Vaihdoin noin 1,5 vuotta sitten uuden turbon autoon (530d -99), vaikka vanha turbo vielä olikin hengissä jotenkin. Epäilys turbon huonosta kunnosta heräsi kun se ptiti ulisevaa ääntä pienillä kierroksilla. Syy ulinaan oli pakosiivestä lähteneet palat, mikä on näille ekoille puhaltimelle se yleisin ongelma. Uudemmat revisiot ovat kuulemma parempia.
Nyt vanha GT2556 turbo lojuu nurkassa tyhjän panttina ja alkoi mitetityttään voisko/kannattaisko sille tehdä mitään? Se on kuitenkin toimivana otettu autosta eli mitää täystuhoa sille ei vielä ole päässyt käymään. Valmistaja sanoo, että näitä Garretin VNT turboja ei voi korjata. Eli onko tästä vanhasta puhaltimesta nyt muuhun kuin verkonpainoksi?
Nyt vanha GT2556 turbo lojuu nurkassa tyhjän panttina ja alkoi mitetityttään voisko/kannattaisko sille tehdä mitään? Se on kuitenkin toimivana otettu autosta eli mitää täystuhoa sille ei vielä ole päässyt käymään. Valmistaja sanoo, että näitä Garretin VNT turboja ei voi korjata. Eli onko tästä vanhasta puhaltimesta nyt muuhun kuin verkonpainoksi?
Comment