530d e39 tehot jossain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosa
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 7

    530d e39 tehot jossain

    ongelmana olisi että alle 3000 kiekan ei tapahdu mitään, vika alkoi kun turbon paineputki irtosi,kiinnilaiton jälkeen toimi taas jonkin aikaa,mutta taas kiihtyy kuin vanha 200d mese, mutta kun kiekkaa on yli 3000 taas tapahtuu.turbolla ajettu 40tkm ja autolla 270tkm. taitaa korjaamo kutsua
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Testeriin mars..
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • kosa
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 7

      #3
      530d -e39 käyntihäikät jatkuu

      Originally posted by Rahu View Post
      Testeriin mars..
      Nyt on käyty johtojenpäässä . Vaihdettu ilmamassamittari ja koodattu, lisäksi kuulema egr venttiili sökö. Asentajan mukaan venttiilin sisäholkki on tullut 1cm ulos,(kuuluu olla )mutta kun ei ole tietoa ostin uuden turhaan ja sehän on samanlainen ,eikä käynti parantunut mitenkään.Tukin venttiilin alipaineletkun auto alkoi toimia, ei ole enää käynti ongelmia.Olisikohan kellään tietoa missä mennään,ei viitsisi maksaa turhasta. Ken tietäisi korjaamon jossa on oikeita ammatti asentajia Hki alueelta.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by kosa View Post
        Nyt on käyty johtojenpäässä . Vaihdettu ilmamassamittari ja koodattu, lisäksi kuulema egr venttiili sökö. Asentajan mukaan venttiilin sisäholkki on tullut 1cm ulos,(kuuluu olla )mutta kun ei ole tietoa ostin uuden turhaan ja sehän on samanlainen ,eikä käynti parantunut mitenkään.Tukin venttiilin alipaineletkun auto alkoi toimia, ei ole enää käynti ongelmia.Olisikohan kellään tietoa missä mennään,ei viitsisi maksaa turhasta. Ken tietäisi korjaamon jossa on oikeita ammatti asentajia Hki alueelta.
        Millä perusteella ilmamassamittari oli sökö?

        Mitä vikakoodeja autossa oli?

        EGR venttiilin toimimattomuudella ei ole mitään tekemistä käyntiin eikä siten vaikuta siihen, paitsi jos se on jostain vuotanut.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • kosa
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 7

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Millä perusteella ilmamassamittari oli sökö?

          Mitä vikakoodeja autossa oli?

          EGR venttiilin toimimattomuudella ei ole mitään tekemistä käyntiin eikä siten vaikuta siihen, paitsi jos se on jostain vuotanut.
          Tämän korjaamon tietojen mukaan kun ottaa johdon irti ilmamassamittarista niin auto alkaa toimia, koodauksen jälkeen löyty egr vika

          Vikakoodeista ei kukaan puhunnut mitään

          Egr venttiili oli kuulema jumissa pitää putsata tai parempi vaihtaa

          halpaa hommaa 4 päivää vuokra auto,osat,huoltolasku ja suuri vitutus

          Comment

          • gubbe89
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 314
            • Mouhijärvi

            #6
            Helpoimmalla päässee kun vain tukkii sen EGR:n, olkoonkin että lykkää vikakoodin, jonka ei pitäisi käyntiin vaikuttaa? Toinen vaihtoehto että softaa sen kiinni. Täysin turha keksintö tuo EGR.
            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
            ex. E34 525 TDS Touring -93
            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
            ex. Yamaha YZF 1000R -02
            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
            ex. E34 535i -88
            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

            Comment

            • bmw e34
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 633
              • raahe

              #7
              Originally posted by kosa View Post
              Tämän korjaamon tietojen mukaan kun ottaa johdon irti ilmamassamittarista niin auto alkaa toimia, koodauksen jälkeen löyty egr vika

              Vikakoodeista ei kukaan puhunnut mitään

              Egr venttiili oli kuulema jumissa pitää putsata tai parempi vaihtaa

              halpaa hommaa 4 päivää vuokra auto,osat,huoltolasku ja suuri vitutus

              ihan vaan vinkkinä sellainen juttu että kun käyttää autoaan huollossa/vikakoodin luvussa, kannatta vaatia (=mainita asiasta) se printti niistä vikakoodeista ENNEN kuin ne nollataan, helpottaa vianhakua huomattavasti jälkikäteen jos sellaiseen on aihetta. jo ihan siitänkin syystä että se printti kuuluu hintaankin, siitä ei tarvitse maksaa ylimääräistä.
              ei ole sen pyytäjälle kovin suuri henkinen suorite pyytää eikä sen antajalle fyysinen suorite painaa sitä "tulosta"-nappia .

              tietenkään yleisesti ottaen kun joku random-jannu X vie autoaan huoltoon, ei hän varmaankaan sen kummemmin osaa, ymmärrä tai liekkö edes haluaakaan tietää nippelitietoa sen tarkemmin vaan syytää toiminta-tonnin poikineen verstaalle jotta parsisivat kiulun nippuun ja liikkeelle. harrastajat varmaankin sitten taasen tinkaa ja kyselee vitutukseen asti kaiken mahdollisen ja mahdottoman, ainakin minä teen näin kun vaadin rahalle kanssa vastinetta silloin joskus kun on pakko korjaamolla käydä .
              näillä tämänpäivän hinnoilla se on jo kaikkien palvelun hankkijoiden (=maksajien) kansalaisvelvollisuus.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Originally posted by kosa View Post
                Nyt on käyty johtojenpäässä . Vaihdettu ilmamassamittari ja koodattu, lisäksi kuulema egr venttiili sökö. Asentajan mukaan venttiilin sisäholkki on tullut 1cm ulos,(kuuluu olla )mutta kun ei ole tietoa ostin uuden turhaan ja sehän on samanlainen ,eikä käynti parantunut mitenkään.Tukin venttiilin alipaineletkun auto alkoi toimia, ei ole enää käynti ongelmia.
                Originally posted by kosa View Post
                Tämän korjaamon tietojen mukaan kun ottaa johdon irti ilmamassamittarista niin auto alkaa toimia, koodauksen jälkeen löyty egr vika
                Vikakoodeista ei kukaan puhunnut mitään
                Egr venttiili oli kuulema jumissa pitää putsata tai parempi vaihtaa
                Jos ilmamassa-anturin piuhan irrottaa testimielessä, siinä tapahtuu paljon muutakin. Esim. EGR:n toiminta disabloituu. Eli tässä tapauksessa vika EGR:n alipainetta ohjaavassa solenoidissa tai itse solenoidin ohjauksessa voisi aiheuttaa tuollaisen ongelman. Toisaalta nythän auto on "korjattu", jos kerran EGR-venttiilin alipaineletkun irrottamisen jälkeen auto toimii.

                Itse EGR-venttiili on helppo putsata ja sen venttiiliä kiinni pitävän jousen voima testata.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Exami
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 986
                  • Hyvinkää, Tuusula

                  #9
                  omassa oli vedottomuutta alle 3000rpm.. ahtopaineen tunnistin imusarjan takaosassa.. kannattaa tarkistaa liitokset ettei ole hapettunu ja laittaa vaikka jotain kontaktispraytä sinne..

                  kyseinen systeemi säätelee turbon ahtopainetta alle 3000rpm.. 3000rpm jälkeen turbo tulee muutenkin jo mukaan kunnolla .. jostain luin näin.. mutta kannattanee koittaa..
                  sigpic
                  Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                  Comment

                  • kosa
                    Newbiemmer
                    • Oct 2008
                    • 7

                    #10
                    Nyt käytin autoa laakkosella,ainot mitä saatiin aikaan vuorokaudessa oli vikakoodi ja vastaus kysymykseen koska sen voisi korjata oli ei ole aikaa eikä varaosia, muutenki hyvin ylimielistä voi vittu mitä touhua.Sama juttu tuntui olevan keravalla.Taitaa olla liian vaativia töitä bmw korjaamoille.Tässä on juoksutettu pitkin korjaamoita ,mitta täyttyi ostin perkele toyota hiace 4wd ja uuden. Ikävä on bemun ajo ominaisuuksia ,mutta kun kukaan ei pysty korjaa niin näin kävi.Ei muuta kuin hyvää jatkoa kaikille.

                    Comment

                    • Terjama75
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 60
                      • Oulu

                      #11
                      Voisko liittyä tuohon ilmamäärämittariin, kun auton kulutus nousee pari litraa sataselle ja "voimasavua" alkaa pukkaamaan normaalia enemmän? Alkoi oireilemaan, kun vedin "hieman" raskaampaa peräkärryä Otin ilmamäärämittarin töpselin pois ja kulutus laski normaali tasolle ja savutus hävisi. Olen lukenut foorumilta, että pelkän anturin vaihtaminen ei välttämättä paranna tilannetta, koska anturin asento toleranssi olisi aika tiukka eli pienikin asemointi heitto vaikuttaa toimivuuteen?:think
                      -----------------------------------
                      320d STW -08

                      aikaisempaa kalustoa:
                      525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        #12
                        Originally posted by Terjama75 View Post
                        Voisko liittyä tuohon ilmamäärämittariin, kun auton kulutus nousee pari litraa sataselle ja "voimasavua" alkaa pukkaamaan normaalia enemmän? Alkoi oireilemaan, kun vedin "hieman" raskaampaa peräkärryä Otin ilmamäärämittarin töpselin pois ja kulutus laski normaali tasolle ja savutus hävisi. Olen lukenut foorumilta, että pelkän anturin vaihtaminen ei välttämättä paranna tilannetta, koska anturin asento toleranssi olisi aika tiukka eli pienikin asemointi heitto vaikuttaa toimivuuteen?:think
                        Rahun sanoin "Testeriin mars.."
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • Terjama75
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 60
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by jsr85 View Post
                          Rahun sanoin "Testeriin mars.."
                          Juu, Inpalla on katottu ja yli 500:n meni livedata kun ilmamäärää tiirailin. Kannattaako siis vaihtaa pelkkä ilmamäärä anturi vai koko paketti?
                          -----------------------------------
                          320d STW -08

                          aikaisempaa kalustoa:
                          525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                          Comment

                          • Metalgod
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 201
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by kosa View Post
                            Nyt käytin autoa laakkosella,ainot mitä saatiin aikaan vuorokaudessa oli vikakoodi ja vastaus kysymykseen koska sen voisi korjata oli ei ole aikaa eikä varaosia, muutenki hyvin ylimielistä voi vittu mitä touhua.Sama juttu tuntui olevan keravalla.Taitaa olla liian vaativia töitä bmw korjaamoille.Tässä on juoksutettu pitkin korjaamoita ,mitta täyttyi ostin perkele toyota hiace 4wd ja uuden. Ikävä on bemun ajo ominaisuuksia ,mutta kun kukaan ei pysty korjaa niin näin kävi.Ei muuta kuin hyvää jatkoa kaikille.

                            Järki ratkaisu tuo merkin vaihto. Ei näissä BMW kotteroissa ole luotettavuus kohdallaan, kuin taas TOI-OTASSA.
                            -530dA 600 Nm
                            - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 926
                              • Sotkamo--Oulu

                              #15
                              Järki ratkaisu tuo merkin vaihto. Ei näissä BMW kotteroissa ole luotettavuus kohdallaan, kuin taas TOI-OTASSA.
                              No jaa. Ei BMW ehkä vähävikaisin auto ole, mutta en usko että uudet toyotkaan on. Veljeni on Toyotan merkkiliikkellä töissä ja kyllä niissä uusissa kuulostaa( dieseleissä) olevan vikoja kuten muissakin. Hiace mahtaa kuitenkin olla lujimpia laitteita mitä kaupassa myydään.

                              Minun mielestä suurin vika nykyään ei ole autoissa vaan autokorjaamoissa. En ihmettele yhtään että porukka hermostuu jos ostaa 50k€:n auton ja sitten siihen tulevaa vikaa joutuu korjuuttamaan useita kertoja, koska siellä liikkeessä ei osata / haluta tehdä mitään tutkivaa korjaamista. Testeriä osataan käyttää, mutta esim. anturien yms. oskilloskoopilla tms. testaaminen tuntuu kaikkien puheiden perusteella olevan sellaista tiedettä jota ei kukaan hallitse. Osaavalle autoasentajalle ei pitäisi olla mitenkään uutta tuollaisten asioiden mittaaminen. Minä en henkilökohtaisesti halua uskoa siihen etteikö niitä osattaisi mitata. Asian täytyy olla halusta ja ( ahneudesta) kiinni.
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              Working...
                              X