Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i e39 jarrunesteen määrä ja hultovälinäytön nollaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hartsa1
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 77
    • Ylivieska

    523i e39 jarrunesteen määrä ja hultovälinäytön nollaus?

    Pitäis vaihtaa autoon öljyt ja jarrunesteet.
    Kuin paljon jarrujärjestelmään menee jarrunestettä?
    Miten tuo jarrunesteenvaihtovalo ja huoltovälinäyttö nollataan?
    BMW 320i touring 2007
    BMW R1200 Gs lc 2013
    Ex:BMW 320 da touring -06
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by hartsa1 View Post
    Pitäis vaihtaa autoon öljyt ja jarrunesteet.
    Kuin paljon jarrujärjestelmään menee jarrunestettä?
    Miten tuo jarrunesteenvaihtovalo ja huoltovälinäyttö nollataan?
    Alle litra, yleensä puolella pärjää, mutta ottaa litran niin ei käy vähäksi, vaikkei kerrasta onnistuisikaan.
    Olli.

    Comment

    • hartsa1
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 77
      • Ylivieska

      #3
      Originally posted by Rocla View Post
      Alle litra, yleensä puolella pärjää, mutta ottaa litran niin ei käy vähäksi, vaikkei kerrasta onnistuisikaan.
      Ok, onko tietoa miten nuo huoltovälivalot saa nollattua kotikonstein?
      BMW 320i touring 2007
      BMW R1200 Gs lc 2013
      Ex:BMW 320 da touring -06

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Tasan litra, mutta kannattaa ostaa 1,5l, niin jää pelivaraa ilmaukseen.

        Huoltovalon nollaus: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113401
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • hartsa1
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 77
          • Ylivieska

          #5
          Vieläkö joku tietäis että miten nollataan tuo jarrunesteenvaihtovalo, niin oisin enemmän ku kiitollinen...
          BMW 320i touring 2007
          BMW R1200 Gs lc 2013
          Ex:BMW 320 da touring -06

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Olli.

            Comment

            • Alfredson
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 463
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by hartsa1 View Post
              Vieläkö joku tietäis että miten nollataan tuo jarrunesteenvaihtovalo, niin oisin enemmän ku kiitollinen...
              Suosittelisin, jos aikoo jatkuvasti nollata itse, niin huoltovälinnollaajan ostamista. Ei ole kovin kova uhraus siinä rahamäärässä mitä vanha E39 tulee loppujensalopuksi rahaa nielemään. Ehkä kannattaa ostaa samantein sellainen jolla voi airbag valonkin kuitata
              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

              Comment

              • hartsa1
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 77
                • Ylivieska

                #8
                Ei toiminu tuo johdonpätkällä huoltovälinäytön nollaus...
                BMW 320i touring 2007
                BMW R1200 Gs lc 2013
                Ex:BMW 320 da touring -06

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by kaol View Post
                  Tasan litra, mutta kannattaa ostaa 1,5l, niin jää pelivaraa ilmaukseen.

                  Huoltovalon nollaus: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113401
                  Kun ei laske ilmaa jarrujärjestelmään niin ei tarvitse ilmata.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by hartsa1 View Post
                    Ei toiminu tuo johdonpätkällä huoltovälinäytön nollaus...
                    Uutta yritystä.

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Kun ei laske ilmaa jarrujärjestelmään niin ei tarvitse ilmata.
                    Mites sitten vaihtaa jarrunesteet? Ei sinne ilmaa tarvitsekkaan laittaa, mutta ilmattava on kuitenkin, että saa letkuista/putkista vaihdettua nesteet.
                    Last edited by Bmw Master; 25-01-2009, 19:34.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Uutta yritystä.



                      Mites sitten vaihtaa jarrunesteet? Ei sinne ilmaa tarvitsekkaan laittaa, mutta ilmattava on kuitenkin, että saa letkuista/putkista vaihdettua nesteet.
                      Yleinen metodi esim korjaamoissa on imaista nestesäiliö tyhjäksi ja sitten laittaa pullo päälle tai paineella toimiva nesteen syöttö joka täyttää säiliötä samaan tahtiin kun ilmaruuveista imetään/lasketaan neste ulos.
                      Näin toimimalla neste vaihtuu sen verran "täysin" että seuraavan kaksi vuotta nesteet toimii (tai ainaki säiliöltä mitattu vesipitoisuus pysyy selkeästi alle vaihtorajan). Näin vaihdan itsellenikin.

                      Tallissa toimiessa takaiskuventtiilillä toimiva pulloon menevä letku ja perinteinen pumppaus (kuten ilmatessa) on ihan OK jarrunesteen vaihtamiseksi.
                      Last edited by petrolhead; 25-01-2009, 20:04.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Yleinen metodi esim korjaamoissa on imaista nestesäiliö tyhjäksi ja sitten laittaa pullo päälle tai paineella toimiva nesteen syöttö joka täyttää säiliötä samaan tahtiin kun ilmaruuveista imetään/lasketaan neste ulos.
                        Eli käytännössä ilmataan. Kotikäytössä pumppaus-nippojen avaus on ainut vaihtoehto, joten ylimääräistä nestettä hiukan tarvitaan.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Eli käytännössä ilmataan. Kotikäytössä pumppaus-nippojen avaus on ainut vaihtoehto, joten ylimääräistä nestettä hiukan tarvitaan.
                          Ei. Ilmaamista tehdään silloin kun putkissa/letkuissa tai sylintereissä on ilmaa. Kuvaamassani tavassa uusi neste työntää vanhaa edellään. Tottakai ne sekoittuu mutta sillä ei ole hevonvittua merkitystä. Jarrunestejärjestelmää ei kannata laskea tyhjäksi.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Kotikäytössä pumppaus-nippojen avaus on ainut vaihtoehto, joten ylimääräistä nestettä hiukan tarvitaan.
                            Minä olen käyttänyt sellaista Varaosamaailmasta ostettua Luftman-nimistä viritystä eli jarrunestesäiliön korkin tilalle laitetaan toinen korkki jossa on ilmaletku, siihen 1-1,5 barin paine esim. vararenkaasta. Ensin säiliö tyhjäksi ja uutta nestettä täyteen ja sitten vaan nipat yksi kerrallaan auki ja lisää uutta nestettä ennen kuin säiliö tyhjenee.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Minä olen käyttänyt sellaista Varaosamaailmasta ostettua Luftman-nimistä viritystä eli jarrunestesäiliön korkin tilalle laitetaan toinen korkki jossa on ilmaletku, siihen 1-1,5 barin paine esim. vararenkaasta. Ensin säiliö tyhjäksi ja uutta nestettä täyteen ja sitten vaan nipat yksi kerrallaan auki ja lisää uutta nestettä ennen kuin säiliö tyhjenee.
                              Minkälaisella volyymillä sitä nestettä tuossa tulee? Tuossa kokeiltiin juuri hommaa itsetehdyllä virityksellä. Eli ylimääräinen säiliön korkki, jossa tubeless-venttiili. Laitettiin n. 1,5 bar, mutta ilmausnipoista tuli nestettä lähinnä tipoittain. Enempää painetta ei uskaltanut laittaa, kun tuollakin säiliön seinät jo hieman pullistelivat.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎