Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d lämmöt ei pysy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A_C_E
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 26
    • Ilmajoki

    E39 530d lämmöt ei pysy

    Eli vika on että lämmöt laskee kun lähtee ajamaan maantietä ja Benkaran mukaan ei voi olla termostaatti koska noissa vehkeissä se hajotessaan kuulemma menee kiinni hajotessaan eli kone keittäis eikä kylmenisi. Myöskään egr se ei voi olla koska se on tulpattu. Vika on ollut siitä lähtien kun auton hommasin. Voisiko autoon olla tehty termostaattiin jonkinlainen patentti että päästäis hieman esim. läpi jatkuvasti.
    F30 330E m-sport
    ex:
    Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
    e39 540i m-sport -96
    e65 730d -03
    e39 530da m-sport -03
    e39 530dat -02,
    e34 540i -94 Sedan
    e34 525tds -93 Touring
    e36 325i -93 Coupe,
    e36 325i -91 sedan
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Ainakin omakohtaisten kokemusten mukaan termostaatit hajoavat yleisemmnin niin päin, että ne jäävät auki. Sinunkin kertomasi puoltaa sitä.

    Eikö se kuitenkin ole niin, että poikkeus vahvistaa säännön. Jos tuo sinun korjaamosi on sitä mieltä, että termari ei voi olla rikki, niin ei se silti ole mahdotonta vaikka olisikin rikki. Itse lähtisin ainakin tutkiin tuota termaria.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 776
      • Gallia = Kinnula

      #3
      Kaverilla oli samat oireet, egr termostaattia tarjotaan aina ensiksi, ei korjaantunut sillä.
      Päätermostaatti oli rikki.
      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        kyllä on paljon yleisempää että se jumittaa auki
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Jos EGR on tulpattu, niin sitä suuremmalla syyllä EGR-termari voi olla syyllinen, kun pakokaasut eivät lämmitä jäähdytysnesteitä. EGR-termaria tarjotaan aina ensin, koska se vikaantuu yleisemmin kuin päätermari, on varsin edullinen ja helppo vaihtaa.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • O.J
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 66
            • Helsinki

            #6
            Mulla teki e39 530d samaa moottoritieajossa eli lämmöt laski. Vaihdoin termarin ja ongelmat hävisivät. Suosittelen myös vesipumpun vaihtoa samalla, itselläni oli tämäkin lähes tiensä päässä ja vaihto onnistuu helposti samalla termarin vaihdon yhteydessä.

            Comment

            • A_C_E
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 26
              • Ilmajoki

              #7
              Nyt on "oikea" termostaatti vaihdettu ja lämmöt pysyy hienosti niinkuin pitääkin, eli rikki oli vaikka ei pitänyt olla mahdollista benkaran mukaan
              F30 330E m-sport
              ex:
              Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
              e39 540i m-sport -96
              e65 730d -03
              e39 530da m-sport -03
              e39 530dat -02,
              e34 540i -94 Sedan
              e34 525tds -93 Touring
              e36 325i -93 Coupe,
              e36 325i -91 sedan

              Comment

              • Mad_Mike
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 177
                • Oulun seutu

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Jos EGR on tulpattu, niin sitä suuremmalla syyllä EGR-termari voi olla syyllinen, kun pakokaasut eivät lämmitä jäähdytysnesteitä. EGR-termaria tarjotaan aina ensin, koska se vikaantuu yleisemmin kuin päätermari, on varsin edullinen ja helppo vaihtaa.

                ongelmana on jos läpötila on 0 - -7 'C niin ei lämmöt nouse kuin sinisen ylärajaan maantie ajossa. webasto ei toimi tällähetkellä ja egr on tulpattu. Plussakeleillä on lämmöt ollu melkolailla normaalit. Eli onkohan tuosa termari vikaakin vai johtuuko se lämpöjen vähyys vaan tosta ku ei weba toimi? autona siis 530d -02 At
                530XD LCI M-Sport

                ex E39 530iA M-Sport
                ex E39 530dAT

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Mad_Mike View Post
                  ongelmana on jos läpötila on 0 - -7 'C niin ei lämmöt nouse kuin sinisen ylärajaan maantie ajossa. webasto ei toimi tällähetkellä ja egr on tulpattu. Plussakeleillä on lämmöt ollu melkolailla normaalit. Eli onkohan tuosa termari vikaakin vai johtuuko se lämpöjen vähyys vaan tosta ku ei weba toimi? autona siis 530d -02 At
                  Kyllä se motti näillä keleillä lämpenee normaalilämpöihin ilman Webastoakin. Tuosta EGR-termarista kannattaa lähteä liikkeelle.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Mad_Mike
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 177
                    • Oulun seutu

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Kyllä se motti näillä keleillä lämpenee normaalilämpöihin ilman Webastoakin. Tuosta EGR-termarista kannattaa lähteä liikkeelle.
                    Nyt on egr termostaatti vaihdettu ja taas tarkenee! kiitoksia neuvosta
                    530XD LCI M-Sport

                    ex E39 530iA M-Sport
                    ex E39 530dAT

                    Comment

                    • Kari hoo
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 85
                      • Kymenlaakso

                      #11
                      Samaa ongelmaa kysytään.. . E39 525dA -02, lämmöt laski pakkasella viime kevättalvella vielä reilusti, ja kävin vaihdattamassa päätermarin, lämmöt nousi lähinnä kevään saapuessa ja pientä maskia viritellessä munuaisten eteen, mutta nyt syksyllä lähellä nollakelejä ei lämppärimittarin viisari nouse tuonne klo12 saakka vaan jää johonkin puoliväliin. EGR on tulpattu, mutta voiko tuo EGR vaikuttaa noin paljoa - luulisi että jos pakokaasut ei lämmitä egärrää niin ei se pitäisi läpikään laskea jäähdytinnestevirtaa?? oliko mitä muita vaihtoehtoja kylmille nesteille paitsi nuo 2 termaria:think

                      Comment

                      • k-asp
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 51
                        • Seinäjoki

                        #12
                        EGR-termari

                        Itselläni saman ikäinen M-Sport 525dA ja tulppasin EGR:n. Lämmöt eivät nousseet kun max klo 10. Vaihdoin EGR-termarin (aikaa meni noin 15min) ja tämän jälkeen ei mitään ongemia lämmön kanssa. EGR-termari oli jumittunut auki eikä siksi nostanut koneen lämpöjä. Suosittelen vaihtamaan.

                        Originally posted by Kari hoo View Post
                        Samaa ongelmaa kysytään.. . E39 525dA -02, lämmöt laski pakkasella viime kevättalvella vielä reilusti, ja kävin vaihdattamassa päätermarin, lämmöt nousi lähinnä kevään saapuessa ja pientä maskia viritellessä munuaisten eteen, mutta nyt syksyllä lähellä nollakelejä ei lämppärimittarin viisari nouse tuonne klo12 saakka vaan jää johonkin puoliväliin. EGR on tulpattu, mutta voiko tuo EGR vaikuttaa noin paljoa - luulisi että jos pakokaasut ei lämmitä egärrää niin ei se pitäisi läpikään laskea jäähdytinnestevirtaa?? oliko mitä muita vaihtoehtoja kylmille nesteille paitsi nuo 2 termaria:think
                        -E39 525dA touring m-sport-
                        -E34 tds-

                        Comment

                        • Rocker
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1023
                          • Suburb of SUUR-Oulu

                          #13
                          Itselläkin marmoritiskille vie matka, ajattelin EGR-termarista aloittaa moottorin huonon lämpenemisen vian etsinnän. Tarviiko jäähdytysnesteitä tipauttaa pois ko.projektin takia?
                          --Tero
                          2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                          Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                          EX: 524Tda, 324TdicT
                          Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                          ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Originally posted by Rocker View Post
                            Itselläkin marmoritiskille vie matka, ajattelin EGR-termarista aloittaa moottorin huonon lämpenemisen vian etsinnän. Tarviiko jäähdytysnesteitä tipauttaa pois ko.projektin takia?
                            --Tero
                            Ei tarvitse. Kun teet vaihdon moottori kylmänä, ulostulevan nesteen määrä on desin luokkaa...
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • 530D M-Sport
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 110
                              • Tampere

                              #15
                              Mietin tuossa kanssa että ei minullakaan nouse lämmöt tuonne keskitasolle eli siis normaaliin ja webastokin toimii, ei siis kaupunki eikä maantieajossa. Auto oli juuri benkarassa huollossa ja sanoivat että termostaatti oli rikki vaikka vaihdoin sen kahtaviikkoa ennen benkaraan vientiä sveitsissä. Eli jotain taitaa olla kans vialla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎