Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring ja sedan eroja ajettavuudessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPN
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 1

    e39 touring ja sedan eroja ajettavuudessa?

    elikkä jos alusta kunnossa onko eroja ajettavuudessa? muutamaa paljon ajettua koittaneena touring tuntui paremmalta.
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    #2
    Originally posted by MPN View Post
    elikkä jos alusta kunnossa onko eroja ajettavuudessa? muutamaa paljon ajettua koittaneena touring tuntui paremmalta.
    vaikea kyllä keksiä miksi noin olisi :think minusta sedan on:

    -kevyempi
    -hiljaisempi
    -jäykempi koriltaan

    En myöskään ole vakuuttunut että touringin ilmajouset takana olisivat puhtaasti ajotuntuman kannalta eduksi (pl. reilusti kuormattu auto). Sanoisin että korimallia olennaisempaa on kuitenkin se että alusta on kunnossa, säädöissä sekä rengastus tasapainossa.
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Touringissa on tehty kompromisseja esim iskareiden sijoittelussa kuormatilan takia. Erot voivat olla pieniä mutta varmasti sedanin hyväksi.
      ---

      Comment

      • HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 998
        • 29100/310053

        #4
        Originally posted by -Tapi View Post
        Touringissa on tehty kompromisseja esim iskareiden sijoittelussa kuormatilan takia. Erot voivat olla pieniä mutta varmasti sedanin hyväksi.
        Muistelisin että myös keulan iskarit eroavat osanumeroiltaan, sedania on saanut varmaan viidellä eri alustalla (vakio, huonon tien, parit M-alustat ja EDC ) Tourinkiin vain vakio tai M.

        E34:ssa on käsittääkseni lähes 1:1 alusta korimallien välillä, nykyistä 5-satkua ei ole tullut sen syvemmin tutkailtua - E61:stä ei vissiin ole edes tehty muutakuin ilmapalkeilla?
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Originally posted by HC91 View Post
          Muistelisin että myös keulan iskarit eroavat osanumeroiltaan, sedania on saanut varmaan viidellä eri alustalla (vakio, huonon tien, parit M-alustat ja EDC ) Tourinkiin vain vakio tai M.

          E34:ssa on käsittääkseni lähes 1:1 alusta korimallien välillä, nykyistä 5-satkua ei ole tullut sen syvemmin tutkailtua - E61:stä ei vissiin ole edes tehty muutakuin ilmapalkeilla?
          E34:ssa tosiaan on samat alustat Sedan/Touring. Tosin takajousien jäykkyydet on varmaan erit. Autot on kuitenkin käytökseltään aikalailla erilaisia Touringin ollessa "raskasperäisempi".
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎