Omani on 4/99 (ml 163tkm) ja ei kuluta enää yhtään öljyä venttiilikoppien tiivisteiden vaihdon jälkeen.Moottoriöljyt vaihtui samalla Mobilista Castroliin.Vanhoillakin tiivisteillä ja Mobilin ölpillä hävikki oli melko pientä.
Tiivisteet tuli vaihdettua lähinnä hajuhaittojen vuoksi.Kun öljytippa satunnaisesti pääsi valahtamaan kuumalle pakosarjalle/putkelle,niin käry pölähti ohjaamoon,esim. liikennevaloissa.
Lisäyksenä sen verran,että tuohon omaani vaihtuu uudet öljyt suodattimineen joka syksy,eli n. 15tkm:n välein.
Kuulin, että 15,000km matkalla ns. ehjätiivisteinen yksilö kuluttaa aina sen 0,2-0,3l ölsää. Ja tuo kuulosti minusta paljolta.
Tero
Mielestäni tuo taas on vähän kun jotkin autot saattaa haukata saman tuhannelle kilometrille. Ei kait tuota paria desiä huomaa edes mittatikusta kun monesti se pieni viivojen väli on litran verran. :think Eli jos ton verran kuluttaa öljyä niin ei tarvi lisätä 15tkm vaihtovälillä.
Kuulin, että 15,000km matkalla ns. ehjätiivisteinen yksilö kuluttaa aina sen 0,2-0,3l ölsää. Ja tuo kuulosti minusta paljolta.
Tero
Tuo voi pitää täysin paikkansa.Eihän tuota kulutusmäärää huomaa edes öljytikusta.Tuollaisen "kulutuksen"
aiheuttama öljyvaje on niin mitätön,että kun katsoo mittatikua kylmiltään tai hieman lämpöisellä moottorilla,niin heittoa mittatikussa tulee varmasti enemmin.Joten tuota ei voi mielestäni vielä laskea öljynkulutukseksi.
Juu tiedän,pitäisi ölpät tarkastaa aina kymällä koneella,mutta vertailun vuoksi...
KOmastani en huomannut että olisiko öljy vähentynyt kun juuri vaihdoin ne. Edellisillä rullattiin noin 15Tkm kanssa. Mielestäni jos kasikone vie tuolla matkalla 2-3dl niin aika sallittava määrä sillä esim. Mitsubishi Sigma 3.0 V6 / Nissan Maxima 3.0 V6 vie ohejkirjan mukaan noin 1l / 1000Km.
Oma -99 540iA ei myöskään kulutta öljyä juurikaan vaihtovälillä. Ei huomaa mittatikusta katsoessa vajuamista. 110tkm ajettu laitos.
Ihmettelin vaan noita yllämainittuja 10tkm-15tkm vaihtovälejä. Omassa autossa huoltonäytön mukaan voisi ajella jopa yli 20tkm. Toki tietty jo ennen keltaisen valon syttymistä käyttänyt huollossa.
Oma -99 540iA ei myöskään kulutta öljyä juurikaan vaihtovälillä. Ei huomaa mittatikusta katsoessa vajuamista. 110tkm ajettu laitos.
Ihmettelin vaan noita yllämainittuja 10tkm-15tkm vaihtovälejä. Omassa autossa huoltonäytön mukaan voisi ajella jopa yli 20tkm. Toki tietty jo ennen keltaisen valon syttymistä käyttänyt huollossa.
Älä ihmettele.En minä omaani ainakaan noita ölppiä vaihda huoltoilmaisimen mukaan,vaan aikataulullisesti kerran vuodessa.Tulee sen verran lyhyttä ajoa (nappi peli kaupunkipyöritykseen),että en halua kaikkea paskaa ja kondensiovesiä pidenpään koneessa kierrättää.Eipä kerry sitä mustaa töhkää koneen sisäpuolelle,mitä moni ihmettelee aukaistuaan venttiilikopan.
Mielestäni tuo 0,2 - 0,3 litran öljynkulutus 15000km:lle on todella pieni määrä ja siitä ei missään nimessä tarvitse huolestua. Autot ovat yksilöitä, toinen kuluttaa hieman öljyä öljynvaihtovälille ja toinen ei lainkaan. Myös omat ajotavat ja käytetty öljylaatu, jopa öljyn merkki, voivat vaikuttaa öljyn kulutukseen.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment