ongelmana olisi että alle 3000 kiekan ei tapahdu mitään, vika alkoi kun turbon paineputki irtosi,kiinnilaiton jälkeen toimi taas jonkin aikaa,mutta taas kiihtyy kuin vanha 200d mese, mutta kun kiekkaa on yli 3000 taas tapahtuu.turbolla ajettu 40tkm ja autolla 270tkm. taitaa korjaamo kutsua
530d e39 tehot jossain
Collapse
X
-
Testeriin mars..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
530d -e39 käyntihäikät jatkuu
Originally posted by Rahu View PostTesteriin mars..
Comment
-
-
Originally posted by kosa View PostNyt on käyty johtojenpäässä . Vaihdettu ilmamassamittari ja koodattu, lisäksi kuulema egr venttiili sökö. Asentajan mukaan venttiilin sisäholkki on tullut 1cm ulos,(kuuluu olla )mutta kun ei ole tietoa ostin uuden turhaan ja sehän on samanlainen ,eikä käynti parantunut mitenkään.Tukin venttiilin alipaineletkun auto alkoi toimia, ei ole enää käynti ongelmia.Olisikohan kellään tietoa missä mennään,ei viitsisi maksaa turhasta. Ken tietäisi korjaamon jossa on oikeita ammatti asentajia Hki alueelta.
Mitä vikakoodeja autossa oli?
EGR venttiilin toimimattomuudella ei ole mitään tekemistä käyntiin eikä siten vaikuta siihen, paitsi jos se on jostain vuotanut.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostMillä perusteella ilmamassamittari oli sökö?
Mitä vikakoodeja autossa oli?
EGR venttiilin toimimattomuudella ei ole mitään tekemistä käyntiin eikä siten vaikuta siihen, paitsi jos se on jostain vuotanut.
Vikakoodeista ei kukaan puhunnut mitään
Egr venttiili oli kuulema jumissa pitää putsata tai parempi vaihtaa
halpaa hommaa 4 päivää vuokra auto,osat,huoltolasku ja suuri vitutus
Comment
-
-
Helpoimmalla päässee kun vain tukkii sen EGR:n, olkoonkin että lykkää vikakoodin, jonka ei pitäisi käyntiin vaikuttaa? Toinen vaihtoehto että softaa sen kiinni. Täysin turha keksintö tuo EGR.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by kosa View PostTämän korjaamon tietojen mukaan kun ottaa johdon irti ilmamassamittarista niin auto alkaa toimia, koodauksen jälkeen löyty egr vika
Vikakoodeista ei kukaan puhunnut mitään
Egr venttiili oli kuulema jumissa pitää putsata tai parempi vaihtaa
halpaa hommaa 4 päivää vuokra auto,osat,huoltolasku ja suuri vitutus
ihan vaan vinkkinä sellainen juttu että kun käyttää autoaan huollossa/vikakoodin luvussa, kannatta vaatia (=mainita asiasta) se printti niistä vikakoodeista ENNEN kuin ne nollataan, helpottaa vianhakua huomattavasti jälkikäteen jos sellaiseen on aihetta. jo ihan siitänkin syystä että se printti kuuluu hintaankin, siitä ei tarvitse maksaa ylimääräistä.
ei ole sen pyytäjälle kovin suuri henkinen suorite pyytää eikä sen antajalle fyysinen suorite painaa sitä "tulosta"-nappia.
tietenkään yleisesti ottaen kun joku random-jannu X vie autoaan huoltoon, ei hän varmaankaan sen kummemmin osaa, ymmärrä tai liekkö edes haluaakaan tietää nippelitietoa sen tarkemmin vaan syytää toiminta-tonnin poikineen verstaalle jotta parsisivat kiulun nippuun ja liikkeelle. harrastajat varmaankin sitten taasen tinkaa ja kyselee vitutukseen asti kaiken mahdollisen ja mahdottoman, ainakin minä teen näin kun vaadin rahalle kanssa vastinetta silloin joskus kun on pakko korjaamolla käydä.
näillä tämänpäivän hinnoilla se on jo kaikkien palvelun hankkijoiden (=maksajien) kansalaisvelvollisuus.
Comment
-
-
Originally posted by kosa View PostNyt on käyty johtojenpäässä . Vaihdettu ilmamassamittari ja koodattu, lisäksi kuulema egr venttiili sökö. Asentajan mukaan venttiilin sisäholkki on tullut 1cm ulos,(kuuluu olla )mutta kun ei ole tietoa ostin uuden turhaan ja sehän on samanlainen ,eikä käynti parantunut mitenkään.Tukin venttiilin alipaineletkun auto alkoi toimia, ei ole enää käynti ongelmia.Originally posted by kosa View PostTämän korjaamon tietojen mukaan kun ottaa johdon irti ilmamassamittarista niin auto alkaa toimia, koodauksen jälkeen löyty egr vika
Vikakoodeista ei kukaan puhunnut mitään
Egr venttiili oli kuulema jumissa pitää putsata tai parempi vaihtaa
Itse EGR-venttiili on helppo putsata ja sen venttiiliä kiinni pitävän jousen voima testata.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
omassa oli vedottomuutta alle 3000rpm.. ahtopaineen tunnistin imusarjan takaosassa.. kannattaa tarkistaa liitokset ettei ole hapettunu ja laittaa vaikka jotain kontaktispraytä sinne..
kyseinen systeemi säätelee turbon ahtopainetta alle 3000rpm.. 3000rpm jälkeen turbo tulee muutenkin jo mukaan kunnolla .. jostain luin näin.. mutta kannattanee koittaa..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Nyt käytin autoa laakkosella,ainot mitä saatiin aikaan vuorokaudessa oli vikakoodi ja vastaus kysymykseen koska sen voisi korjata oli ei ole aikaa eikä varaosia, muutenki hyvin ylimielistä voi vittu mitä touhua.Sama juttu tuntui olevan keravalla.Taitaa olla liian vaativia töitä bmw korjaamoille.Tässä on juoksutettu pitkin korjaamoita ,mitta täyttyi ostin perkele toyota hiace 4wd ja uuden. Ikävä on bemun ajo ominaisuuksia ,mutta kun kukaan ei pysty korjaa niin näin kävi.Ei muuta kuin hyvää jatkoa kaikille.
Comment
-
-
Voisko liittyä tuohon ilmamäärämittariin, kun auton kulutus nousee pari litraa sataselle ja "voimasavua" alkaa pukkaamaan normaalia enemmän? Alkoi oireilemaan, kun vedin "hieman" raskaampaa peräkärryäOtin ilmamäärämittarin töpselin pois ja kulutus laski normaali tasolle ja savutus hävisi. Olen lukenut foorumilta, että pelkän anturin vaihtaminen ei välttämättä paranna tilannetta, koska anturin asento toleranssi olisi aika tiukka eli pienikin asemointi heitto vaikuttaa toimivuuteen?:think
-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
-
-
Originally posted by Terjama75 View PostVoisko liittyä tuohon ilmamäärämittariin, kun auton kulutus nousee pari litraa sataselle ja "voimasavua" alkaa pukkaamaan normaalia enemmän? Alkoi oireilemaan, kun vedin "hieman" raskaampaa peräkärryäOtin ilmamäärämittarin töpselin pois ja kulutus laski normaali tasolle ja savutus hävisi. Olen lukenut foorumilta, että pelkän anturin vaihtaminen ei välttämättä paranna tilannetta, koska anturin asento toleranssi olisi aika tiukka eli pienikin asemointi heitto vaikuttaa toimivuuteen?:think
..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostRahun sanoin "Testeriin mars.."-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
-
-
Originally posted by kosa View PostNyt käytin autoa laakkosella,ainot mitä saatiin aikaan vuorokaudessa oli vikakoodi ja vastaus kysymykseen koska sen voisi korjata oli ei ole aikaa eikä varaosia, muutenki hyvin ylimielistä voi vittu mitä touhua.Sama juttu tuntui olevan keravalla.Taitaa olla liian vaativia töitä bmw korjaamoille.Tässä on juoksutettu pitkin korjaamoita ,mitta täyttyi ostin perkele toyota hiace 4wd ja uuden. Ikävä on bemun ajo ominaisuuksia ,mutta kun kukaan ei pysty korjaa niin näin kävi.Ei muuta kuin hyvää jatkoa kaikille.
Järki ratkaisu tuo merkin vaihto. Ei näissä BMW kotteroissa ole luotettavuus kohdallaan, kuin taas TOI-OTASSA.-530dA 600 Nm
- BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
Comment
-
-
Järki ratkaisu tuo merkin vaihto. Ei näissä BMW kotteroissa ole luotettavuus kohdallaan, kuin taas TOI-OTASSA.
Minun mielestä suurin vika nykyään ei ole autoissa vaan autokorjaamoissa. En ihmettele yhtään että porukka hermostuu jos ostaa 50k€:n auton ja sitten siihen tulevaa vikaa joutuu korjuuttamaan useita kertoja, koska siellä liikkeessä ei osata / haluta tehdä mitään tutkivaa korjaamista. Testeriä osataan käyttää, mutta esim. anturien yms. oskilloskoopilla tms. testaaminen tuntuu kaikkien puheiden perusteella olevan sellaista tiedettä jota ei kukaan hallitse. Osaavalle autoasentajalle ei pitäisi olla mitenkään uutta tuollaisten asioiden mittaaminen. Minä en henkilökohtaisesti halua uskoa siihen etteikö niitä osattaisi mitata. Asian täytyy olla halusta ja ( ahneudesta) kiinni.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
Comment