko navan vaihto paikallaan, ilman että tytyy koko ripustuksia purkaa? Saako ne neljä pulttia helposti auki, vai onko tukivarsien pallonivelet tiellä. Auto on siis 540i. Onko nuo Motonetin navat ok-laatuisia osia, kun varaosaliikkeessa vastaava on 50 euroa kalliimpi?
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Henry
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 744
                          • Kannus

                          #13
                          Niin en tiädä miten motonetissa, mutta itse ostin tosiaa bmw:n tiskiltä, ja tuli nimeenomaan toi osa 5 kokonaisuudessaa. Hinta oli sillon jotain yli 200eetä. Niin eihän ne pelkät laakerit hirveen kalliit pelkästään ole, mutta niiden vaihto napaan on työlästä.
                          Mercedes-Benz cls 350
                          530DA E60
                          Ex:
                          Audi A6 2.7 biturbo quattro
                          523IA E39
                          520 E34 2Kpl
                          535 E34

                          Comment

                          • himonussija
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 392
                            • Finland

                            #14
                            Helevetin kuustoista! Rupesi kuulumaan etuvasemmalta jurina 50 km/h alkaen ja se voimistuu mitä kovemmin ajaa. 100 km/h nopeudessa moottoria ei tuon äänen yli enää kuule kuin yli 5000 rpm polkemalla. Moottorin kierrokset tai vaihteet ei vaikuta mitenkään jurinaan.

                            Olisko se sitten pyörän laakeri? Ratissa tuntuu hiuksen hieno värinä jokseenkin samalla taajuudella kuin tuo jurina kuuluu. Pyörittelin etupyöriä ilmassa ja vasemmalta kuuluu pyöriessä pientä naksahtelua ja hiljaista kohinaa. Oikea puoli pyörii myös vähän herkemmin. Yhtään välystä ei tunnu kummallakaan puolen.

                            Ja autohan on E39 -97

                            Comment

                            • Cakke
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 27
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by himonussija View Post
                              Helevetin kuustoista! Rupesi kuulumaan etuvasemmalta jurina 50 km/h alkaen ja se voimistuu mitä kovemmin ajaa. 100 km/h nopeudessa moottoria ei tuon äänen yli enää kuule kuin yli 5000 rpm polkemalla. Moottorin kierrokset tai vaihteet ei vaikuta mitenkään jurinaan.

                              Olisko se sitten pyörän laakeri? Ratissa tuntuu hiuksen hieno värinä jokseenkin samalla taajuudella kuin tuo jurina kuuluu. Pyörittelin etupyöriä ilmassa ja vasemmalta kuuluu pyöriessä pientä naksahtelua ja hiljaista kohinaa. Oikea puoli pyörii myös vähän herkemmin. Yhtään välystä ei tunnu kummallakaan puolen.

                              Ja autohan on E39 -97
                              Jepjep..aikalailla samaa ongelmaa on omassakin e39:ssä. Jurina lakkaa, kun kääntää reilusti vasemmalle. Oliko vika laakerissa? Onko se iso homma vaihtaa itse?
                              Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

                              Comment

                              Working...
                              X