Mitä muuten tuo egr-termari maksaa ja missä sijaitsee? Ja alkaako oleen aika vaihtaa myös vesipumppu, auto on -02 ja ajettu 244tkm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d lämmöt ei pysy
Collapse
X
-
Lainataas hieman tätä threadia.
Mulla kyllä lämmöt lopulta nousee sinne 85:n, jopa maantieajossa, mutta siinä kestää vaan todella kauan. Normaalilla 15min työmatkalla rauhallisesti (5:lla alle 1500rpm) ajellessa nousee vasta 70:n asti.
Lämmittääköhän tuo webastolla automaattisesti minkälaisiin lämpöihin asti? Tuntuisi 65 astetta tulevan ihan parissa minuutissa, mutta siitä 70:n kipuaminen kestää sitten vartin. 70:stä ylöspäin pääsee sitten, jos ajelee selvästi pidempään (85 tuli muistaakseni 45 minuutissa) tai kaupungissa tai polkaisee muutaman kerran vähän reippaammin. Nytkin, kun aamulla polkaisin pari kertaa vähän reippaammin juuri ennen töihin saapumista, näytti salavalikon lämpömittari 79C työpaikan pihaan kaartaessa. Alaspäin lämmöt eivät sentään ole mielestäni lähteneet astetta-paria enempää laskemaan.
Eli onkohan tuo ihan normaalia, vai olisiko syytä epäillä termostaatin/termostaattien kuntoa?e61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
-
Itellä oli saman tyyppisiä ongelmia, että lämmöt nousi jonnekin 70:een asti parhaillaan ja tosi hitaasti. (20km) Egr-termari vaihtoon ja nyt muutaman asteen pakkasillakin lämmöt on 90:ssä 5 km:n jälkeen. Vaikka on webasto niin ei sekään auttanut lämpöjä nostamaan rikkinäisellä egr-termarilla. Ja se paska vielä huutaa ja syö siellä turhaan polttoainetta ku ei lämmöt nouse. Jälleenmyyjältä termari 35€.
Eli eiköhän se oo sullakin tod.näköisesti egr-termari palvelunsa palvellu. On kuitenkin niin halpa osa ja ite vaihtaa 15-30 min et ei kyllä kannata sen takia jättää vaihtamatta
Originally posted by pere View PostLainataas hieman tätä threadia.
Mulla kyllä lämmöt lopulta nousee sinne 85:n, jopa maantieajossa, mutta siinä kestää vaan todella kauan. Normaalilla 15min työmatkalla rauhallisesti (5:lla alle 1500rpm) ajellessa nousee vasta 70:n asti.
Lämmittääköhän tuo webastolla automaattisesti minkälaisiin lämpöihin asti? Tuntuisi 65 astetta tulevan ihan parissa minuutissa, mutta siitä 70:n kipuaminen kestää sitten vartin. 70:stä ylöspäin pääsee sitten, jos ajelee selvästi pidempään (85 tuli muistaakseni 45 minuutissa) tai kaupungissa tai polkaisee muutaman kerran vähän reippaammin. Nytkin, kun aamulla polkaisin pari kertaa vähän reippaammin juuri ennen töihin saapumista, näytti salavalikon lämpömittari 79C työpaikan pihaan kaartaessa. Alaspäin lämmöt eivät sentään ole mielestäni lähteneet astetta-paria enempää laskemaan.
Eli onkohan tuo ihan normaalia, vai olisiko syytä epäillä termostaatin/termostaattien kuntoa?
Comment
-
-
Originally posted by Tukep View PostItellä oli saman tyyppisiä ongelmia, että lämmöt nousi jonnekin 70:een asti parhaillaan ja tosi hitaasti. (20km) Egr-termari vaihtoon ja nyt muutaman asteen pakkasillakin lämmöt on 90:ssä 5 km:n jälkeen. Vaikka on webasto niin ei sekään auttanut lämpöjä nostamaan rikkinäisellä egr-termarilla. Ja se paska vielä huutaa ja syö siellä turhaan polttoainetta ku ei lämmöt nouse. Jälleenmyyjältä termari 35€.
Eli eiköhän se oo sullakin tod.näköisesti egr-termari palvelunsa palvellu. On kuitenkin niin halpa osa ja ite vaihtaa 15-30 min et ei kyllä kannata sen takia jättää vaihtamatta
Mietin tuossa, että kun autosta on softalla itse egr pois käytöstä, että voisikohan tuon egr:n termarille ja -jäähdyttimelle menevän vesiletkun vain tulpata? Tuskin siellä jäähdytykselle kovin kovasti tarvetta on, jos ei pakokaasutkaan sitä kautta kierrä?
Onko jollakulla kokemusta tuon egr:n vesikierron tulppaamisesta? Näin maalaisjärjellä ajatellen pelkän termarille menevän letkun irroitus ja tulppaus ei varmaan riitä? Järjestelmään päässee ilmaa sen jälkeen? Eli kannattaisikohan löydä molemmat päät (tai tuleva letku ja termarin sisääntulo) tukkoon, tai peräti ohittaa koko egr:n jäähdytys, eli yhdistää jollakin sopivalla liittimellä egr:n jäähdytyspulikalle menevä ja sieltä lähteä letku?e61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
-
Älä yritä ajatella asiaa noin monimutkaisesti..:think Tukit vaan egr-termarin ja se on siinä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostÄlä yritä ajatella asiaa noin monimutkaisesti..:think Tukit vaan egr-termarin ja se on siinä.
Originally posted by -TapiPurin termostaatin ja tein sisälle sopivankokoisen möykyn joka tukkii linjan (1/2" vääntiön hylsy kuusiokolopäällä sattui olemaan sopiva ja termostaatin jousenkin jätin paikalleen painamaan hylsyä).e61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
-
Tuostakin selviää helpommalla kun kääntää sen sisällä olevan osan vaan toisin päin.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostTuostakin selviää helpommalla kun kääntää sen sisällä olevan osan vaan toisin päin.Otin sieltä sisältä rojut pois ja laitoin tilalle kolikon ja mutterin joita jousi nyt painaa. Sopivan kokoiseksi osoittautui virolainen 1 kruunun kolikko. Termostaatin sisällä olevan metalliholkinkin jätin pois, koska sen alle tullut kolikko korotti sitä sen verran, ettei kansi olisi mennyt enää tiiviisti kiinni.
Itse termostaatin takimmainen pultti oli kohtuu ikävä irroittaa ja lopultahan tuosta olisi selvinnyt pelkän termostaatille tulevan letkun irroittamisella, mutta tulipahan nyt irrotettua koko termostaatti ja ihmeteltyä.
Jäähdytysnestettä ei tullut ulos yhtään, eli joko sitä oli ennestään vähän vähän, tai sitten yön yli seisominen auttoi.
Koeajolenkillä lämmöt nousivat muutamassa minuutissa 75 asteeseen, eli mittari keskelle ja noin 15min kuluessa 85:n. Pienellä polkemisella lämmöt nousevat kyllä ylemmäskin (90), mutta putoavat sitten heti taas tuohon 85:n tasolle. Eli eiköhän tuo viritys pysäytä nyt ainkin suurimman osan EGR:n jäähdyttimelle menevästä jäähdytysnesteestä.e61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostOnko 99-vuoden 530d:ssä vielä EGR:ää?
Lämmöt vajaana täällä, ja osaluettelot eivät EGR:n termostaattia listaa tuolla vuosiluvulla. Selviänkö siis pelkällä päätermarin vaihdolla?
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostOnko 99-vuoden 530d:ssä vielä EGR:ää?
Lämmöt vajaana täällä, ja osaluettelot eivät EGR:n termostaattia listaa tuolla vuosiluvulla. Selviänkö siis pelkällä päätermarin vaihdolla?Originally posted by Incidious View PostEi ole tuossa vielä. Tulee vasta facelift mallissa. Eli selviät pelkällä päätermarin vaihdolla. kannattaa muuten kysyä merkkiliikkeestä termaria kun täälläpäin oli varaosaliikkeessä 77€ ja merkkiliikkeessä 57€.
Comment
-
-
Ok, kiitos molemmille tiedosta! Ja täytyy kysyä Laakkoselta termarin hintaa.
Värkättiin munuaisiin tiukat pahvit, mutta tuntui kone käyvän sen jälkeen entistä kylmempänä.
Kaverille mennessä motarilla pysyi mittari melkein keskellä, rampissa moottorijarrutuksessa rupesi hieman tippumaan. Pois tullessa ei noussut keskelle missään vaiheessa..G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Itsellä samanlaiset oireet hävisi päätermarin vaihdolla. Auto 530d 2/99. Testivalikosta katsottuna lämmöt ei nousseet viallisella termarilla yli 73 asteen, nyt nousee taas 88 asteeseen.
Kannattaa sitten huomioida että ainakin merkkiliikkeestä löytyy kahta erilaista termaria vesipumpun mallista riippuen. Poikkeavat toisistaan lähinnä yhden kiinnityspultin sijainnin osalta, paikalla ollessaan lähes mahdotonta todeta kumpi siellä on.
Itse sain, yllätys yllätys, ensin sen väärän vaikka merkkiliikkeen kaveri sanoi alustanumerolla oikein tutkineensa asiaa että varmasti tulisi oikein.
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostItsellä samanlaiset oireet hävisi päätermarin vaihdolla. Auto 530d 2/99. Testivalikosta katsottuna lämmöt ei nousseet viallisella termarilla yli 73 asteen, nyt nousee taas 88 asteeseen.
Kannattaa sitten huomioida että ainakin merkkiliikkeestä löytyy kahta erilaista termaria vesipumpun mallista riippuen. Poikkeavat toisistaan lähinnä yhden kiinnityspultin sijainnin osalta, paikalla ollessaan lähes mahdotonta todeta kumpi siellä on.
Itse sain, yllätys yllätys, ensin sen väärän vaikka merkkiliikkeen kaveri sanoi alustanumerolla oikein tutkineensa asiaa että varmasti tulisi oikein.E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88
Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa
Comment
-
Comment