memebuy23buy

530d e39 tehot jossain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

    #16
    täytyy myös muistaa että kaikkia antureita ei kannata merkkiliikkeessä alkaa testaamaan kauaa koska siellä maksaa työtunnit paljon ja sehän vasta harmittaa jos testaamisella olisi jo löyty uusi anturi kiinni ja auto toimisi. Omista laitteista pyrin tutkimaan vikaa ennen kun ostan mitään uutta.

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Terjama75 View Post
      Juu, Inpalla on katottu ja yli 500:n meni livedata kun ilmamäärää tiirailin. Kannattaako siis vaihtaa pelkkä ilmamäärä anturi vai koko paketti?
      Jos otsikon mukaisesta ajoneuvosta kyse, niin kunnossa ollessaan pitäis mennä 900-1000 lukemaan. Jos pelkän anturin löydät jostain niin hyvä. Jos koko paketti vaihtuu uudemman malliseen niin vaatii koodauksen. Hommaa kuitenkin Boschin maffi, muun merkkiset pelaa heikonpuoleisesti näissä vehkeissä.
      Last edited by Thuppu; 10-08-2010, 06:20.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Terjama75
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 60
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Thuppu View Post
        Jos otsikon mukaisesta ajoneuvosta kyse, niin kunnossa ollessaan pitäis mennä 900-1000 lukemaan. Jos pelkän anturin löydät jostain niin hyvä. Jos koko paketti vaihtuu uudemman malliseen niin vaatii koodauksen. Hommaa kuitenkin Boschin maffi, muun merkkiset pelaa heikonpuoleisesti näissä vehkeissä.
        Eli toi Actual charge air mass flow? Mulla INPa on uusi tuttavuus..kuten myös BMW. Auto on siis 530d 02/99. Kuvassa näyttää olevan tyhjäkäynnillä (lainattu kuva jostain foorumeiden syövereistä) http://img16.imageshack.us/f/analog2.jpg/ .
        -----------------------------------
        320d STW -08

        aikaisempaa kalustoa:
        525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

        Comment

        • Terjama75
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 60
          • Oulu

          #19
          Hieman live dataa. kuvat otettu tyhjäkäynnillä.
          täysikaasu kiihdytyksessä:
          - rate main injection meni tappiin
          - pre supply pressure ~3.5

          pienellä kaasun painolla noin 50 vauhdissa inst.air mass ja soll air mass meni tappiin ja samalla kulutus mittari kiipesi huippuunsa:think

          Kun ilmamäärämittarin deaktivoi eli vetää johdon veks niin kulutus laskee ja auto kiihtyy tasaisemmin...

          Onko tuttua dataa kenellekään? veikkaus edelleen toi ilmamäärämittari mutta köyhä ei viitsi lotolla osia arpoa
          Attached Files
          -----------------------------------
          320d STW -08

          aikaisempaa kalustoa:
          525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #20
            Lukaiseppas tuo: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=167585

            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Terjama75
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 60
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Thuppu View Post
              Tuolta selvis että noihin pyydettyihin arvoihin pitäis päästä mutta tyhjäkäynnillä vai kuormalla? jos tyhjäkäynnillä pitää niin ei taida ilmamäärä mittarin vaihto pelkästään auttaa ahtopaineen arvoihin...
              Uus mittari tilaukseen..tai siis sensori only
              edit: kun väsyneenä noita katselee niin eihän sitä mitään tajua, jos muutenkaan eli mulla ilmamäärän pyynti ja todellinen käytännössä samat -> viitaisi siis ilmamäärämittariin. Kiitokset Thuppu!
              Last edited by Terjama75; 13-08-2010, 06:12.
              -----------------------------------
              320d STW -08

              aikaisempaa kalustoa:
              525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

              Comment

              • Terjama75
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 60
                • Oulu

                #22
                do dii..uus mittari tilattu koteloineen. Maf shoppi väittää, että mittarin vaihtuessa tehdas versiosta 0928400468 kaupalliseen versioon 0928400527 ei tarvitse koodata? liekö totta vai tarua?
                Ajattelin samalla vaihtaa ilmansuodattimen uuteen ja mikä on teidän kokeneiden konkareiden mielipide vapaavirtaussuotimista? Antaako se mitään etua...mulla ei ole tarkoitus viritellä autostani yhtään enempää tehoja kuin tehdas on siihen valmiiksi laittanut. Nykyisilläkin saa tikettejä aivan tarpeeksi
                -----------------------------------
                320d STW -08

                aikaisempaa kalustoa:
                525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Täyskaasukiihdytyksessä ilmamäärä nousee huippuunsa joka siis menee asteikosta(500) yli ja tulisi nousta sinne 900-1000:nen välimaastoon. Ja tosiaan sitä parempi mitä tarkemmin todellinen/toteutuva määrä seuraa pyydettyä arvoa.

                  Ei näissä ilmansaannista jää tehot kiinni. Sen kyllä ymmärtää kun ottaa ton julmetun kokoisen suodattimen tuolta käteen. Vapaavirtaussuodatin on siis turha ja jos öljyttävää mallia niin tuhoaa maffin nopeasti.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #24
                    Originally posted by Terjama75 View Post
                    do dii..uus mittari tilattu koteloineen. Maf shoppi väittää, että mittarin vaihtuessa tehdas versiosta 0928400468 kaupalliseen versioon 0928400527 ei tarvitse koodata? liekö totta vai tarua?
                    Ajattelin samalla vaihtaa ilmansuodattimen uuteen ja mikä on teidän kokeneiden konkareiden mielipide vapaavirtaussuotimista? Antaako se mitään etua...mulla ei ole tarkoitus viritellä autostani yhtään enempää tehoja kuin tehdas on siihen valmiiksi laittanut. Nykyisilläkin saa tikettejä aivan tarpeeksi
                    Siinä maffissa on on tullut muutosta eli vanhempiin pitää tehdä päivitys moottorinohjauksen ohjelmaan, eli ajetaan uusi ohjelma. Sen jälkeen ei tarvi kuin vaihdella maffia, uudempiin ei tehdä kun on jo tehtaalta uudemmilla hiluilla. Eli se ei ole maffin merkistä kiinni kun niitä vanhoja ei taida enään mistään saada.

                    Lisäyksenä tarkempi muutosajankohta:

                    For almost all BMW models with diesel engines (to be more exact, we’re talking about the 3-series/E46 320d, 330d, the 5-series/E39 520d, 525d, 530d and the 7-series E38 730d) the airflowmeter model was changed in November 2000 and August 2001.
                    Suora Google-käännös:
                    Lähes kaikki BMW-malleja dieselkäyttöisiä (tarkemmin sanottuna, me puhumme 3-series/E46 320d, 330d, 5-series/E39 520d, 525d, 530d ja 7-sarja E38 730d) airflowmeter malli muutettiin marraskuussa 2000 ja elokuussa 2001.
                    Last edited by Esal; 13-08-2010, 13:49. Reason: Tarkennus ajankohtaan
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • Terjama75
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 60
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Esal View Post
                      Siinä maffissa on on 2002 vuoden vaihteessa tullut muutosta eli vanhempiin pitää tehdä päivitys moottorinohjauksen ohjelmaan, eli ajetaan uusi ohjelma. Sen jälkeen ei tarvi kuin vaihdella maffia, uudempiin ei tehdä kun on jo tehtaalta uudemmilla hiluilla. Eli se ei ole maffin merkistä kiinni kun niitä vanhoja ei taida enään mistään saada.
                      Tarvii siis koodata...kaiken varalta. Ei taida onnistua Inpalla moinen -> marmorille siis..
                      -----------------------------------
                      320d STW -08

                      aikaisempaa kalustoa:
                      525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #26
                        Oletko lukenut tuota samaa infoa? KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Terjama75
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 60
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Oletko lukenut tuota samaa infoa? KLIK
                          Tuon ja tämän http://www.maf-shop.com/product_info...-13622247.html Foorumilla on kuitenkin ristiriitaista infoa tarviiko päivittää vai ei. Testaamallahan tuo selviää eli jos ei toimi kunnolla niin sitten koodaus.:think
                          -----------------------------------
                          320d STW -08

                          aikaisempaa kalustoa:
                          525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                          Comment

                          • Terjama75
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 60
                            • Oulu

                            #28
                            Uusi mittari ja ilmansuodatin vaihdetttu. Auto toimii taas kuten pitääkin tai mihin olen tällä tottunut
                            -----------------------------------
                            320d STW -08

                            aikaisempaa kalustoa:
                            525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7035
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Täyskaasukiihdytyksessä ilmamäärä nousee huippuunsa joka siis menee asteikosta(500) yli ja tulisi nousta sinne 900-1000:nen välimaastoon. Ja tosiaan sitä parempi mitä tarkemmin todellinen/toteutuva määrä seuraa pyydettyä arvoa.
                              Pistetäänpä tähän lisää hälle joka seuraavaksi etsii tietoa.

                              Facelift E39 pyynti näytti menevän jonkun matkaa yli tuhannen, ja mitattu ilmamassa oli 900-950. Näin ollen tilanne oli pyydetty > mitattu.

                              Tällaisenaan käsiajanotolla mitattu, useita kertoja toistettuna, tuotti 0-100 ajaksi 9,3-9,7. Ei kuitenkaan kertaakaan alle tuon 9,3.

                              Uudella maffilla samalla paikalla samalla metodilla mitattuna saatiin tulokseksi 7,5-8,3, kuitenkin pääosin inan alle 8. Kellon mukaan voimaa tuli siis lisää ihan kivasti ja 0-100 aika vastaa nyt sitä mitä tehdas lupaa. Persdyno sanoo että veto jatkuu nyt paljon ylemmäs, ala- ja keskikierroksista on vaikea sanoa mitään mutta luultavasti sielläkin on lisää kun aika parani.

                              Kulutus on tuntunut viimeisen n. 500km perusteella laskeneen muutaman desin matka-ajossa. Varmaksi voi kuitenkin sanoa, ettei se ainakaan ole kasvanut.

                              Pölläyttely kick-downissa ja ennen putkesta tullut ohut huntu täyskaasuvedätyksellä ovat nyt poissa, tai ainakaan ei enää havaittavia.

                              Ainiin, alkuperäisellä mittarilla oli ajettu n.250tkm pääosin matka-ajoa. Vika ei ollut vielä paha mutta onhan se mukavampi ajella kun on taas hevoset tallissa.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • krimmu
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 102
                                • Turku

                                #30
                                prefacelift e39 530d manuaali:

                                Alakierroksilla tehot/väännöt kateissa, 3000rpm jälkeen vetää hyvin. Yläkierroksilla mustaa sauhua näkyy taustapeilistä. Kaasupolkimen kun vauhdissa läväyttää pohjaan (esim 5. vaihteella 100km/h), kulutusmittari ei mene läheskään pohjaan. Kone käy nätisti eikä mitään poikkeavaa ääntä kuulu. Itse olin ilmeisen turtunut omaan autooni, kun en itse edes tajunnut, että tehoja uupuisi.

                                Lukemani perusteella kuulostaisi siltä, että MAF vaihtoon. Mitä muita mahdollisia syitä tähän voi olla? Helponta lienee aloittaa sillä, että nyppäisee mafin piuhan irti ja lähtee ajelemaan?

                                Autolla on ajettu 270tkm. Turbo on vaihdettu uuteen muutama vuosi sitten.

                                Comment

                                Working...
                                X