Auto on Saksasta tuotu E39 525 TDS farkku vm 2002, autossa automaatti-ilmastointi.
Ulkölämpötila on mittariston mukaan +30 c vaikka ulkona oikeasti pakkasta...
Mittarin mukainen ulkolämpötila vaihteli puolisen astetta molempiin suuntiin ajon aikana.
Moottorin lämpötila näytti mittarin mukaan normaalilta, eli mittari oli suorassakulmassa kuten muissakin E39:ssä kun sitä oli ajanut sen verran että auton moottorin tavoitelämpötila on saavutettu..
Voisiko tuo ulkolämpötilan virhe olla oire jostain syvemmästä vai voisiko olla vain pelkkä anturivika tms...
Vaikuttaako virheellinen ulkolämpötila tietokoneen asetuksiin, toisin sanoen säätää polttoaineen suhteita yms. väärin?
Ulkölämpötila on mittariston mukaan +30 c vaikka ulkona oikeasti pakkasta...
Mittarin mukainen ulkolämpötila vaihteli puolisen astetta molempiin suuntiin ajon aikana.
Moottorin lämpötila näytti mittarin mukaan normaalilta, eli mittari oli suorassakulmassa kuten muissakin E39:ssä kun sitä oli ajanut sen verran että auton moottorin tavoitelämpötila on saavutettu..
Voisiko tuo ulkolämpötilan virhe olla oire jostain syvemmästä vai voisiko olla vain pelkkä anturivika tms...
Vaikuttaako virheellinen ulkolämpötila tietokoneen asetuksiin, toisin sanoen säätää polttoaineen suhteita yms. väärin?
Comment