Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yhdistyykö e39 M5 keskivaim.pakokaasut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemariukko
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 59

    Yhdistyykö e39 M5 keskivaim.pakokaasut?

    Eli onko molempien lohkojen pakokaasut erillään alusta loppuun vai onko x-pipe välissä,kun ei oikein halkaisematta ota selvää?
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    Kyllä ne kaasut ainakin osittain keskivaimentimen sisällä yhdistyy, suurin osa kaiketi menee kuitenkin omalla puolella ulos asti..
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Bemariukko
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 59

      #3
      540:iin vaan putkistoa tehty ja nyt kulkee pakokaasut kokonaan toisista erotettuna ja melkoinen vaikutus on kyllä ääniin. Nyt on sellainen harva kasin lopsotus ääni,mikä ei kyllä omaan korvaan bmw:een pakoputkesta kivalta kuulosta.
      Noita suoria,ei yhdistyviä "X" pipejähän löytyy ainakin M5 malliin...kumpi lie tehon/väännön kannalta parempi...kellään tietoa?

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        #4
        Supersprintin M5 X-pipe on ainakin juuri tuollainen pakokaasuja "sekoittava", eli saman tyylinen kuin se mikä on sulla 540:n alla...
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Bemariukko
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 59

          #5
          pienemmästä putkesta tehtiin uudet hormit,mut nyt ei sekotu noi pulssit kun ei ole x-pipeä.
          Kuulostaa Corvetelta...ei hjyvä=)

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #6
            Teet niin et putket malliin X ja tuosta x:n taitekohdasta leikkaat molemmat putken seinämät auki ja hitsaat yhteen. Näin ne on tehtaan putketkin tehty.

            Last edited by Dunky; 08-01-2009, 15:23. Reason: EDIT: linkki
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16501
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Bemariukko View Post
              pienemmästä putkesta tehtiin uudet hormit,mut nyt ei sekotu noi pulssit kun ei ole x-pipeä.
              Kuulostaa Corvetelta...ei hjyvä=)
              Miksi pienemmästä ?

              Comment

              • Bemariukko
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 59

                #8
                Oli vanha tuplaputkisto 60mm halkaisijasta, eipä tollanen nuhapumppu kai viittä/kuutta tuumaa hormia tarvitse...kun alkup on 1x70mm.

                Comment

                • JOuMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 587
                  • E-Pohojanmaa

                  #9
                  Originally posted by Bemariukko View Post
                  pienemmästä putkesta tehtiin uudet hormit,mut nyt ei sekotu noi pulssit kun ei ole x-pipeä.
                  Kuulostaa Corvetelta...ei hjyvä=)
                  Tein myös aluksi putket erillään taakse asti tossa omassa ämmässä,tuli aika kupla volkkarin tapaset korkeat pärinät yläkierroksille ei hyvä.Alkuperäisessä putkistossa nuo putket yhtyy tossa heti kattien jälkeen. Ja kuulemma vääntöä katoaa jos nuo pulssit ei sekotu kuten esim Supersprintin x-pipes ja alkuperäsessä.Avasin uudestaan ton kohdan jossa ne putket yhdistyy,eli nr.7 kiinnikkeen kohdalla ja tuli huomattavasti paremmat mörinät Magnaflown pöntöillä ja tuolla nr.1 välivaimentajalla.
                  E30 329i M50 Turbo (SOLD)
                  E39 M5 Twinturbo
                  Audi Coupe Quattro 2.5 20vT
                  Transporter T5GP 2.0tdi 132Kw
                  Audi A8l 4.0tfsi
                  E24 635Csi

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎