Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d puhaltaa kylmää tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    e39 530d puhaltaa kylmää tyhjäkäynnillä

    Huomasin tosiaan, että on alkanut nyt puhaltaa kylmempää ilmaa kun esim pysähtyy liikennevaloihin! Itse epäilen kv-pumppua kun kaiketi siellä on mersun tapaan kaksi, yksi weballe ja yksi muuten vaan moottorin pyöriessä avustaa veden kiertoa.

    Esilämmitystä käytettäessä kaikki toimii samalla tavalla kuin ennenkin eli toimii.

    Joku on varmasti törmännyt ko ongelmaan niin apuja kaivattaisi, kv-pumpun sijaintia, osanumeroita, hintoja jne...
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1372
    • Oulainen

    #2
    Eikohän tuo toinen joka on vesiventtilien alla ole tarkoitettu nimenomaan varmistamaan vedenkierto lämmityslaitteenkennolle asti, myös tyhjäkäynnillä.

    edit. Tämä pumppuhan kierrättää taukolämmitys moodissa nestettä että myös auto sammuksissa saataisin lämmin vesi kiertämään kennoon.

    -Janne
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Kiertovesipumppu vesiventtiilien alapuolella, tulee samassa paketissa venttiilien kanssa (Nr 19).

      Kaikissa yksilöissä ei tuota pumppua ole lainkaan (kuten itsellä). Sille ei ole tarvetta, kun Webaston pumppu hoitaa tehtävän kierron ollessa pysyvästi sarjassa Webaston kanssa. Jos taas vesikierrossa on nuo kuvassakin näkyvät T-liitokset, pitäisi löytyä erillinen pumppu. Pumpun syöttöjännite tulee suoraan IHKA:lta.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2016
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by jsr85 View Post
        Eikohän tuo toinen joka on vesiventtilien alla ole tarkoitettu nimenomaan varmistamaan vedenkierto lämmityslaitteenkennolle asti, myös tyhjäkäynnillä.

        edit. Tämä pumppuhan kierrättää taukolämmitys moodissa nestettä että myös auto sammuksissa saataisin lämmin vesi kiertämään kennoon.

        -Janne
        Tolla teorialla mulla pitäisi olla aina kylmä kun auto on tyhjäkäynnillä, ei oo nääs koko pumppua tässä mun vehkeessä...:think
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          niin kyllä mullakin oli aamulla niin koppi kuin moottori lämmin kun oli esilämmitys päällä! Silti tulee mieleen, että sen täytyy olla kv-pumppu, koska kyseinen vika on ilmestynyt tänään!

          Täytyy tutkia pumppua jos vaikka olisi juntturassa... ja toisaalta harvoin sitä valoissa kauaa ollaan!!

          Tulikin mieleen, että jos weban oma pumppu riittääkin wepan ollessa käynnissä kennolle saakka, mutta lämpöjen saavutettua normaalin niin wepa sammuu ja samalla sammuu sen pumppukin, niin tällöin kierto ei riitä kennolle tyhjäkäynnillä.. Sammuuko wepan pumppu kun wepa sammuu?
          Last edited by VolvoTDi; 23-01-2009, 21:05.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1372
            • Oulainen

            #6
            Originally posted by schwarze View Post
            Tolla teorialla mulla pitäisi olla aina kylmä kun auto on tyhjäkäynnillä, ei oo nääs koko pumppua tässä mun vehkeessä...:think
            Lukikohan tuossa että VARMISTAMAAN????
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2016
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by jsr85 View Post
              Lukikohan tuossa että VARMISTAMAAN????
              Mitäs sitten jos sitä lisäpumppua ei ole, eikö lämmönkierto sitten pumpullisessa niinkuin varmistu ja kun pumputtomassa niinkuin mulla, kumminkin lämmintä riittää, eikö se tarkoita että pumputtomassa pitäisi olla KYLMÄ aina tyhjäkäynnillä.
              Letkujärjestelyt saattavat olla se sana...
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎