Eli vika on että lämmöt laskee kun lähtee ajamaan maantietä ja Benkaran mukaan ei voi olla termostaatti koska noissa vehkeissä se hajotessaan kuulemma menee kiinni hajotessaan eli kone keittäis eikä kylmenisi. Myöskään egr se ei voi olla koska se on tulpattu. Vika on ollut siitä lähtien kun auton hommasin. Voisiko autoon olla tehty termostaattiin jonkinlainen patentti että päästäis hieman esim. läpi jatkuvasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d lämmöt ei pysy
Collapse
X
-
Ainakin omakohtaisten kokemusten mukaan termostaatit hajoavat yleisemmnin niin päin, että ne jäävät auki. Sinunkin kertomasi puoltaa sitä.
Eikö se kuitenkin ole niin, että poikkeus vahvistaa säännön. Jos tuo sinun korjaamosi on sitä mieltä, että termari ei voi olla rikki, niin ei se silti ole mahdotonta vaikka olisikin rikki. Itse lähtisin ainakin tutkiin tuota termaria.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
-
-
kyllä on paljon yleisempää että se jumittaa aukiF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Jos EGR on tulpattu, niin sitä suuremmalla syyllä EGR-termari voi olla syyllinen, kun pakokaasut eivät lämmitä jäähdytysnesteitä. EGR-termaria tarjotaan aina ensin, koska se vikaantuu yleisemmin kuin päätermari, on varsin edullinen ja helppo vaihtaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Nyt on "oikea" termostaatti vaihdettu ja lämmöt pysyy hienosti niinkuin pitääkin, eli rikki oli vaikka ei pitänyt olla mahdollista benkaran mukaanF30 330E m-sport
ex:
Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
e39 540i m-sport -96
e65 730d -03
e39 530da m-sport -03
e39 530dat -02,
e34 540i -94 Sedan
e34 525tds -93 Touring
e36 325i -93 Coupe,
e36 325i -91 sedan
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos EGR on tulpattu, niin sitä suuremmalla syyllä EGR-termari voi olla syyllinen, kun pakokaasut eivät lämmitä jäähdytysnesteitä. EGR-termaria tarjotaan aina ensin, koska se vikaantuu yleisemmin kuin päätermari, on varsin edullinen ja helppo vaihtaa.
ongelmana on jos läpötila on 0 - -7 'C niin ei lämmöt nouse kuin sinisen ylärajaan maantie ajossa. webasto ei toimi tällähetkellä ja egr on tulpattu. Plussakeleillä on lämmöt ollu melkolailla normaalit. Eli onkohan tuosa termari vikaakin vai johtuuko se lämpöjen vähyys vaan tosta ku ei weba toimi? autona siis 530d -02 At530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Originally posted by Mad_Mike View Postongelmana on jos läpötila on 0 - -7 'C niin ei lämmöt nouse kuin sinisen ylärajaan maantie ajossa. webasto ei toimi tällähetkellä ja egr on tulpattu. Plussakeleillä on lämmöt ollu melkolailla normaalit. Eli onkohan tuosa termari vikaakin vai johtuuko se lämpöjen vähyys vaan tosta ku ei weba toimi? autona siis 530d -02 AtE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllä se motti näillä keleillä lämpenee normaalilämpöihin ilman Webastoakin. Tuosta EGR-termarista kannattaa lähteä liikkeelle.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Samaa ongelmaa kysytään.. . E39 525dA -02, lämmöt laski pakkasella viime kevättalvella vielä reilusti, ja kävin vaihdattamassa päätermarin, lämmöt nousi lähinnä kevään saapuessa ja pientä maskia viritellessä munuaisten eteen, mutta nyt syksyllä lähellä nollakelejä ei lämppärimittarin viisari nouse tuonne klo12 saakka vaan jää johonkin puoliväliin. EGR on tulpattu, mutta voiko tuo EGR vaikuttaa noin paljoa - luulisi että jos pakokaasut ei lämmitä egärrää niin ei se pitäisi läpikään laskea jäähdytinnestevirtaa?? oliko mitä muita vaihtoehtoja kylmille nesteille paitsi nuo 2 termaria:think
Comment
-
-
EGR-termari
Itselläni saman ikäinen M-Sport 525dA ja tulppasin EGR:n. Lämmöt eivät nousseet kun max klo 10. Vaihdoin EGR-termarin (aikaa meni noin 15min) ja tämän jälkeen ei mitään ongemia lämmön kanssa. EGR-termari oli jumittunut auki eikä siksi nostanut koneen lämpöjä. Suosittelen vaihtamaan.
Originally posted by Kari hoo View PostSamaa ongelmaa kysytään.. . E39 525dA -02, lämmöt laski pakkasella viime kevättalvella vielä reilusti, ja kävin vaihdattamassa päätermarin, lämmöt nousi lähinnä kevään saapuessa ja pientä maskia viritellessä munuaisten eteen, mutta nyt syksyllä lähellä nollakelejä ei lämppärimittarin viisari nouse tuonne klo12 saakka vaan jää johonkin puoliväliin. EGR on tulpattu, mutta voiko tuo EGR vaikuttaa noin paljoa - luulisi että jos pakokaasut ei lämmitä egärrää niin ei se pitäisi läpikään laskea jäähdytinnestevirtaa?? oliko mitä muita vaihtoehtoja kylmille nesteille paitsi nuo 2 termaria:think-E39 525dA touring m-sport-
-E34 tds-
Comment
-
-
Itselläkin marmoritiskille vie matka, ajattelin EGR-termarista aloittaa moottorin huonon lämpenemisen vian etsinnän. Tarviiko jäähdytysnesteitä tipauttaa pois ko.projektin takia?
--Tero2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
EX: 524Tda, 324TdicT
Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
Comment
-
-
Originally posted by Rocker View PostItselläkin marmoritiskille vie matka, ajattelin EGR-termarista aloittaa moottorin huonon lämpenemisen vian etsinnän. Tarviiko jäähdytysnesteitä tipauttaa pois ko.projektin takia?
--TeroExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Mietin tuossa kanssa että ei minullakaan nouse lämmöt tuonne keskitasolle eli siis normaaliin ja webastokin toimii, ei siis kaupunki eikä maantieajossa. Auto oli juuri benkarassa huollossa ja sanoivat että termostaatti oli rikki vaikka vaihdoin sen kahtaviikkoa ennen benkaraan vientiä sveitsissä. Eli jotain taitaa olla kans vialla...
Comment
-
Comment